Schneider Electric megoldásokkal lesz még energiahatékonyabb a Decathlon Horvátországban
Közel harmadával is csökkenthető az épületek szén-dioxid-kibocsátása azokkal a technológiákkal, amelyeket a Schneider Electric biztosított a Decathlon horvátországi áruházai számára a két vállalat között létrejött megállapodás eredményeként. Az energiahatékonyság növelése érdekében az épületüzemeltetőknek három intézkedésre kell összpontosítaniuk: mérés és felügyelet, automatizálás és felügyelet, valamint optimalizálás az analitika segítségével.
A következő 40 évben akár duplájára is nőhet a lakó- és üzlethelyiségek alapterülete a világon, ami azt jelentené, hogy hetente annyi új ingatlant építenének, mint amekkora Párizs területe. Bár a becslések szerint ezeknek az épületeknek a túlnyomó részét a feltörekvő piacokon húzzák majd fel, ez a számottevő növekedés az egész világot érinti. Az épületek már most is a globális szén-dioxid-kibocsátás mintegy 40 százalékát adják, ezért az ilyen mértékű bővülést össze kell hangolni a szén-dioxid-mentesítési törekvésekkel. A jó hír, hogy már rendelkezésre állnak azok az eszközök, érzékelők és energiamenedzsment, illetve épületüzemeltetési rendszerek, amelyekkel ez megvalósítható, illetve vannak már jó példák is ezek alkalmazására.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat olyan digitális megoldásokat biztosított a Decathlon számára, amelyek segítik az üzletláncot horvátországi áruházai áramfogyasztásának nyomon követésében, lehetőséget teremtve ezáltal a vállalat számára az energiahatékonyság növelésére. Az ilyen technológiák segítségével a szén-dioxid-kibocsátás akár 30 százalékkal is csökkenthető, és a befektetés átlagosan akár nyolc év alatt megtérülhet.
„Miután a Decathlonnál csoportszinten felismertük az energiahatékonyság fontosságát, olyan intézkedéseket hozunk, amelyek célja az üzleti fenntarthatóság javítása 2026-ig. Annak érdekében, hogy hozzájáruljunk ezen célok eléréséhez, a horvátországi kirendeltség stratégiai partnerség mellett döntött a Schneider Electric-kel. A hatékony villamosenergia-felhasználás, a CO2-lábnyom csökkentése és az EcoStruxure Energy Management megoldások bevezetésével elért megtakarítások megnyitják számunkra a lehetőséget, hogy új, fenntartható projektekbe fektessünk be, amelyek hozzájárulnak egy jobb jövőhöz” – mondta el Petar Gluhak, a Decathlon horvátországi, szlovéniai és szerbiai fenntarthatósági és körforgásos gazdaságért felelős vezetője.
A projekt első fázisában a fűtést, légkondicionálást és szellőztetést (HVAC) biztosító legnagyobb fogyasztók esetében végeztek méréseket. Az összegyűjtött adatok alapján a második fázisban kiderül, hogy ezek közül mely területeken magasabb a fogyasztás a tervezettnél, és hol van szükség beavatkozásra a fogyasztás csökkentése és az erőforrások optimalizálása érdekében. A bevezetett technológia lehetővé teszi továbbá az áruházak energiafelhasználására vonatkozó adatok feldolgozását, így biztosítva jó alapot a hatékony energiagazdálkodást biztosító döntések meghozásához.
Az energiaméréshez és -felügyelethez energiamenedzsment rendszerre (EMS) van szükség, többek között azért, hogy részletes adatokat kapjunk, amelyek alapján megalapozott döntéseket lehet hozni. Az automatizáláshoz és a felügyelethez pedig épületirányítási rendszerre (BMS) van szükség. Egy ilyen megoldás előnyeit jól mutatja, hogy egy BMS rendszer alkalmazásával egy évente átlagosan 300 kWh/m2 fogyasztású épület esetében 180 kWh/m2-re lehet csökkenteni a fogyasztást.
„Az energiahatékonyság növelése érdekében az épületüzemeltetőknek három intézkedésre kell összpontosítaniuk: mérés és felügyelet, automatizálás és felügyelet, valamint optimalizálás az analitika segítségével. A Schneider Electric megoldásának használatával kombinálhatják ezt a három intézkedést, optimalizálva ezzel az épületek költségeit, megfelelve az Európai Unió áramfogyasztás csökkentésére vonatkozó irányelveinek, illetve hozzájárulva a dekarbonizációs célok eléréséhez. Büszkék vagyunk arra, hogy a Decathlon bennünket választott partneréül stratégiai céljainak megvalósításában” – tette hozzá Arthur Vašarević, a Schneider Electric Horvátországért, Szlovéniáért és Bosznia-Hercegovináért felelős vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét a világot megváltoztató cégek között a Schneider Electric
- Úttörő megoldást vetett be a Schneider Electric és az Aeven
- Az adatközpontok új korszakát hozza el a STACK és a Schneider Electric együttműködése
- Az MI támogatására optimalizált adatközpontok kialakításához nyújt segítséget a Schneider Electric
- Akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását
- MI-vel teszi hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a cégek működését a Schneider Electric
- 10-ből 9-en valósítanának meg energiahatékonysági fejlesztést otthonukban
- Összefogott a Schneider Electric és a SUEZ
- A helyi infrastruktúrát is fejleszti a Schneider Electric Dunavecsén
- A Schneider Electric szolgáltatásával erősödhet a kiberbiztonság a gyártóknál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.