Kutatás: a közösségi média böngészése több órát vesz el az alvásból
Naponta három és fél órát töltenek közösségi média-oldalakon lefekvés előtt egy felmérés szerint az amerikai válaszadók, gyakran az alvás rovására. A rossz alvásban sok tényező játszhat szerepet, azonban a probléma széles körű: a Huawei és az Ipsos tavalyi kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka szenved alvási nehézséggel, és ugyanennyien szeretnének változtatni rajta. Idén március 15-én tartják az Alvás világnapját, hogy felhívják a figyelmet az alvás fontosságára, az alvászavarok okozta problémákra és a megoldásukra. Ez utóbbihoz a viselhető okoseszközök alvásfigyelő funkciója nagy segítséget nyújthat, amelyek a részletes elemzés mellett javaslatokat is adhatnak a minőségi alváshoz.
Az Alvás Világszervezete (World Sleep Society) 2008 óta minden évben a tavaszi napéjegyenlőség előtti pénteken rendezi meg az Alvás világnapját, hogy felhívja a figyelmet az alvás fontosságára, az alvászavarokra és az egészséges alvás pozitív hatásaira. A szervezet szerint az alvás legalább olyan fontos az egészséges élethez, mint a táplálkozás és a testmozgás. A megfelelő alvás támogatja az emlékezetet és a tanulást, erősíti az immunrendszert, és a test energiaszintjének fenntartását. Ennek ellenére sokan nem alszanak eleget vagy jól, ami káros hatással van az egészségükre és a teljesítményükre.
A Huawei és az Ipsos tavalyi, nyolc európai országban végzett kutatása szerint éppen az alvás okozza a vezető egészségügyi problémát a válaszadók körében: a megkérdezettek 35 százaléka szenved alvási nehézséggel, és ugyanennyien szeretnének változtatni rajta.
Három és fél óra közösségi-média használat alvás előtt
Sok tényező játszhat szerepet abban, hogy miért nem alszunk jól, ezek közül az egyik leggyakoribb az intenzív közösségimédia-használat. Egy tavalyi felmérés szerint az amerikai felnőttek naponta 3,5 órát töltenek közösségi média-oldalakon lefekvés előtt, vagy sok esetben alvás helyett, a túlnyomó többség a YouTube-on (73,8 százalék) és a Facebook-on (72 százalék) szörfözik. A helyzetet súlyosbítja, hogy sokan épp ezektől remélnek megoldást, holott a kutatások szerint az elektronikai eszközök által kibocsátott kék fény stimulálja az agyat, és gátolhatja az alvási ciklusban fontos szerepet játszó melatonin nevű hormon természetes esti termelését.
Az okosórák segíthetnek jobban odafigyelni az alvásra
Az alvásmonitorozásban nagy segítséget nyújthatnak a viselhető okoseszközök, amelyek alvásfigyelő funkciója széles körben elterjedt, ám sokan még mindig nem ismerik ezt a lehetőséget kellő mértékben. A Huawei fentebb idézett felmérése szerint a válaszadók átlagosan csak két és fél okosóra-funkciót tudtak megnevezni, és ezek között ritkán szerepel az alvásfigyelés. Holott az okosórát használók pozitív hatásról számolnak be: a megkérdezettek jóval több mint fele, 61 százaléka használja az alvásfigyelő funkciót, és a válaszadók 39 százaléka állította azt, hogy eszközük hatására jobban figyelnek alvásukra.
Számos okosóra már fejlett alvásmonitorozó funkciókkal rendelkezik, amelyek minőségi szempontok alapján is értékelik az alvást. Például, megmutatják, hogy mennyi időt töltöttünk mélyalvással, ami kulcsfontosságú lehet a kimerültség leküzdésében, az energiaszintünk és a hangulatunk kiegyensúlyozásában. Az alváselemzés során az eszköz jelzi az éber alvást, az ébredések gyakoriságát, és akár a légzés minőségét is figyelemmel kíséri. Ezenkívül léteznek olyan okosórák, például a HUAWEI WATCH GT 4, amelyek képesek figyelni az alvás közbeni légzéskimaradást. Az okosórák emellett a mért adatokból trendeket állítanak fel és javaslatokat nyújthatnak a felhasználók alvásminőségének javítására.
Kapcsolódó cikkek
- Az alvásfigyelést, a vérnyomásmérést és a mentális egészséget helyezi fejlesztései fókuszába idén a Huawei
- Kutatás: a társas kapcsolatok jó hatással vannak az egészségre
- Európai szinten óriási probléma a stressz
- A legjobb magyar vívókat okosórák segíthetik az edzésmunkában és az olimpiai felkészülésben
- Kutatás: az európai válaszadók több mint fele nem jár rendszeresen orvosi vizsgálatokra
- Számos okosóra-modell, okostelefon és fülhallgató a Huawei Black Friday ajánlatai között
- A Huawei több százmillió felhasználó adatait elemezve fejleszti az egészségkövető technológiákat
- Budaörsön mutatja be új okosóráját a Huawei
- Megérkezett Magyarországra a csúcstechnológiát és a divatot ötvöző HUAWEI WATCH GT 4
- Egyszerre sportos és elegáns – mindennapossá vált a rugalmasan alakítható, hibrid viselet
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új HONOR okosóra
Decemberben Magyarországon is kapható lesz a HONOR legújabb okosórája, a HONOR Watch 5, amely a modern technológia és a kecses dizájn kiváló ötvözete. A 35 g súlyú, mindössze 11 mm vastagságú óra könnyű és kényelmes, így egész nap lehet viselni. Az 1,85”-os színes AMOLED kijelző 390x450 pixeles felbontással és 340 PPI-vel támogatja a teljes képernyőt lefedő érintéses működést, élénk vizuális élményt nyújtva amellett, hogy kifejezetten fluid a 60Hz-es képfrissítésnek köszönhetően.
A ViewSonic új szintre emeli a konzolos játékélményt
A ViewSonic Corp., a vizuális megoldások egyik globálisan vezető vállalata bemutatja két új projektorát – az X1-4K Prót és az X2-4K Prót. A még jobb konzolos játékélményre tervezett projektorok QHD (1440p) felbontású képet nyújtanak villámgyors 120 Hz-es frissítési gyakorisággal, ultra sima játékélményt és részletes vizuális megjelenítést biztosítva egy 100 hüvelyknél is nagyobb képernyőn. A natív 4K-s UHD vizuális teljesítményt kiegészítő, beépített Harman Kardon hangsugárzók mozi minőségű hangzást nyújtanak, míg az integrált Google TV zökkenőmentes hozzáférést biztosít számos streaming lehetőséghez, valóban lenyűgöző és mindent magába foglaló otthoni szórakoztatási élményt teremtve.
Igényes és strapabíró órák a japán márkától
A Casio karóra részlege idén ünnepli 50 éves fennállását. A márka továbbra sem fogyott ki az újdonságokból, ennek ékes példája a legújabb GM-2110-es széria. „Ez az öt lenyűgöző modell a nyolcszögletű lünettával, vibráló színű fém számlapokkal a stílus és a rugalmasság határait feszegeti” – hangsúlyozta Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.