Jelentősen nőtt az LG árbevétele és üzemi nyeresége is
Minden idők második legjobb harmadik negyedéves eredményadatairól számolt be pénzügyi jelentésében az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat 2023 harmadik negyedében 20,7 ezer milliárd von (15,77 milliárd dollár) konszolidált bevételt ért el, üzemi nyeresége pedig elérte a 996,7 milliárd vont (közel 760 millió dollár). Az üzemi eredmény terén éves és negyedéves szinten is 30 százalék feletti növekedést könyvelhetett el a társaság.
A kiemelkedő teljesítményben egyaránt szerepet játszott a vállalat működésének hagyományosan alaptevékenységét jelentő háztartásigép-üzletág, valamint a jövőbeli növekedés motorjának ígérkező járműipari részleg. A háztartási gépek terén éves összevetésben sikerült több mint a duplájára emelni az üzemi eredményt, míg a járműipari megoldások üzletága történetének legnagyobb üzemi nyereségét érte el.
Az LG júliusban jelentette be 2030-ig szóló vízióját, amely a B2B vonalon történő terjeszkedésre, a nem hardveres üzleti modell innovációjára, valamint az új növekedési potenciált jelentő területek fejlesztésére és megszerzésére összpontosít. A vállalat értékelése szerint a harmadik negyedévben felmutatott erőteljes teljesítmény annak köszönhető, hogy zökkenőmentesen halad e jövőkép megvalósításával, ami az elhúzódó gazdasági lassulás ellenére is kiemelkedő bevételt és nyereséget eredményezett. A bevételek gyarapodásában így nagymértékben közrejátszott a B2B üzletágban elért erőteljes növekedés, többek közt az autóalkatrészek és a HVAC-rendszerek terén: ez volt az egyik kulcstényező a vállalat történetének második legmagasabb harmadik negyedéves eredményében. A magas nyereségességhez nagyban hozzájárult a vállalat üzleti modelljének innovációja, vagyis a nem hardveres megoldások, köztük a tartalom és az előfizetéses szolgáltatások kombinálása a hagyományos termékekkel, például a háztartási készülékekkel és a televíziókkal.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG egyedi mobilitási élményeket mutatott be az idei Müncheni Autószalonon
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- Új rekordot állított az LG a 6G technológia fejlesztésében
- Az LG ThinQ okosotthon-platformról hamarosan több márka termékeit is irányíthatjuk
- Már Magyarországon is kapható a világ első vezeték nélküli LG OLED tévéje
- Kiemelkedő energiahatékonyságú háztartási gépeket mutatott be az LG az IFA kiállításon
- Egy fenntartható faluban környezettudatos, energiahatékony háztartási gépeit és megoldásait mutatja be az LG
- Az LG egy sokoldalú, útközben használható kijelzőmegoldást mutatott be
- Dinamikusabb és fiatalosabb márkaidentitásra vált az LG
- Az LG az IFA-n mutatja be új, fenntartható energiagazdálkodási megoldását
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.