A HONOR megmutatta az idei MWC-n a jövőt

forrás: Prím Online, 2024. március 5. 16:17

Az idei MWC-n George Zhao, a HONOR vezérigazgatója a szakma más vezetőivel közösen vett részt egy gondolatébresztő kerekasztal-beszélgetésen. „Az AI fejlesztésben elsők az emberek: mire kell odafigyelni, amikor AI-t készítünk okoseszközökre” című beszélgetésen jelen volt még John Hoffman, a GSMA vezérigazgatója és Alex Katouzian, a Qualcomm mobilokért, számítógépekért és kiterjesztett valóságért felelős részlegének általános menedzsere is. A szakemberek kihangsúlyozták annak fontosságát, hogy olyan AI készülékeket kell gyártani, amelyek úgy helyezik az emberközpontú élményeket előtérbe, hogy közben garantálják a felhasználói adatbiztonságot.

"Hisszük, hogy a mesterséges intelligencia újjá fogja építeni az operációs rendszereket, és újraalkotja okostelefonos élményeinket. A HONOR úgy viszi tovább az AI stratégiáját, hogy beépíti a MagicOS-be, ezáltal minden készülékével garantálja az emberközpontú élményeket” – nyilatkozta Zhao.

 

A HONOR AI szakértelmét az MWC-n debütáló MagicOS 8.0-val szemléltette, amely teljesen integrált, platformszintű mesterséges intelligenciát kínál a szakma első, szándékalapú kezelőfelülete (IUI) mellett. A MagicOS 8.0 a Magic Portal funkciót is tartalmazza, ami egy gyorsindító funkció: ezzel egyszerűen lehet váltani appok között úgy, hogy a program a felhasználók szándékát előrevetítve ajánl lehetőségeket. A rendszer 100 nagyobb alkalmazást támogat. A HONOR a Qualcommal együttműködve építette bele nyílt forráskódú Llama 2 rendszerét az új HONOR Magic6 Pro-ba, ami megmutatja, hogy mire képes akár offline is a rendszerszintű AI.

 

A nyílt ökoszisztémáké a jövő

 

A HONOR a nyílt ökoszisztémák úttörője, és felkéri nemzetközi partnereit – mint a Qualcomm és a GSMA –, hogy továbbra is ebben a formában működjenek együtt. „A nyílt együttműködéssel a felhasználók javait szolgáljuk” – mondta Zhao.

 

„Szeretnénk, ha könnyű lenne az embereknek fejleszteni és innovatívnak lenni a mi platformjainkon” – fejtette ki Katouzian. „Az együttműködés és a nyitottság jót tesznek a szakmának. Hisszük, hogy az innováció és a technológia erősíti majd a partneri kapcsolatainkat. Amíg képesek vagyunk kooperálni velük, addig tényleg korlátlanok a lehetőségeink.”

 

John Hoffman hozzátette: „Az AI mindent forradalmasíthat, és a HONOR és a Qualcomm a készülékeken lévő AI technológiával egyre innovatívabb okos készülékeket hozhat létre, így könnyítve meg a felhasználók életét. A GSMA a HONOR-ral együttműködve a ’6G Terminal Vision’ nevű szándéknyilatkozatát is közzétette, ami leírja elképzelésünket a 6G terminálok fejlesztése vonatkozásában az AI korban, és azt, hogy miként vihetjük előrébb a szakma jövőjét”.

 

 

Emberközpontú AI stratégia minden helyzetre

 

Zhao szerint a jelenlegi AI áttörések hulláma példátlan a történelemben, és jelentős hatással lesz az okos készülékekre is. A HONOR stratégiai fókusza az, hogy elhozza az AI-t a MagicOS-re, ezzel vezetve be a világ első IUI-át, új kernelt, valamint új kezelőfelületet alkalmazva. A rendszer összekapcsolt ökoszisztémát eredményez, legyen szó okostelefonokról vagy PC-kről, ami egy átfogó, mindenre kiterjedő élményhez vezet.

 

„A platformszintű AI és az LLM-ek lehetővé teszik, hogy a HONOR beépítse a felhasználók hétköznapjaiba az AI eszközöket, megértse szándékaikat, ezáltal előre tudja a szükségleteiket” – részletezte Zhao. Hozzátette, hogy minél több felhasználó használja az eszközöket, annál jobban személyre lehet szabni ezeket a készülékeket, technológiákat.

 

Katouzian hozzátette, hogy folyamatban van az AI felhőből a személyes eszközökre való áttérés. "A modellek jobb kvantálásával vagy zsugorításával, valamint az olyan partnereinkkel, mint a HONOR, képesek leszünk arra, hogy ezt a [felhőalapú AI] képességet és adatot áthelyezzük az eszközökre. Az eszközön lévő mesterséges intelligencia növekedési potenciálja gyakorlatilag határtalan."

 

Biztonság: az AI alapja

 

„Az AI nem létezhet a biztonság alapjai nélkül” – jelentette ki Zhao, kiemelve a HONOR saját PFAST-elvét az AI-fejlesztés terén: adatbiztonság, igazságosság, felelősségvállalás, biztonság és megbízhatóság, átláthatóság és irányíthatóság. "Felszólítjuk az iparágat, hogy működjenek együtt az AI felügyeletében, hogy biztosítsák az egyének magánéletének és biztonságának védelmét" – tette hozzá Zhao. A HONOR MagicGuard technológiája és a megszerzett adatvédelmi tanúsítványok, mint például az ePrivacySeal, kulcsfontosságú kezdeményezések ebben a törekvésben.

 

A jövő formálása 6G-vel és AI-jal

 

A 6G a mesterséges intelligencia gyors fejlődésének köszönhetően izgalmas lehetőségeket, de ezzel együtt összetett kihívásokat is hoz.  A HONOR és a GSMA az MWC alkalmából kiadta a "6G Terminal Vision" című, szándéknyilatkozatként funkcionáló fehér könyvét.

 

A China Unicom, a China Mobile, a China Telecom, a Du, a Telstra és az Inmarsat partnerekkel közösen kidolgozott, előremutató dokumentum a 6G és az AI formabontó képességei által alakított emberközpontú intelligens világ jövőképét vázolja fel. A fehér könyv kilenc lehetséges forgatókönyvet, öt kulcsfontosságú kutatási irányt és a 6G-terminálok négy tipikus képességét részletezi

 

A fehér könyv bemutatásával a HONOR és a GSMA megtette az első lépést a 6G jövőjének feltárásában. A HONOR felkéri az iparági partnereket, hogy egyesítsék szakértelmüket, vegyenek részt közös kutatásokban, és álljanak össze a 6G terminálokkal kapcsolatos ipari konszenzus érdekében.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01