Közeleg a Startup Világbajnokság budapesti fordulója
Még néhány napig jelentkezhetnek a hazai startupok a Startup Világbajnokságra. November 10-én zárul a nevezés a nemzetközi rendezvény budapesti fordulójára. A győztes a verseny segítségével eljuthat a San Franciscó-i Startup Világbajnokság döntőjéig, ahol 1 millió dollár befektetést nyer a győztes!
Budapest újra a startupok versengésének középpontjába kerül, a Pozi.io magyar alapítású nemzetközi innovációs platform november 16-án rendezi meg a Startup Világbajnokság Budapesti fordulóját. Ez a megmérettetés olyan fiatal tehetségeknek kínál lehetőséget, akik nem csupán innovatív ötleteiket és technológiai fejlesztéseiket akarják bemutatni, de nemzetközi kapcsolataikat fejleszteni szeretnék.
Ehhez első lépésként jelentkezni kell a versenyre november 10-ig, majd meg kell nyerni a budapesti elődöntőt. Jelentkezni a Pozi.io oldalán keresztül lehet: https://pozi.io/competitions/swc-2023
A Startup Világbajnokságot a San Francisco-i székhelyű Pegasus Tech Ventures alapította, és mára 80 országban vált a startup vállalkozások legnagyobb megmérettetésévé. A verseny évről évre vonzza a startupokat, és a fődíj – egy 1 millió dolláros befektetés – igazi ösztönzést jelent a magyar tehetségeknek. A rendezvényen hagyományos módon helyi startupok versenyeznek, hogy elnyerjék a lehetőséget a San Francisco-i versenyre való kijutásra. Idén reményeink szerint már az állami startup program a HSUP program legjobbjai is bemutatkoznak a budapesti elődöntőn.
A magyarországi forduló kis csúszással november 16-án kerül megrendezésre, és már most izgatottan várják a vállalkozók és befektetők, hogy láthassák, milyen új ötletekkel és projektekkel állnak elő a résztvevők.
A győztes számára a verseny izgalma az idén is többnapos rendezvényben csúcsosodik ki. A regionális döntőben győztes csapatok a San Francisco-i nagy döntőre utazhatnak, ahol az egész világ figyelme a legjobbakon lesz. Tavaly az Orca Aerospace szerte meg a kiutazás lehetőségét, de a Babypurp vitte el a különdíjak és felajánlások többségét. A hazai ökoszisztéma izgatottan várja az idei győzteseket is, a rendezvény támogatói között több olyan vállalkozás is megjelent, amely maga is startupként működik. A Mosaic Alpha & DLabs alapítójaként Vidákovics Attila hosszú távú elkötelezettséggel és szakértelemmel járul hozzá a zsűri döntéseihez. Attila szerint a magyar szürkeállomány alkotta innováció nemzetközi szinten is kiemelkedő eredményekre képes, ezért fontosnak tartja, hogy a versenyképes hazai projektek méltó figyelmet kapjanak a nemzetközi porondon is. Ezáltal a hazai innovátorok nem csupán helyi, hanem globális szinten is figyelmet és elismerést nyerhetnek.
A Startup Világbajnokság Budapesti Fordulója nem csupán egy startup verseny, hanem egy olyan esemény, amely erősíti a hazai kreativitás nemzetközi hírnevét, lehetőséget teremt a legjobbaknak a bemutatkozásra, partnereket, befektetőket kereshetnek hazai és nemzetközi szinten egyaránt. A támogatók között találjuk a Vespucci Partners befektetőit ugyanúgy, mint a tűzvédelmi megoldásairól ismer startupot, a Fireg.hu-t.
A rendezvény helyszínéül a startupok közösségi találkozó pontját, a Create 26-ot (Király utca 26.) választották a szervezők, ahol amúgy is rendszeresen találkoznak a hazai innovátorok.
Kovács Roland a Pozi.io CEO-ja szerint idén is erős versenyre számíthatnak az érdeklődők a hazai startup ökoszisztéma egyik legnagyobb megmérettetésén. A Startup Világbajnokság november 16-én a bemutatkozó prezentációk mellett érdekes befektetői kerekasztal beszélgetést és a hagyományos networking lehetőséget is kínál a látogatóknak.
Kapcsolódó cikkek
- 1 millió dolláros startup verseny újra Budapesten
- A magyar Orca Aerospace bejutott a Startup Világbajnokság döntőjébe
- Budapestről a Szilícium-völgyig jutott az új siker-startup
- 1 milliós dolláros fődíj a budapesti startup versenyen
- Egyszerű ötletek taroltak a RESTART2021-en
- Az amerikai befektetők egyre inkább érdeklődnek a magyar startupok iránt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.