Ezek a legmenőbb IT ismeretek
Az IT szakemberek számára a mesterséges intelligencia és a különböző programnyelvek elsajátítása csupán a szakmai fejlődés egyik oldala. Emellett olyan ismeretek elsajátítására is szükség van, mint az agilis fejlesztés, a projektben gondolkodás vagy a hatékony kommunikáció. A K&H ezért is indít start IT kihívást pályakezdő vagy épp fejlődni vágyó informatikus csapatok számára, hogy pénzügyi és beyond banking projekteken keresztül megismerhessék ezeket a képességeket, és akár saját fejlesztésüket is megvalósíthassák.
Az informatika területén a gyakorlatban eltöltött évek száma helyett egyre inkább a tényleges szakértelemre és az egyéb képességekre, úgynevezett soft skillekre, mint például az agilis fejlesztési módszer, helyeződik át a hangsúly. A brit DevSkiller IT HR cég felmérése alapján jelenleg a három legnépszerűbb programozási nyelv a Java, a JavaScript és az SQL, míg a leggyorsabban növekvő igény a Scala, a Blockchain és a React Native felé mutatkozik. A különböző vezetői, kommunikációs, fejlesztői és innovációs képességekkel azonban egy szenior IT szakember akár 120 szakismeretet is elsajátít a junior szintre jellemző 39-es vagy a tapasztaltabb kollégáknál jellemző 89-hez képest.
„Egy jólképzett szakembernek a technológiák széles spektrumát le kell fedni ahhoz, hogy lépést tartson ezzel a talán leggyorsabban fejlődő iparággal. Sőt, a tapasztalataink azt mutatják, hogy nem elég csupán ismerni az adott programnyelvet, hanem az a fontos, hogy az egyes technológiai területeken – lehet az éppen a Python, DevOps, Cybersec vagy mesterséges intelligencia – milyen mélységű ismerettel és tapasztalattal bír egy kolléga” – hangsúlyozta a 2023 Év ICT menedzserének választott Ozorai Dénes K&H IT vezető. „Sőt, mi több, a legkeresettebb IT tudást a technikai hozzáértés és az olyan soft skillek, mint a problémamegoldás, a hatékony kommunikáció, a projektmenedzsment és természetesen az angol nyelvtudás, ötvözete jelenti” – tette hozzá.
Céges környezetben tanulni
Jogosan merül fel a dilemma, hogy hogyan lehet mindezt elsajátítani, pályakezdőként hogyan rúghatnak labdába azok a tehetséges fiatalok, akik érdeklődnek az új technológiák iránt, és részesei akarnak lenni a gyorsan pörgő, innovatív céges környezetnek. Számukra nyit most lehetőséget a start it @K&H új programja, a start IT kihívás, aminek lényege, hogy egy féléves projektmunka keretében olyan gyakorlati tudást és képességeket tudnak magukévá tenni és startupperként kipróbálni magukat a jelentkező csapatok, amelyekkel sokkal hatékonyabban és gyorsabban tudnak fejlődni vagy akár saját projektjüket tesztelni. A K&H IT mentorok támogatásával lehetőséget kapnak arra, hogy egy számukra előkészített valós piaci – akár pénzügyi, akár ún. beyond banking – problémán együtt dolgozzanak a tapasztalt szakemberekkel, eredményeiket pedig egyenesen a vezetőségnek prezentálhatják majd. A start IT kihívás @K&H március 31-ig várja a jelentkezőket itt.
Kapcsolódó cikkek
- Kutatás: rákaptak a használt szerverekre a vállalatok
- Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok
- A szolgáltatásmenedzsment jövője: tanuljunk az IT-tól!
- Központi IT rendszerek cseréje: változáskezelés nélkül nem megy
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- Kidurranhat az IT lufi? Amerikában már elkezdődtek a leépítések…
- Nem vágynak vissza az irodába az IT-s munkavállalók
- Rejtőzködő energiavámpírok az IT-üzemeltetésben
- Bölcsésznőkből lesznek az informatikusok
- Az IT működést is elérte az automatizáció
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.