A SPAR automata boltot nyitott a Z-generációnak: egyszerre valós és virtuális

forrás: Prím Online, 2023. november 28. 11:29

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S” koncepció később országszerte megjelenhet majd egy-egy különleges eseményen, fesztiválon.

„Vállalatunk folyamatosan arra törekszik, hogy valamennyi vásárlói csoportját meg tudja szólítani: a Z-generáció esetében ehhez a digitális technológia, az érintésmentes fizetés, a virtuális térben való könnyű és kényelmes eligazodás megteremtése ad lehetőséget. Az újdonsághoz szükséges innováció kifejlesztéséhez, majd annak a gyakorlatba való átültetéséhez és alkalmazásához saját projekt-csapatot hoztunk létre, amelynek tagjai az áruházláncunk Z-generációs kollégái közül kerültek ki, a beszerzési, értékesítési és marketing osztályról. Elsődleges küldetésük volt, hogy kidolgozzanak egy olyan stratégiát, amelynek köszönhetően a digitális térben és a mesterséges intelligencia világában otthonosan mozgó fiatal korosztály tagjait szólítjuk meg, s közelebb visszük hozzájuk a SPAR-t, mint márkát és mint bevásárlóhelyet” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. 

 

Sós snackeket, hűtött desszerteket, édességeket, szendvicseket, üdítőket, gyümölcsleveket, többféle vizet és mentes termékeket is vásárolhattak a SPAR különleges automata-boltjában azok, akik ellátogattak 2023. november 11-én és 12-én a Budapesten első alkalommal megrendezett Sneakerness fesztiválra, amely a kontinens legnagyobb sneaker és streetwear ünnepe volt. 

 

spar.hu

 

A Kende Retail Operation által biztosított infrastruktúra és helyszíni háttértámogatás segítségével alakította ki a csapat azt a 12 négyzetméteres automatizált kiskereskedelmi egységet, amelybe közel 160 cikkelem került, közülük több limitált megjelenésű, különleges kiadású termék. A választékot kifejezetten a fesztiválozók ízléséhez és érdeklődési köréhez igazították. Az esemény két napja alatt közel 400 tranzakció történt, sokan többször visszatértek az egyedi stílusú üzletbe, ami jó visszajelzést jelent arra, hogy a fiatalok megkedvelték ezt a különleges szolgáltatást. A mobil üzletben a mesterséges intelligencián alapuló rendszer kamerák és a polcokon elhelyezett súlyérzékelők segítségével követte a vásárlást, így nem volt szükség sem eladókra, sem pénztárosokra. Amikor a vásárló megérkezett a különleges boltba, a bejárati kapunál egy applikáció segítségével generálhatott egy QR-kódot, majd azt leolvasva léphetett be az üzletbe. A kamerák ettől kezdve egy virtuális kosárhoz társították, összekapcsolva őt az általa kiválasztott termékekkel, a vásárláshoz létrehozott fiókkal, és az applikációs fizetési lehetőséggel. Fontos, hogy a technológia nem gyűjt arcfelismerési és más, személyes adatokat. Ugyanakkor, ahogyan egy hagyományos üzlet esetében, a biztonsági kamerák itt is működhetnek, a GDPR követelményeinek megfelelően. 

 

Miközben a vásárló a valós térben mozog és levesz egy terméket a polcról, a technológia azonosítja az árut, és „beteszi” egy virtuális kosárba. Ha a vásárló netán később meggondolja magát és visszateszi a cikket a polcra, a kamera azonosítja ezt a mozdulatot, és kiveszi a virtuális kosárból az adott terméket. Amikor a vevő kilép a boltból, a rendszer megkezdi a kosarában lévő áruk összesítését, majd egy külön erre a célra létrehozott applikáción, a Take it easy!-n keresztül leemeli a blokk végösszegét, a vásárló pedig azon nyomban megkapja a letölthető számlát az alkalmazásban. 

 

A pénztármentes üzletek gyors és könnyed vásárlási élményt kínálnak, s ez a Z-generáció tagjainak különösen fontos. A fesztivál két napja alatt több mint 6000 ember látogatott ki a Sneakerness-re, amelynek magyarországi licenctulajdonosa, Trunk Tamás (Dablty) generációs tanácsadó, vlogger, cipőguru, könyvíró, márkanagykövet segítette, és mentorként támogatja a jövőben is a SPAR fiatal csapatát további innovatív, kifejezetten a Z-generációs korosztályt megszólító projektek megvalósításában és népszerűsítésében. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az IFA 2024-en a HONOR, a Qualcomm és a Microsoft újradefiniálta a mobilos AI-t

A HONOR az IFA 2024-en három úttörő mobil AI-megoldást mutatott be: Snapdragon X Elite platformokkal működő AI PC-t, az AI Agentet és az AI Deepfake felismerőt. A bemutatót egy gondolatébresztő panelbeszélgetés kísérte, amelyen részt vett George Zhao, a HONOR vezérigazgatója, Alex Katouzian, a Qualcomm Technologies, Inc. MCX részlegének csoport GM-je és Mark Linton, a Microsoft partnerkészülék-értékesítési alelnöke. Együtt vizsgálták az AI és a Snapdragon technológia összefonódását, és megvitatták, hogy ezek az innovációk hogyan alakítják a mobil AI jövőjét.

2024. szeptember 7. 10:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33