Hatékony átalakulás: a K&H IT gyorsítja a fejlesztéseket
Az utóbbi években a K&H IT részlege jelentős előrelépéseket tett a fejlesztési területen, melyet a digitális átállás és a növekvő fejlesztési igények katalizáltak. Az ágazatban tapasztalható versenyhelyzet és az ügyféligények folyamatos változása kihívások elé állította a bankot, amelyre hatékony és gyors válaszok kellettek.
A fejlesztési igények az elmúlt években exponenciálisan növekedtek, különösen a pandémia okozta digitalizációs robbanás miatt. A K&H-ban már így is többszáz alkalmazáson százat is meghaladó fejlesztési projekt fut párhuzamosan. Ez azt jelenti, hogy egy-egy rendszer esetében akár 5-8, egyidőben jelentkező projekt megvalósítására lenne szükség. Az elvárások, a gyorsaság és a parallel folyó munkálatok nagymértékben megnövelik az informatikai fejlesztések komplexitását, és a projektek logikus rangsorolását igényli.
Gyorsított fejlesztési megközelítés
A K&H IT részleg válasza az egyre növekvő, és sürgetőbb fejlesztési igények okozta kihívásokra egy gyorsabb ütemű, hatékonyabb fejlesztési megközelítés volt. A gyors fejlesztéseket lehetővé tevő technológiákat a K&H az elmúlt években egymás után vezette be. Ilyen volt a RAD fejlesztési megközelítés az IT oldalon, a robotika, a könnyen paraméterezhető üzleti workflow alkalmazások és a Microsoft Power Apps termékcsalád bevezetése pilot jelleggel az üzleti oldalon.
Hatékonyabb szervezet, koordinált változáskezelés
A többféle területen működő, különféle IT-megoldások szakmai támogatása egyre bonyolultabbá vált, így 2023-ra megérett a helyzet, hogy az összes, fent említett „gyorsfejlesztési” technológia egyetlen informatikai fejlesztési szakterület, a Gyors üzleti megoldások felügyelete alá kerüljön. Az átszervezés logikája az volt, hogy az egységes csapat jobban képes összehangolni az erőforrásokat, például szükség szerint rugalmasan méretezni a csapatokat, amelyekben így többféle kompetencia jelenlétét tudják biztosítani, és jobban meg tudják szervezni a helyettesítéseket is. Az új szervezeti felállás leegyszerűsítette a döntési folyamatokat, valamint a fejlesztési igények kezelését is.
A központosított ICT-csapat hatékonyabban képes koordinálni az informatikai változáskezelést; mindig képben van a forrásrendszerek változásáról és nem érhetik meglepetések, amikor a robotok alól „elfejlesztődik” a rendszer –, vagyis amikor olyan elem kerül be a rendszerbe, amelyre a robot nincs felkészülve és nem tud rá reagálni, ezért elakad. A különféle rendszerek integrációja is jobb kezekben van, ha egy egységes IT-szervezet végzi azt. Nem is beszélve a hibajavításokra vonatkozó SLA-k olajozottabb betartásáról, egyben képes a nemzetközi minőségbiztosítás elvárásainak maradéktalanul megfelelni.
Az IT terület gyors változásával a K&H az agilis fejlesztés irányába halad, ennek köszönhetően növelve a reagálóképességet és csökkentve a fejlesztési projektek időtartamát. A csapatméretek rugalmas skálázása, az információáramlás folyamatos biztosítása, valamint az agilis módszerek bevezetése mind olyan lépések, amelyek egy modern IT szervezet hatékonyságát és alkalmazkodóképességét növelik. Az Év ICT menedzserének választott Ozorai Dénes, a K&H informatikai vezetőjének véleménye alapján: "A K&H gyors válaszai és az agilis fejlesztés irányváltása a jelenlegi piaci trendekre és az ügyféligények gyorsabb kielégítésére irányul. Az átszervezés és az új technológiai megközelítések segítenek számunkra, hogy megfeleljünk a komplex kihívásoknak, miközben a szakemberek széles spektrumú tudásával hatékonyabban tudunk operálni."
Ezek a technológiai fejlesztések és az átalakulások nem csupán szervezeti változásokat hoznak magukkal, hanem azt is jelzik, hogy a K&H elkötelezett a folyamatos innováció mellett és a szakmai fejlődés iránt. A K&H Csoport informatikai részlege, mint egy valódi műhely úgy működik, ahol minden fejlesztő előtt nyitott az út a szakmai és személyes fejlődésre, valamint a kiteljesedésre. A hatékony munkát persze az is serkenti, hogy számos tapasztalt IT-szakember, egyben inspiráló vezető is dolgozik a pénzintézeti csoportnál. Ez az eredményeken is látszik hiszen sorra nyeri a K&H IT részlege a különféle hazai és nemzetközi elismeréseket. Nagy Ádámot, a K&H információ-biztonsági vezetőjét választotta az Év IT-biztonsági vezetőjének a Vezető Informatikusok Szövetsége (a VISZ). A hírközlési és informatikai szakma elismerésként Fekete László-díjat kapott Kántor András Ferenc, a K&H Bank bankkártyafejlesztésekért felelős vezetője. A 2023-as év ICT-menedzsere díjat pedig Ozorai Dénes, a K&H ICT-fejlesztésért felelős vezetője kapta. És ha ez nem volna elég, a Global Banking & Finance magazin „Legjobb digitális bank Magyarországon 2023” elismerést is besöpörték.
Kapcsolódó cikkek
- Vezető helyen az ELTE Informatikai Kar
- Jó példák és megőrzendő hagyományok: digitális kultúra a közoktatásban
- Adatközpont-üzemeltetők digitális átállását gyorsítja fel az Eaton legújabb megoldása
- Minden eddiginél több diák vett részt az idei e-Hód informatikai versenyen
- Továbbra sem kell aggódniuk az informatikusoknak
- Bukaresttől New Yorkig Neumann János százhuszadik évfordulóját ünneplik
- Itt a K&H digitális SZÉP kártya
- Mire kíváncsiak az IT-sok az álláskeresés során?
- Idén négyszeresére nőtt a feltörekvő technológiák támogatottsága
- Kitüntette az év informatikai újságíróját a Neumann Társaság
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.