Bővültek a fizetős útszakaszok, az áremelkedés a közlekedési szokásokat is megváltoztathatja
Az IT szektor a 2023-as évben az előző évi növekedéshez képest csökkenést mutatott a megrendelések tekintetében, azonban hazai és nemzetközi jóslatok szerint az idei évben növekedésnek indulhat – végzett piaci körképet a hazai IT munkaerőpiac egyik vezető cége, a Bluebird. A cégben 2024. január 1-től változás történt: az alapító és CEO Réfi Balázs ezentúl a nemzetközi terjeszkedést irányítja, az ő feladatait a szektorban már nagy tapasztalattal rendelkező Hradek Viktória látja el.
Az autópálya-matricák 2024-es áremelkedése a közlekedési szokásokat is megváltoztathatja, többen döntenek a kevesebb autózás mellett, míg mások ezentúl kerülhetik az autópályákat bizonyos esetekben – derült ki a Simple felhasználók körében végzett felmérésből. Március 1-től érkezik továbbá a 24 órás autópálya matrica, ami megkönnyítheti az átutazók, kirándulók életét. A megkérdezettek 36 százaléka ugyan hasznosnak találja az újítást, de sokan a kisebb kiruccanások esetén is inkább a 10 napos e-matricát választanák.
Az új év új változásokat is hozott az autózók számára, az autópálya-matricák drágulása és a fizetős utak bővülése anyagi terhet jelenthet – az OTP Mobil a Simple felhasználók körében végzett felmérésével* vizsgálta, ezek hogyan alakítják a közlekedési szokásokat.
„A felmérésünkből kiderült, hogy sokan a közlekedési szokásaikon is kénytelenek változtatni az anyagiak miatt: 15 százalék kevesebbet autózik majd és csak akkor vásárol rövid lejáratú matricát, ha nagyon muszáj, míg 8 százalék inkább egyáltalán nem is használ autópályát a jövőben. Mindössze 8 százalékot nem érintett érzékenyen a változás, bevallásuk szerint nekik belefér a büdzséjükbe az áremelés” – szemléltette az eredményeket Szabó Gergő, az OTP Mobil marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.
A válaszadók harmada havonta legalább egyszer használ fizetős útszakaszt, 23 százalék hetente, 17 százalék pedig naponta közlekedik ilyen utakon. A megkérdezettek 16 százaléka évente legalább egyszer hajt fizetős útra, míg a maradéknak vagy nem esik útba, vagy csak akkor közlekedik díjköteles sztrádán, ha nagyon muszáj. Annak érdekében, hogy használhassa az autópályát, minden második megkérdezett vármegyei e-matricát szokott vásárolni. 22 százalék a heti (10 napos), 18 százalék az éves országos, míg 4 százalék a havi matricát preferálja. A többség (55 százalék) január elején váltja meg a következő évre az e-matricáját, de tízből egy fő már a decemberi elővásárlás idején beszerzi azt.
Idén január 1-től a korábban már megszokottak mellett több mint 200 kilométernyi, eddig ingyenes útszakasz lett fizetős, köztük az M0-ás autópálya teljes szakasza is. Ennek köszönhetően 12 százalék megfontolja az éves vármegyei vagy országos matrica vásárlást. A kisebb, egynapos kiruccanásokhoz, átutazásokhoz azonban március 1-től már 24 órás e-matrica is a rendelkezésünkre áll majd. A Simple felhasználók 36 százaléka hasznosnak találja ezt az újítást, már korábban is szüksége lett volna rá. A megkérdezettek fele egynapos kirándulások, utazások során venné igénybe az új matrica típust. Tízből egy fő akkor preferálná, ha átutazóban van, míg 8 százalék abban az esetben használná ki, ha véletlenül hajt fel egy fizetős sztrádára. Közel minden negyedik válaszadó viszont semmilyen esetben nem venne ilyen rövid lejáratú matricát. Ennek a legfőbb oka, hogy sokan jóval többet utaznak, így jobban megéri számukra a többnapos matrica.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb mérföldkő és egy újítás a Simple alkalmazásban
- Nem akarnak fizetni az M0-n az autósok
- SimpleTrends Konferencia: ahol a jövő üzleti trendjei és a ma e-kereskedői találkoznak
- A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során
- Így demokratizálta a fintech megoldásokat az OTP Mobil
- Egyre természetesebbnek vesszük a digitális fizetési megoldásokat
- Okostelefonból POS-terminál
- Rekordot döntött az e-matrica vásárlás
- BKK jegyet és bérletet is vehetünk a Simple alkalmazással
- Tervezzük tudatosan az autópálya-matrica vásárlást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Az eMAG több mint 1 millió, “Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viselő ajánlattal készül november 15-ére
Az eMAG Black Friday, a cég legtöbb ajánlatot kínáló napja 2024. november 15-én a kora reggeli órákban veszi kezdetét. Erre a napra az eMAG több mint 1,3 millió ajánlatot készített elő, amelyek közül több mint 1 millió az „Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viseli majd. Így 2024-ben tíz ajánlatból majdnem nyolcnál az eMAG-on az „Az év legjobb ára nálunk” felirattal lesz feltüntetve. Ezek az ajánlatok több ezer Marketplace partner ajánlatait is tartalmazzák.