Debütált a Logisztikai Évkönyv 2024
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) évkönyvbemutató rendezvényén debütált a Logisztikai Évkönyv 2024. A kiadvány a hagyományokhoz híven egy szakmai tanulmánygyűjtemény, amelyet a Falk1 Rendezvényközpontban tartott bemutató rendezvényén szerzői előadásokkal színesítve ismerhetett meg a közönség.
A most bemutatott, már a 29. kiadvány
A Logisztikai Évkönyv célja a logisztika területén elért legújabb kutatási eredmények és szakmai, gyakorlati tapasztalatok megosztása a szakterület iránt érdeklődőkkel. Az első Logisztikai Évkönyvet még a 90-es években mutatták be, így közel azonos múlttal rendelkezik, mint maga az azt kiadó szervezet. A mű az utóbbi évek során a tudományos közéletben és a gyakorlati szakemberek körében egyaránt elismert, rangos és immár hagyományokkal rendelkező kiadvánnyá vált.
„Az év végéhez közeledve bemutatásra került a Logisztikai Évkönyv 2024, amely már a 29. ilyen kiadvány. A nagyjából 300 oldalas könyvet fellapozva, 26 tanulmánnyal találkozhatnak az olvasók” – mondta Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.
A szervezetnek továbbra is célja, hogy az Évkönyv egyike legyen azon hazai kiadványnak, amely publikációs lehetőséget biztosít a magyarországi logisztikával foglalkozó kutatóknak, mérnököknek, közgazdászoknak.
5 fő témakört érint a Logisztikai Évkönyv 2024
A témaválasztás ezúttal is szabad volt a szerzők számára, amelynek köszönhetően a könyvben megjelent cikkek jól tükrözhetik a logisztikusok kurrens érdeklődését az egyes területek iránt.
A 2024-es című kiadványban – a cikkek által érintett területeket figyelembe véve – a következő témakörökkel találkozhatnak az olvasók:
• Új digitális technológiák a logisztikában
• Ágazati logisztika
• Ellátási lánc megoldások és műveletek
• Közlekedési alágazatok aktuális kérdései
• Vállalati tanulmány
„A kiadványban található tanulmányok előre lefektetett formai követelmények és tartalmi elvárások mentén készültek. Ráadásul a több száz oldalas könyvben nemcsak magyar, de angol nyelvű szakcikkek is találhatók” – hangsúlyozta Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke, aki azt is elárulta, hogy a szakmai kiadványban már a mesterséges intelligencia is megjelenik.
A kötet összeállításánál a kialakult gyakorlatnak megfelelően a szerzők által leadott témajavaslatok előzetes szűrését a szerkesztőbizottság végezte el. Ezt követően minden egyes megjelenésre váró cikket egy kijelölt szerkesztőbizottsági tag és egy külső, neves szakmai lektor véleményezett. A könyv a megszokott módon a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) gondozásában került kiadásra. Főszerkesztője Dr. habil. Duleba Szabolcs, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) docense, vezető szerkesztője pedig Károly Róbert PR-szakértő, marketing-tanácsadó volt, aki egyben a szervezet kommunikációs és PR-partnere is. Újdonságként, a mesterséges intelligencia már a kiadványban is megjelenik. Az innováció térnyerését a szakmai szervezet is pártolja, így a friss technológiák használatát e téren is támogatták kisebb kikötésekkel.
A bemutató eseményen, szerzői előadások által nyerhetett betekintést a műbe a közönség
A bemutató eseményen négy szerző is ízelítőt adott elkészített tanulmányából egy-egy előadás keretein belül. Ennek köszönhetően a 26 tanulmányból 4-be már az évkönyvbemutató eseményen is betekintést nyerhetett a közönség. Molnár-Major Petra, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) PhD hallgatója a mozgó objektumok követésében alkalmazható tipikus megoldási lehetőségeket és a digitális iker technológiát szemléltette. Tóth Sándor, a Simotrade Kft. üzletfejlesztési igazgatója a logisztikai létesítmények megvilágításának korszerű lehetőségeiről tartott előadást. Póka Viktornak, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) PhD hallgatójának prezentációja a fulfillment centerek fő kutatási irányairól, valamint néhány jó gyakorlat bemutatásáról szólt. Dr. Fleischer Tamás, a HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Világgazdasági Intézetének ny. tudományos főmunkatársa pedig a CORCAP európai uniós vasúti áruforgalmi projekt tanulságai jövőbeni logisztikai megfontolásokhoz címmel tartott előadást.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar cégek fele nem tud pályázni EU-s támogatásokra
- Kritikus fordulópont előtt állhat a logisztikai szektor
- Letarolhatják a magyar piacot a külföldi e-kereskedők
- Magyar kutatói együttműködésben összegezték a mesterséges intelligencia hatásait
- Már csak bő 1 év van hátra a NIS2 érvénybelépéséig – a logisztikai szektor is érintett
- Kivérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára
- Újabb elektromos kamionok a Raben flottájában
- Online oktatási központot hoz létre a Palletways
- Az akkumulátorgyárakhoz a logisztikai ismereteknek is fel kell zárkóznia
- A vártnál jobb félévi eredmények a DSV-nél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Párbeszéd a fenntartható energiáért és mobilitásért – elkezdődött a Hungarian Battery Week
A tegnapi napon teltházzal vette kezdetét a Hungarian Battery Week a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. A Magyar Akkumulátor Szövetség és a White Paper Consulting szervezésében megvalósuló esemény november 6–8 között biztosít fórumot az akkumulátoripar legfontosabb szereplői számára, hogy megvitassák az iparág aktuális kihívásait és jövőbeli lehetőségeit.
Az ABB felmérése szerint a legtöbb európai vállalat le akar válni a fosszilis tüzelőanyagokról
A fosszilis tüzelőanyagokról való áttérés az európai energiaszolgáltatók és az ipar számára egyaránt prioritást élvez, de a valóságban hiányosságok tapasztalhatók - több beruházásra van szükség a tiszta energiával kapcsolatos célok eléréséhez– derül ki az ABB Villamosenergia-elosztási Megoldások divíziójának új felméréséből. Franciaország, Németország, Olaszország, Norvégia és az Egyesült Királyság európai, elektrifikációs területre szakosodott beszerzési döntéshozóit kérdezték meg, akiknek több mint fele (51%) elismerte, hogy a vállalatuk nem rendelkezik elegendő erőforrással ahhoz, hogy teljesíteni tudja az energetikai átállással kapcsolatos vállalásait.
Januártól a 4iG Csoport 'One' márka alatt egyesíti távközlési kereskedelmi szolgáltatásait
Utolsó szakaszához érkezik a 4iG Csoport távközlési portfóliójának teljes megújítása, illetve egységesítése. A cégcsoport sajtóeseményen jelentette be, hogy 2025. január 1-jétől kivezeti a magyarországi piacról a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat, és a társaságok ezt követően egységesen One márkanév alatt nyújtják lakossági és vállalati távközlési szolgáltatásaikat.
Átformálják a villamos hálózatokat a Schneider Electric Enlit Europe-on bemutatott újdonságai
Az európai villamos hálózat mintegy 40 százaléka több mint 40 éves, ezért jelentős változtatásokra van szükség, hogy képesek legyenek integrálni az új technológiákat, kezelni a növekvő mennyiségű megújuló forrásból származó energiát és kiszolgálni a jövőbeli fogyasztói igényeket. A Milánóban megrendezett Enlit Europe 2024 kiállításon a Schneider Electric számos innovációt mutatott be, amelyek támogatják a hálózatok üzemeltetőit, hogy megfeleljenek a legújabb kihívásoknak.