A bajnokok ligájában a Schneider Electric
A Bajnokok (Champions) közé sorolta a Canalys kutatócég az idén első alkalommal kiadott „Sustainable Ecosystems Leadership Matrix” elemzésében a Schneider Electricet a partneri ökoszisztémájában és a szervezet egészén belül a fenntarthatóság előmozdításában elért eredményeiért. A Schneider Electric egy új SaaS megoldást is bemutatott, ami segít a vállalat értékesítési partnereinek a klímavédelmi törekvéseik gyorsabb megvalósításában.
Idén első alkalommal készítette el a Canalys kutatócég tanulmányát arról, hogy hol tartanak a világ meghatározó vállalatai a teljes értékláncukat figyelembe véve a fenntarthatósági törekvések megvalósításában. A „Sustainable Ecosystems Leadership Matrix” című elemzésben négy kategóriát határoztak meg attól függően, hogy az egyes cégek mennyire tekinthetők vezetőknek ezen a területen, illetve mennyire gyorsak, lendületesek a céljaik valóra váltásában. A fenntartható üzleti ökoszisztéma létrehozásában leginkább élen járó cégek kerültek a „Champions” kategóriában és ezen vállalkozások közé sorolta a Canalys a Schneider Electricet, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalatot is.
A fő értékelési kritériumok közé tartozott a vezető szerep a fenntarthatósági törekvésekben, a cég saját fenntarthatósági stratégiája, az adatok átláthatósága, az előrehaladás és az átalakulás üteme, valamint a partnerek véleménye. A Schneider Electric amellett, hogy a klímabarát működést és létesítmény üzemeltetést támogató termékek, valamint épületvezérlési és energetikai megoldások sokszínű portfólióját kínálja, aktív szerepet vállal a dekarbonizációs stratégiák kialakítására és fejlesztésére törekvő partnerei támogatásában szakértelme megosztásával, például képzések formájában.
A vállalat az elmúlt évben az energiapiaci helyzet gyors változásaira reagálva még nagyobb figyelmet fordított az energiahatékonyságra termékeiben és partnerei támogatásában egyaránt. A cég a partnereknek nyújtott támogatással segítette őket az ügyfeleik számára energiafelmérések és -auditok kidolgozásában, valamint olyan kezdeményezésekkel is támogatta erőfeszítéseiket, mint az új mySchneider IT partnerprogram, a partnereknek szóló fenntarthatósági iskola és a fenntarthatóságot felvállaló partnereket és beszállítókat díjazó Sustainability Impact Awards.
A Schneider Electric újabb lépése a partnerei klímavédelmi törekvéseinek támogatásában a közelmúltban bemutatott Zeigo Activate nevű megoldás. Az előfizetéses modellben elérhető szoftver mint szolgáltatás (Saas – Software as a Service) eszköz révén a vállalat partnerei kiszámíthatják, mérhetik és elemezhetik a szén-dioxid-kibocsátást, majd pontos, elérhető dekarbonizációs célokat tűzhetnek ki, és személyre szabott stratégiát dolgozhatnak ki a fenntarthatóság javítására.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- A világ első hűtőszekrénye 70 százalékban újrahasznosított műanyag belsővel
- Új vezető a Schneider Electric hazai Secure Power csapatánál
- 40%-kal estek vissza a klímatechnológiai beruházások 2023-ban
- Energiahatékonysági kihívásokkal küzd a mobil távközlés és az IKT szektor
- Így csökkentheti az ipar a globális szén-dioxid-kibocsátást
- Schneider Electric megoldásokkal lesz még energiahatékonyabb a Decathlon Horvátországban
- Siemens-kutatás: egyre jövőtudatosabbak a magyar vállalatok
- Ismét a világot megváltoztató cégek között a Schneider Electric
- Kevésbé aggódnak a magyarok a klímaválságon, mint a globális átlag
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.