A SPAR automata boltot nyitott a Z-generációnak: egyszerre valós és virtuális

forrás: Prím Online, 2023. november 28. 11:29

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S” koncepció később országszerte megjelenhet majd egy-egy különleges eseményen, fesztiválon.

„Vállalatunk folyamatosan arra törekszik, hogy valamennyi vásárlói csoportját meg tudja szólítani: a Z-generáció esetében ehhez a digitális technológia, az érintésmentes fizetés, a virtuális térben való könnyű és kényelmes eligazodás megteremtése ad lehetőséget. Az újdonsághoz szükséges innováció kifejlesztéséhez, majd annak a gyakorlatba való átültetéséhez és alkalmazásához saját projekt-csapatot hoztunk létre, amelynek tagjai az áruházláncunk Z-generációs kollégái közül kerültek ki, a beszerzési, értékesítési és marketing osztályról. Elsődleges küldetésük volt, hogy kidolgozzanak egy olyan stratégiát, amelynek köszönhetően a digitális térben és a mesterséges intelligencia világában otthonosan mozgó fiatal korosztály tagjait szólítjuk meg, s közelebb visszük hozzájuk a SPAR-t, mint márkát és mint bevásárlóhelyet” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. 

 

Sós snackeket, hűtött desszerteket, édességeket, szendvicseket, üdítőket, gyümölcsleveket, többféle vizet és mentes termékeket is vásárolhattak a SPAR különleges automata-boltjában azok, akik ellátogattak 2023. november 11-én és 12-én a Budapesten első alkalommal megrendezett Sneakerness fesztiválra, amely a kontinens legnagyobb sneaker és streetwear ünnepe volt. 

 

spar.hu

 

A Kende Retail Operation által biztosított infrastruktúra és helyszíni háttértámogatás segítségével alakította ki a csapat azt a 12 négyzetméteres automatizált kiskereskedelmi egységet, amelybe közel 160 cikkelem került, közülük több limitált megjelenésű, különleges kiadású termék. A választékot kifejezetten a fesztiválozók ízléséhez és érdeklődési köréhez igazították. Az esemény két napja alatt közel 400 tranzakció történt, sokan többször visszatértek az egyedi stílusú üzletbe, ami jó visszajelzést jelent arra, hogy a fiatalok megkedvelték ezt a különleges szolgáltatást. A mobil üzletben a mesterséges intelligencián alapuló rendszer kamerák és a polcokon elhelyezett súlyérzékelők segítségével követte a vásárlást, így nem volt szükség sem eladókra, sem pénztárosokra. Amikor a vásárló megérkezett a különleges boltba, a bejárati kapunál egy applikáció segítségével generálhatott egy QR-kódot, majd azt leolvasva léphetett be az üzletbe. A kamerák ettől kezdve egy virtuális kosárhoz társították, összekapcsolva őt az általa kiválasztott termékekkel, a vásárláshoz létrehozott fiókkal, és az applikációs fizetési lehetőséggel. Fontos, hogy a technológia nem gyűjt arcfelismerési és más, személyes adatokat. Ugyanakkor, ahogyan egy hagyományos üzlet esetében, a biztonsági kamerák itt is működhetnek, a GDPR követelményeinek megfelelően. 

 

Miközben a vásárló a valós térben mozog és levesz egy terméket a polcról, a technológia azonosítja az árut, és „beteszi” egy virtuális kosárba. Ha a vásárló netán később meggondolja magát és visszateszi a cikket a polcra, a kamera azonosítja ezt a mozdulatot, és kiveszi a virtuális kosárból az adott terméket. Amikor a vevő kilép a boltból, a rendszer megkezdi a kosarában lévő áruk összesítését, majd egy külön erre a célra létrehozott applikáción, a Take it easy!-n keresztül leemeli a blokk végösszegét, a vásárló pedig azon nyomban megkapja a letölthető számlát az alkalmazásban. 

 

A pénztármentes üzletek gyors és könnyed vásárlási élményt kínálnak, s ez a Z-generáció tagjainak különösen fontos. A fesztivál két napja alatt több mint 6000 ember látogatott ki a Sneakerness-re, amelynek magyarországi licenctulajdonosa, Trunk Tamás (Dablty) generációs tanácsadó, vlogger, cipőguru, könyvíró, márkanagykövet segítette, és mentorként támogatja a jövőben is a SPAR fiatal csapatát további innovatív, kifejezetten a Z-generációs korosztályt megszólító projektek megvalósításában és népszerűsítésében. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01