Kopogtatnak a jövő okos háztartási gépei
Még messze vagyunk attól, hogy széles körben használjuk az okos háztartási eszközöket, de folyamatosan nő az érdeklődés irántuk. Az okosotthonok térnyerésének az adhat majd löketet a jövőben, ha a háztartási gépeket is teljes mértékben be lehet integrálni a rendszerbe. A legnagyobb áttörést a fejlesztésben egyrészt az energiahatékonysági törekvések, másrészt a készülékek öndiagnosztizálási képessége hozhatják el.
Egyszerűbbé tenni a háztartási gépek kezelését és a lehető legtöbb időt megtakarítani a felhasználóknak – ez volt a Hisense célja a háztartási gépek fejlesztése során. Idén ősszel a kínai vállalatcsoport a magyar piacon is elérhetővé tette a Hisense márka intelligens háztartási gépeit.
A kényelmi funkciók hajtják a vásárlást
„Magyarországon még nem olyan elterjedt az okos háztartási gépek iránti kereslet, de folyamatosan nő az érdeklődés irántuk. Azt látjuk, hogy például a nyugat-európai országok előrébb járnak ebben, ami egyrészt annak köszönhető, hogy a magyarok árérzékenyek, az okos háztartási gépek pedig a prémium szegmensben érhetők el. Másrészt annak, hogy a magyar piacnak mindig több idő kell, hogy átvegye a technológiai újdonságokat.” – mondta Nagy Gábor, a Gorenje-Hisense háztartási nagygépeinek termékmenedzsere. A szakértő hozzátette, tapasztalataik szerint a magyarokat elsősorban a kényelmi funkciók győzik meg, mint például az, hogy a telefonjukban megtalálnak mindent, ami az adott géppel kapcsolatos: a használati utasítást, adatokat, tanácsokat a megfelelő használathoz.
Érintőképernyős hűtő, mosószert adagoló mosógép
A telefonról történő vezérlést a Hisense a ConnectLife ökoszisztéma segítségével biztosítja, amely a gépek műszaki állapotáról is értesítéseket küld a felhasználónak. A hűtők esetében az intelligens diagnosztikai funkció (Smart diagnostic) fokozza ezt, ugyanis a gép öndiagnosztikai vizsgálatot végez és minden talált problémát jelez.
A Hisense hűtőmodelljeinek további érdekessége, hogy olyan is van, amely 21 hüvelykes, érintőképernyős kijelzővel rendelkezik, így a beállítások mellett fényképnézegetésre és receptek keresésére is lehet használni, de akár üzenőfallá is válhat. Ez a modell képes fél nap alatt 2,2 kg jeget előállítani, amelyhez víztartály helyett közvetlenül a csapot használja. Ezen túlmenően élelmiszerleltár funkcióval is rendelkezik, így hozzá lehet adni az ételeket, a felhasználók megnevezhetik az alapanyagokat és beállíthatják a lejárati dátumokat.
A Hisense a mosás és a mosás-szárítás kategóriáiban is vezetett be új okoskészülékeket, amelyek igazi különlegessége az AutoDose funkció: az automatikus mosószeradagolás technológiája lehetővé teszi, hogy a készülék az előre beállított szennyezettségi foknak és a ruhatöltet súlyának megfelelően automatikusan adagolja a mosószert, ami azt jelenti, hogy a felhasználónak körülbelül havonta egyszer kell csak feltöltenie a gépet. Ráadásul a ConnectLife alkalmazásban folyamatosan nyomon lehet követni a mosószer szintjét és a felhasznált energiamennyiséget, emellett pedig minden program személyre szabható és kedvenc programként elmenthető.
Okoseszközökből komplett okosotthonok
Ma már minden otthonban vannak olyan okos eszközök, amelyek a legújabb technológiát alkalmazva működnek és megkönnyítik a felhasználók életét, de a teljes okosotthon kialakítása sem idegen, folyamatosan terjed.
„Számtalan okoseszköz létezik a világban, a háztartási gépektől kezdve az intelligens öntözőrendszerekig. Bár minden háztartási eszköz okosra cserélése egyelőre még a jövő zenéje, apránként érdemes megismerkedni az újdonságokkal. Ilyenkor olyan okos eszközt válasszunk, ami növeli a kényelmi szintünket, javítja az energiafelhasználásunkat és a működtetése sem haladja meg a család informatikai képességeit” – tette hozzá Pintér Róbert, a Corvinus Egyetem adjunktusa, információs társadalom kutatója a kerekasztal-beszélgetésen.
Nagy Gábor úgy véli, hogy ugyan az okosotthon-rendszerben jelenleg a szórakoztató elektronikai cikkek, valamint a biztonsággal és az egészséggel kapcsolatos gépek élveznek előnyt a magyar felhasználók körében, a közeljövőben a háztartási gépek is integrálódnak.
Elképesztő lehetőségek az intelligens háztartási gépekben
A Hisense szakértője szerint a készülékek okosításában nagy lehetőségek rejlenek, amit a gyártók folyamatosan kutatnak. Az egyik legnagyobb áttörés az lehet, ha a gépek műszaki állapotáról még pontosabb kép adható: ez a prediktív karbantartás, vagyis az, hogy az okoskészülékek monitorozzák magukat és ha változást érzékelnek, azonnal jelzik a szerviznek, még akkor is, ha abban a pillanatban tökéletesen működnek.
A fejlesztések célja az energiahatékonyság fokozása, hiszen az ökológiai lábnyom csökkentése kiemelten fontos ebben a szektorban is, így például mosógépek esetében továbbra is a mosási hatékonyság növelése áll majd a középpontban.
Kapcsolódó cikkek
- Mit tesz a lakásberuházások visszaesése a hazai elektronikai piaccal?
- A világ első hűtőszekrénye 70 százalékban újrahasznosított műanyag belsővel
- Megérkeztek a Hisense új tévé-készülékei a magyar piacra
- IFA 2023: csúcsminőségű termékeket és technológiát villantott a Hisense
- Újabb EISA-díjakat húzott be a Hisense
- Termékkiegészítők fogyatékkal élőknek
- Új hangprojektort dobott piacra Hisense
- Történelmi csúcsra értek tavaly a Hisense tévéeladásai
- Jelentős forgalomnövekedés a Candy Hoover Hungary-nél
- Rangos elismerést nyert el az LG ultramodern amerikai háztartásigép-gyára
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.
Számos technológiai újdonságot leplezett le a Huawei
Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót. Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.
IT-őrült van a családban? Ezeknek biztosan örülni fog karácsonykor
Nehéz megtalálni az ideális ajándékot azoknak, akik rengeteg időt töltenek a számítógép előtt. A legtöbb esetben vagy már most minden eszközük megvan, amire csak szükségük lehet, vagy ami mégis hasznos lenne számukra, az csillagászati összegekbe kerül. A TOPdesk Magyarország csapata kifejezetten az IT-soknak segít rendszereivel, így pontosan tudják, minek örülnek a számítógép előtt ülők. Most össze is gyűjtöttek néhány olyan hasznos ajándékötletet karácsonyra, amiért nem kell mélyen a pénztárcánkba nyúlnunk, de biztosan örömteli perceket okoz majd a techőrült családtagunknak.
Karácsonyi ajándéktrendek: a technológiai eszközök az öt legnépszerűbb kategória között
A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból.* A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai ajándékokra, míg az idősebb korosztály és a nők esetében jóval hátrébb sorolódnak az ilyen típusú meglepetések. Összességében a vásárlók 27 százaléka választ technológiai eszközöket ajándékként, amelyek a ruházati cikkek, ajándékutalványok, játékok, valamint könyvek után következnek. A vásárlók döntően barátok, családtagok vagy online közösségek ajánlásaira alapozzák döntéseiket, és elsősorban az online vásárlást preferálják.