Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra.
Az SAP minden ilyen fronton támogatja a cégek törekvéseit, legyen az a gyártás, a fejlesztés, a kereskedelem, illetve az üzemeltetés és a karbantartás. Így történik ez például a Škoda Auto, a BMW vagy a Mercedes-Benz esetében is.
Óriási logisztikai rendszerváltás a Škodánál
A Volkswagen Group a ONE Log nevű projekt keretében racionalizálja logisztikai folyamatait, és egységes, szabványosított és harmonizált rendszerré alakítja át. A résztvevő márkák, azaz a Volkswagen Passenger Cars, a Volkswagen Commercial Vehicles, az Audi, illetve a Škoda Auto logisztikai és informatikai részlegeinek munkatársai szorosan együttműködnek a Volkswagen Group Logistics irányítása alatt. A projekt megvalósítása Németországon kívül 2023 elején a Škoda vrchlabí-i üzemében kezdődött; a többi csehországi telephely fokozatosan követi majd ezt a példát. A projektet az elmúlt 25 év legnagyobb rendszerváltásának is nevezik a Škodánál. A fő hangsúly a sebességváltó-összeszerelősor automatikus tervezésén és az anyagbeszerzési és készletszint-felügyeleti folyamatok hatékonyságának növelésén van.
Az új, szabványosított SAP-megoldás a meglévő rendszerek széles skáláját váltja fel. A vállalat így következetesen kihasználhatja a digitalizációt és a központosítást a költségmegtakarítás, illetve a rugalmasabb, hatékonyabb termelés és logisztika érdekében. Az SAP S/4 HANA platform jól helyettesíti a logisztika területén jelenleg alkalmazott hagyományos rendszereket. A meglévő részfolyamatok összevonásával csökken a logisztikai informatika kapcsolódási pontjainak száma, miközben az adatok elérhetősége is javul. A ONE Log emellett lehetőséget nyújt a legújabb üzleti intelligencia eszközök felhasználására is a teljes ellátási lánc adatelemzéséhez.
A BMW is a felhőbe költözött
Fontos tanulságokkal szolgálhat az iparág számára a BMW Group digitális átalakulási útja is, amelyen szintén az SAP-val halad végig. A két cég több mint 30 éve partner. A BMW tavaly digitális átalakulási útjának új szakaszába lépett, amikor Oxfordban található iFactory gyárában az SAP S/4HANA segítségével digitalizált felhőarchitektúrára váltott. Az autóipari üzemek folyamatainak digitalizálására vonatkozó első tervezet közös megalkotása az első lépés a digitalizált felhőarchitektúra létrehozása felé a hálózatba kapcsolt gyárak számára. A megoldás leegyszerűsíti és egyesíti a gyárak IT-rendszereit az alkatrész-logisztika, a pénzügyek és a vámkövetelmények teljesítése terén. Ezzel a BMW az egész autóiparban a folyamatok hatékonyságának új szintjét teremtheti meg.
A járműfejlesztés során a szűk keresztmetszetek és a tesztelési késedelmek megelőzése érdekében kulcsfontosságú a pontos kereslettervezés, illetve az ellátási láncra vonatkozó adatok. Az egyes projektek igényeinek jobb előrejelzése és tervezése érdekében a BMW Group az SAP üzleti technológiai platformját választotta egy központi adattárház létrehozásához. Az SAP Analytics Clouddal kombinálva a cég immár átfogó funkciókkal rendelkezik a tervezéshez és a jelentéstételhez.
Partnerségben a Mercedes-Benzzel – az SAP digitálisan kezeli elektromos járműflottáját
Az elektromos járművek (EV-k) átalakítják a mobilitás élményét a vállalati flottakezelésben. Remek példa erre a Mercedes-Benz és az SAP közötti régi partnerség, ahol a vállalatok egyszerre ügyfelek és beszállítók egymás számára. A Mercedes-Benz az SAP megoldásait használja az omnicsatornás vásárlási élmény digitalizálására, az SAP pedig az első ügyfél, aki saját technológiáját alkalmazza a vállalat járműparkjának kezelésére Németországban. A flottakezelési program a vállalatok hasonló üzleti filozófiáján és termékmenetrendjén alapul.
A Mercedes-Benz elkötelezte magát amellett, hogy B2B üzletágát teljesen digitálisra állítja át, és azt tervezi, hogy 2025-re az új autók negyedét online értékesíti majd. Emellett vállalása szerint 2038-ra szén-dioxid-semlegessé válik. A vállalat az SAP Commerce Cloudot választotta küldetésének támogatására. Ez egy jövőbiztos kereskedelmi portfóliót hoz létre, amelyet úgy terveztek, hogy megbízhatóan működtesse a vállalat digitális stratégiáját, beleértve a különböző piacokon egységesített kínálatot is. Emellett egyszerűsíti a folyamatokat és csökkenti a piacra kerülési időt.
Egy SAP-alkalmazott szemszögéből nézve a vállalati EV megrendelése nem is lehetne egyszerűbb. Az időigényes kézi keresés és az autókereskedővel való folyamatos egyeztetések helyett a dolgozók az SAP Ariba megoldások irányított vásárlási funkcióját használhatják, és közvetlenül a Mercedes-Benz online katalógusából rendelhetik meg a kívánt elektromos járművet. Az SAP előre beállított irányelvein belül kiválaszthatják például az autó típusát, kiviteli modelljét, színét és felszereltségi csomagjait. Ezzel sok időt lehet megtakarítani, a munkavállalónak pedig személyre szabott élményt nyújtanak. Az SAP flottájában lévő autók egyik kísérleti programjában az SAP Digital Vehicle Suit által létrehozott digitális iker automatikusan rögzít minden adatot, például nyomon követi a megtett kilométereket. A sofőröknek így nem kell ezt minden feltöltéskor kézzel beírniuk, az SAP pedig felhasználhatja az adatokat a flotta menedzsmentjéhez. A sofőröket figyelmeztethetik, ha a járműnek töltésre van szüksége, és abban is segítenek, ezt hol tegyék meg. A visszajelzések alapján gyorsan tudnak cselekedni, fejlesztéseket és új ajánlatokat bevezetni. Az SAP flottakezelő csapata figyelheti a karbonlábnyomot a zöld energia felhasználása, a futásteljesítmény és az úton lévő járművek száma alapján, és ezzel támogatja a vállalat globális fenntarthatósági kötelezettségvállalásait.
“Az autóipar nemcsak Európa egyik kulcsfontosságú iparága, hanem a fejlettség mércéje és folyamatosan megújuló innovációk színtere is. Ezért nem csupán autóipari gyártói és beszállítói partnereinknek, hanem az ipar minden területén működő ügyfelünk felé is fontos referencia, hogy az SAP milyen szerteágazó módon támogatja az ellátási láncok folyamatainak digitalizációját” – hangsúlyozta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A felhőre való áttérést támogató lépéseket jelentett be az SAP
- Joule – az irodai munka új mértékegysége
- Élesedik a digitalizációs verseny az autóiparban
- A digitalizáció elengedhetetlen a fejlődésben
- Az autóipar megmutatja, hogyan kell a gyártást digitalizálni
- Az SAP megoldásával fejleszti digitalizációs programját a Lockheed Martin
- Díjeső a digitalizáció eredménye
- Felgyorsítja digitális átalakulását a BMW-csoport
- A gyors növekedés buktatói előzhetők meg az SAP ByDesign bevezetésével
- Kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt két világcég
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.