Megoldódik egy eddig elásott hulladéktípus újrahasznosítása
Magyarországon egyedülálló gépsort állít működésbe a Hamburger Recycling Hungary Kft. A technológia lehetőséget nyit a logisztikában tömegesen használt ipari pántolószalagok újrahasznosítására, amire hazánkban eddig nem volt mód. Az idén 30 esztendős vállalat új ügyvezetője az indulást követő első évben nagyjából 3000 tonna feldolgozását tűzte ki célul ebből a PET- vagy PP-alapú hulladéktípusból.
Mióta Kína 2018-ban leállította a hulladékok importját, a csomagoláshoz és szállításhoz használt ipari pántolószalagok Európában nagyrészt a lerakókba, a föld alá kerülnek. Az osztrák Prinzhorn Csoport egyik magyar leányvállalata, a budapesti, lakossági szelektív hulladék nagy részét is kezelő Hamburger Recycling Hungary Kft. kezdeményezésére nemsoká ezt a hulladéktípust is sikerül bekapcsolni a körkörös gazdaságba, mert Lőrinciben a cég felállított egy ehhez szükséges, korszerű gépsort.
„Rengeteg tesztelésen, finomhangoláson vagyunk már túl, és a tervek szerint rövid időn belül élesben is megkezdjük a pántolószalagok válogatását, darálását és továbbítását az újrahasznosítók felé. Mivel korábban ennek a hulladéknak a szelektív gyűjtése nem volt jellemző, egyelőre nehéz megbecsülni, milyen volumeneket érhetünk el. Az eddigi információink alapján a 3000 tonnát reális célnak tartom a kezdés utáni első évre, ami azonnal jelentős lépés lenne a logisztikai szektor ökológiai lábnyomának csökkentésében” – fogalmazott Karczub Mária, a Hamburger Recycling Hungary Kft. januártól kinevezett ügyvezetője.
A szakember több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az újrahasznosítási iparágban. 2011-től a cég egyik jogelődjénél dolgozott kereskedőként, majd kereskedelmi vezetőként a csoporton belül. Az ügyvezetői széket Panyi Lászlótól vette át, aki több mint negyvenéves szakmai pályafutását lezárva ment nyugdíjba, de tanácsadóként továbbra is segíti a vállalatot.
Az új vezető a legfontosabb idei projektnek nevezte a pántolószalagok feldolgozását, ami a magyar recyclingszektor számára is mérföldkövet jelent. A cég ezenkívül egy új anyagtípus újrahasznosításába is bekapcsolódna, a tervek szerint pedig a papír- és a műanyagválogató infrastruktúrájukban is jelentős fejlesztésekre kerül sor, hogy minél megbízhatóbb együttműködő partnerei legyenek a MOHU-nak.
Karczub Mária a 2023. júliusában indult, új hulladékkezelési rendszer első félévéről elmondta: „Mostanra egyre több hulladékot tudtunk elhozni azoktól, akik regisztráltak a MOHU weboldalán és minket jelöltek meg partnerként. A kezdeti, átmeneti visszaesés után kimutathatóan emelkedésnek indultak a grafikonok, ami az uniós elvárásokban szereplő hazai újrahasznosítási célok teljesülése szempontjából is jó hír, egyben követelmény a szektorral szemben”.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- A Google, a HP és az ASM is csatlakoztak a Schneider Electric kezdeményezéséhez
- A fenntarthatóság ma már nemcsak versenyelőny, de kötelezettség is
- Újfajta matekélmények kellenek a fenntartható gazdasági döntésekhez
- Összefog a Schneider Electric és az acélóriás
- Megjelent a Xiaomi első klímapolitikai jelentése
- A befektetők nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek
- Fenntarthatóság: már a világranglisták is visszaigazolják a Széchenyi István Egyetem eredményeit
- Sürgősen el kell kezdeni a jövő villamos hálózatainak kialakítását
- Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.