Hercegnő vagy szuperhős? Így ünneplik a magyar családok a farsangot
A karácsonyi és újévi szezon végezetével, újabb ünnepségek hada vár ránk. Ezt az időszakot hagyományosan vidám esküvők, bálok, mulatságok, ünnepélyek jellemzik, amelyek január 6-án kezdődnek és több hétig, egészen a nagyböjtig tartanak. Idén a farsang február 13-val zárul, mellyel a magyarok elűzik a telet és a hideget, és felkészülnek a színes, vidám tavaszi hónapokra.
A Rakuten Viber, a platformokon átívelő üzenetküldés és a verbális kommunikáció egyik globális piacvezetője különös figyelmet fordít a magyar népi hagyományokra, és célja, hogy a felhasználók digitálisan is megoszthassák élményeiket, valamint a tavasz és a farsang örömét. Tavaly az alkalmazás fókuszában a busójárás állt, az egy évszázados hagyományokra épülő, különleges télűző farsangi mulatság, melynek Mohács ad otthont. A busójárás idén is visszatér – a Viber-felhasználók speciális eszközökkel kipróbálhatják a legendás szörnyek öltözékeit, valamint a mohácsi ünnep alapján tervezett egyedi matricákat is megoszthatják.
Idén azonban a Rakuten Viber azt is megvizsgálta, hogyan készülnek a magyarok a farsangi ünnepségre. Mivel a farsangi szezon egyik legnépszerűbb eseménye az álarcosbál, az alkalmazás a legnagyobb magyarországi Viber csatornán, a Rakuten Viber Magyarország oldalán közvélemény-kutatást végzett, amiben a felhasználókat arról kérdezték, hogy családjaik hogyan készülnek a beöltözős ünnepre.
Több mint hétezer Viber-felhasználó válaszai alapján kiderült, hogy a magyar családok nagyon várják az ünnepi mulatságot, és szeretnék emlékezetessé tenni az idei farsangot.
A válaszadók közel kétharmadának a családjában vannak kisgyermekek, akik nagyon szeretnek ilyenkor jelmezbe bújni. Arra a kérdésre, hogy melyik szereplőnek szeretnének idén beöltözni, eléggé megosztó válaszok érkeztek, azonban végül sikerült győztest hirdetni. A felhasználók majdnem negyede adta azt a választ, hogy a családjukban élő gyermekek a szuperhős jelmezeket részesítik a leginkább előnyben, de közel ugyanennyien felelték a azt, hogy a hagyományosabb öltözeteket és az állat jelmezeket kedvelik a legjobban. A legtöbben – a válaszadók több mint fele – a klasszikus mesefigurákat szeretik a leginkább. A hercegnők, királyok, királynők és lovagok sosem mennek ki a divatból!
A Viber-felhasználók válaszai alapján a magyarok igencsak kedvelik a saját készítésű ruhákat. A válaszadók több mint 60%-a inkább saját jelmezeket készít - így minden gyereknek egyedi ruhája lehet, és testvérekkel, legjobb barátokkal, vagy akár szülőkkel is összeöltözhetnek. Sokan vásárolják meg a jelmezeket online, de a válaszadók mindössze 10%-a kölcsönzi őket.
A Rakuten Viber magyarországi márkanagykövete, Nyári Dia is készül a farsangra kisfiával.
"A kedvenc jelmezem gyerekkoromban a hippi jelmez volt, mert hatalmas Hair musical rajongó voltam. Amióta a kisfiammal készülök, általában egy klasszikus farsangi finomsággal, szalagos fánkkal teremtjük meg az ünnepi hangulatot. A ruhák kapcsán pedig mindig valamilyen szuperhős jelmezt kell rendelnem, mert rajong ezekért a mesékért" – mesélte Dia, aki alátámasztja a Viber felmérésének eredményét, miszerint a szuperhős jelmezek idén is nagy népszerűségnek örvendhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Ilyen volt a Viber 2023-as éve
- A Rakuten Viber újradefiniálja a mobiltárca-élményt
- Hogyan irányítsuk az ünnepi marketinget 2024-ben az üzenetküldő alkalmazásokkal?
- Budapest fókuszú ünnepi eszközök a Viberen
- Magyar márkanagykövetet választott a Viber
- E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?
- Diákoknak és tanároknak is jó választás a Viber
- Így készülnek a magyarok az augusztus 20-i hétvégére
- Így tartsd a kapcsolatot a közönségeddel, anélkül, hogy túlterhelnéd őket
- Szövegtől videóig: így használhatja a pénzügyi ágazat az üzenetküldő alkalmazásokat