Segítő kódok: önkéntes programozók segítik a fogyatékkal élő emberek munkához jutását
A digitalizáció nem csak a pénzügyi világot alakította és alakítja át, de többek között a karitatív szervezetek munkáját is hatékonyabbá teheti. A Morgan Stanley budapesti munkatársai immár hatodik éve segítenek önkéntes szervezeteknek továbblépni a digitális evolúciójukban. Az elmúlt bő fél évben nemcsak a Mellrákinfo Egyesület honlapját újították meg, hanem a Salva Vita Alapítványnak is kifejlesztettek egy új online platformot, ami megkönnyíti a megváltozott munkaképességű álláskeresők képességeinek felmérését.
A Morgan Stanley budapesti irodája – amely közel 2800 alkalmazottal mára a globális bank egyik legnagyobb informatikai és elemző központjává vált – 2018-ben indított programot, amelynek célja, hogy a cég munkatársai nonprofit szervezetek digitalizációját mozdítják elő. A „Tech Change Makers” program keretében az elmúlt fél év folyamán két, egyenként 5, illetve 6 fős profi informatikuscsapat dolgozott önkéntesen, segítve két partnerszervezetet, hogy sikeresebben tudjanak megfelelni a 21. század kihívásainak.
Honlapfejlesztés és digitális képességfelmérési platform
A vállalat egyik csapata a Mellrákinfo Egyesület jó pár éves honlapját cserélte le egy tetszetős, gyors és reszponzív weboldalra, ahol azérintettek, családtagjaik és az érdeklődők könnyen, áttekinthető módon juthatnak információkhoz a betegségről. A szervezetet 2015-ben a mellrákot túlélő Halom Bori alapította azért, hogy megbízható, ellenőrzött információkkal és egy támogatói érintett közösséggel segítse sorstársait a gyógyulás felé vezető úton.
A másik csapat a megváltozott munkaképességű emberek elhelyezkedését segítő Salva Vita Alapítvány számára fejlesztett egy olyan platformot, amelynek segítségével a korábban papíralapú képességfelmérési folyamatot immár kényelmesebben, otthonról, az interneten keresztül végezhetik el a fogyatékkal élő álláskeresők. Az új megoldás nem csak esztétikailag, de funkcionálisan is kedvezőbb, a feldolgozást is jelentősen gyorsította. A projekt a folytatása volt a 2022-es Code to Give hackathonnak, amelynek során a Morgan Stanley kollégái diákokkal és pályakezdő szakemberekkel dolgoztak egy egyhetes virtuális hackathon során digitális megoldásokon nonprofit szervezetek problémáira.
Szakértelemmel visszaadni a közösségnek
„A Morgan Stanley öt alapértéke közül az egyik a „giving back” filozófia, melynek lényege, hogy igyekszünk a tőlünk telhető legtöbbet visszaadni annak a közegnek, ahol dolgozunk. Vállalatunk számos szervezetet támogat globálisan és Magyarországon. Kollégáink technológiai tudására építve szakértelmünkkel, önkéntes munkával is igyekszünk segíteni. Mivel a budapesti központban dolgozó szakemberek közel fele informatikával – IT infrastruktúra- és alkalmazásfejlesztéssel – foglalkozik, örömmel adjuk át a technológia területén szerzett tudásunkat” – mondta el Fogarasi Norbert, a Morgan Stanley budapesti irodájának vezetője.
A pénzintézet választása nem véletlenszerűen esett a Salva Vita Alapítványra: a Morgan Stanley 2013 óta működik együtt a szervezettel megváltozott munkaképességű kollégák felvétele és munkába állása során. A tavaly 30 éves Salva Vita az egyik legrégebb óta működő szervezet, amely Magyarországon azért dolgozik, hogy a fogyatékkal élő emberek produktív és megbecsült tagjai legyenek a társadalomnak. Foglalkoztatásuk első lépése egy képességfelmérés, amelynek része egy angol nyelvi, egy vizuális észlelési és egy szociális kompetenciákat felmérő teszt, valamint egy munkamotivációs felmérés is.
Kisebb vizsgadrukk, csökkenő hátrány a munkaerőpiacon
Azzal, hogy a képességfelmérési folyamat papírról egy akadálymentes online felületre költözik, komoly segítséget kaptak a programban részvevők, miközben az alapítvány munkatársai is értékes munkaórákat takarítanak meg. A folyamat gyorsabb, kényelmesebb, rugalmasabb és jobban nyomon követhető lett. A munkakeresőknek pedig nem csak nem kell elutazniuk az irodába, de saját otthonukban a vizsgadrukk is kisebb, és már arról is információt ad az Alapítványnak, hogy a jelöltnek mennyire megy könnyen a számítógép használata, illetve a feladatok önálló megoldása.
„A munkaerőpiac változásával, többek között a digitalizációval nekünk is lépést kell tartanunk – mondta el Vég Katalin, a Salva Vita Alapítvány ügyvezetője. – Ha egy ügyfelünk le van maradva a digitális eszközök használatában, az jelentős hátrány lehet a munkaerőpiacon. Ha sikeresen szeretnénk támogatni az integrációjukat, fontos, hogy mi magunk is fejlődjünk, és őket is felkészítsük a piac kihívásaira. Ebben volt segítségünkre a Morgan Stanley Code to Give hackhatonja, majd pedig a Tech Changemakers program. Nagyszerű élmény volt együttműködni a diákokkal és a vállalat munkatársaival, szeretnénk ezúton is mindannyiuknak megköszönni a segítséget.”
Programozó szakkör lányoknak, pénzügyi ismeretek roma gyerekeknek
A pro bono informatikai program szervesen illeszkedik a Morgan Stanley kultúrájába. A „giving back” filozófia jegyében az elmúlt években a vállalat többek között matematikai és programozó orientációs programot indított középiskolás lányoknak Smartiz néven a Nők a Tudományban Egyesülettel, támogatta a Heim Pál Gyermekkórházat, kollégái részt vettek jótékonysági evezős versenyeken a Bátor Tábor javára, vagy éppen pénzügyi ismereteket oktattak hátrányos helyzetű roma gyerekeknek a BAGázs Egyesülettel partnerségben.
Kapcsolódó cikkek
- Fenntartható megoldásokat fejlesztő magyar startupok jelentkezését várja a Morgan Stanley
- Digitális átállás: néha nem árt egyet hátra lépni
- Digitális átalakulással őrizhető meg az agrárium versenyképessége
- Tízből hét magyar szülő nem szeretné, ha a képernyő teljesen felváltaná a papírt az oktatásban
- Kyndryl: Itt az ideje az átfogó digitalizációnak az egészségügyben
- Magyar cég teremt új iparági sztenderdet a papírmentes tűzvédelemmel
- Mi várható a gépészet jövőjétől?
- Digitalizálódó energiapiac: 2030-ra majd ötmillió okosmérő lehet hazánkban
- Magyarországon fejlesztett ki először szabadtéri digitális raktárat a Wienerberger
- A munkaerő problémákon is segíthet a digitalizáció
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.