Szén-dioxid-mentes jövőre készül a HEINEKEN
A világ több mint 70 országában jelenlévő HEINEKEN sörgyártó a Siemenset választotta partnerének a globális nettó zéró kibocsátási ütemterve megvalósításához, melynek célja, hogy 2030-ra nettó nullára redukálják a közvetlen (Scope 1) és a vásárolt energiából származó (Scope 2) kibocsátásukat az összes gyártóüzemükben. A két vállalat így egy hosszú távú szén-dioxid-mentesítési program keretében, Siemens-megoldásokkal fogja csökkenteni sör-, illetve malátagyártó telephelyeinek energiafelhasználását.
Ehhez elkészítették egy tipikus HEINEKEN sörgyár energiarendszerének virtuális modelljét, és így, digitális iker technológia segítségével elemezték a jelentős energiamegtakarításra alkalmas területeket. Kimutatták, hogy a sörfőzési folyamatokhoz szükséges fűtési és hűtési rendszerek az energiafelhasználás mintegy 70 százalékát adják. Ezek optimalizálásával, a Siemens kalkulációi szerint üzemenként akár 15-20 százalékos energiamegtakarítás és átlagosan 50 százalékos CO2-csökkentés érhető el.
Ennek megvalósítása érdekében skálázható, végponttól végpontig tartó Siemens-megoldásokat fognak bevezetni a HEINEKEN gyártóüzemeiben. A dekarbonizációs folyamat során először 15 üzemben fogják ezeket alkalmazni, többek közt a hazai gyártóegységben is.
A globális projekt során a digitális ikerszimulációk, valamint az egyes telephelyek működési adatait felhasználva a Siemens emellett megújuló energiával működő hőszivattyúkkal villamosítja majd az üzemekben a fűtési és hűtési folyamatokat, csökkentve ezzel a sörgyár fosszilis energiahordozókra való utaltságát. A rendszert a Siemens Cooling Plant Optimization algoritmusa fogja felügyelni, vezérelni és optimalizálni, amely beépített analitikát használ a telephelyek adatainak elemzésére, ezzel csökkentve az energiaköltségeket, valamint biztosítva a hatékony működést.
A megállapodás része egy ötéves teljesítmény- és felügyeleti szerződés is, amelynek keretében a Siemens a termelőegységek adatain alapuló távfelügyeletet biztosít.
Kapcsolódó cikkek
- Ez segítheti a parkolóházakat az e-autó tüzek ellen
- Kvantumszámítógép-vezérlők fejlesztésébe száll be a Siemens
- Felvásárolta a Siemens a Helioxot
- Erre számíthat az építőipar és az ingatlanszektor 2024-ben!
- Megoldódik egy eddig elásott hulladéktípus újrahasznosítása
- A Google, a HP és az ASM is csatlakoztak a Schneider Electric kezdeményezéséhez
- A Sony térhatású tartalomkészítő rendszer fejlesztésén dolgozik
- Együttműködik a Siemens és az Intel
- Automata raktárral erősít a Daniella Kft.
- A fenntarthatóság ma már nemcsak versenyelőny, de kötelezettség is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.