Több időt igényel az álláskeresés, mint egy évvel korábban

forrás: Prím Online, 2024. március 1. 11:35

Minimálisan csökkent az aktív álláskeresők aránya egy év alatt a hazai munkaerőpiacon, minden második dolgozó elégedett jelenlegi helyével, vagy legalábbis nem gondolkodik a váltáson. 1500 fő megkérdezésével készítette el rendszeres, negyedéves reprezentatív felmérését a Profession.hu 2024 elején, amelyben az álláskeresési státuszt és szokásokat vizsgálja.

A Profession.hu 2024 első negyedévében végzett kutatásából kiderült, hogy a 18-65 éves magyar lakosság 36%-a passzívan, 12%-a pedig aktívan keresi új állását. A munkavállalók közel fele elégedett jelenlegi állásával, nem is gondolkodik a váltáson, közel egyharmaduk azonban megfontolná azt egy jó ajánlat miatt, 5% pedig tudatosan keresi új állását aktuális munkaviszonya mellett. Azonos méretű azon munkanélküliek csoportja, akik aktívan keresnek, és azoké, akik csak nyitottak egy jó lehetőségre (7%-7%), 11%-uk azonban nem keres jelenleg.

 

Mennyi energiát, időt szánunk a munkakeresésre?

 

A munkahelyváltás hosszú folyamat, már csak a döntés meghozása is: átlagosan 11-12 hónap, amíg egy munkahelyváltás körvonalazódik az emberben. Az új pozíció megtalálása manapság átlagosan még egyszer ennyi időt vesz igénybe – 10-11 hónapra tehető –, ezért is fontos időben elkezdeni az információgyűjtést, a lehetőségek feltárását. A Profession.hu friss kutatása rámutatott, hogy az álláskeresők 56%-ának már megszűnt a munkaviszonya, amikor elkezdett új lehetőség után nézni; 16%-nak még volt állása, de váltani szeretett volna.

 

„A munkakeresés rendszeres idő- és energiabefektetést igényel. A folyamat intenzitása tetten érhető az eltérő motivációjú munkavállalóknál: a passzív álláskereső – aki jelenlegi munkája mellett ugyan nem keres, de nyitott az ajánlatokra – maximum hetente pár órát szán a lehetőségek böngészésére (54%), míg akinek már nincs állása, vagy már nagyon szeretne eljönni a munkahelyéről, azok napi több órát is álláskereséssel töltenek (14%)” – magyarázza Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.

 

Freepik

 

Mikor kezdünk el állást keresni?

 

A fenti információk tükrében figyelemre méltó adat, hogy az álláskeresők túlnyomó többségének (84%) szükségszerű az új bevételi forrás mihamarabbi megtalálása, mivel vagy a felmondásukat töltik már, vagy még a legelső munkahelyük megtalálása előtt állnak, de leggyakoribb esetben éppen munkanélküliek (56%). „A munkahelyváltásból a dolgozó profitálhat, de időt és energiát kell rászánnia. Tanácsos minél előbb elkezdeni a keresést, hogy mire megszűnik az aktuális munkaviszony, már biztos legyen az új állás. A hosszú felvételi folyamat, próbafeladatok elvégzése és mindezek között a várakozási idő megterhelő lehet, ezért nagyon fontos a felkészülés, a saját elvárások és a munkaerőpiaci lehetőségek előzetes feltérképezése, az alapos önismeret, a kitartás és a türelem” – hívja fel a figyelmet Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója. 

 

A dolgozóknak a jelenlegi állásuk betöltésére átlagosan 3-4 hónapra volt szükségük az álláskeresés első lépésétől számítva a munka megkezdéséig. Ez az időtartam az előző év azonos időszakához képest bő egy hónappal nőtt, de alulmarad a 2022 harmadik negyedévében mérthez képest, amikor átlagosan fél év volt az új állás betöltéséig eltelt idő. „A hatékony munkakeresés érdekében érdemes párhuzamosan több pozícióra is jelentkezni, ha találunk jó lehetőségeket; növelhetjük az esélyünket azzal, ha az adott állásra szabott pályázatot készítünk, az álláshirdetésben szereplő információk alapján. Kutatásunkból kiderül, hogy minden második álláskereső átlagosan havi 3 hirdetésre jelentkezik, átlagosan 7 állást pályáznak meg, mire megtalálják a megfelelőt” – idéz a Profession.hu kutatásának eredményéből Simon-Göröcs Lili. A jelentkezők közel harmada egyáltalán nem kapott visszajelzést egyik cégtől sem, ahova beadta a pályázatát.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?

Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül. 

2024. november 14. 18:19

Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása.  Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.

2024. november 14. 14:55

A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett

Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása. 

2024. november 14. 13:17

A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját

Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.

2024. november 14. 11:42

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06