Erősödő partnerség a BMW-vel
Az Állam- és Jogtudományi Kar, valamint a Gazdaságtudományi Kar csatlakozásával bővült a BMW és a Debreceni Egyetem közötti stratégiai együttműködési megállapodás. A szerződésmódosítást kedden írták alá az egyetem és az autógyár vezetői.
Tavaly júniusban kötötték meg a Debreceni Egyetem és a városba települő BMW autógyár vezetői a szakemberképzésre és a kutatás-fejlesztésre is kiterjedő stratégiai együttműködést. A megállapodás első körben az Általános Orvostudományi Karra, az Egészségtudományi Karra, az Informatikai Karra, a Műszaki Karra, valamint a Természettudományi és Technológiai Karra terjedt ki. A kedden aláírt módosítással pedig az Állam- és Jogtudományi Kar (ÁJK), valamint a Gazdaságtudományi Kar (GTK) részvételével bővítették a partnerségi szerződést.
A megállapodást a Debreceni Egyetem részéről Szilvássy Zoltán rektor, Bács Zoltán kancellár, Szikora Veronika, az ÁJK dékánja és Fenyves Veronika, a GTK dékánja, míg a BMW részéről Hans-Peter Kemser, a BMW Manufacturing Hungary Kft. elnök-vezérigazgatója és Liv-Eske Herrström pénzügyi igazgató írta alá.
Szilvássy Zoltán az aláírás kapcsán a hirek.unideb.hu-nak elmondta: nagy öröm, hogy a világ egyik vezető autógyártója elismeri a Debreceni Egyetem oktatási, kutatási és innovációs területen nyújtott teljesítményét, és ennek jegyében tovább bővülhet az intézmény és a vállalat között már meglévő együttműködés.
– A számos területet lefedő megállapodás különleges lehetőséget nyújt a Debreceni Egyetem számára, hogy a járműipar egyik nemzetközi szinten kimagasló kutatási-fejlesztési hálózatának részévé váljon – tette hozzá a rektor.
Az Állam- és Jogtudományi Kar dékánja, Szikora Veronika kifejtette: a tervek között szerepel, hogy a BMW bekapcsolódik az oktatásba, így az európai és nemzetközi üzleti jog (European and International Business Law) LLM-képzésbe, valamint a jövőben induló compliance szakirányú továbbképzésbe.
- Angol és német nyelvű előadásokat is tartanának az autógyár szakemberei az ÁJK graduális hallgatóinak. Emellett jogi gyakornoki program indítása is felvetődött – foglalta össze a kari vezető.
A Gazdaságtudományi Kar dékánja, Fenyves Veronika a hirek.unideb.hu-nak arról beszélt, hogy a BMW több kontinenst behálózó nemzetközi vállalati struktúrája számos olyan kérdést vet fel, amelyekre közös válasz adható. Ide tartoznak a nemzetközi adózás, a gyorsan változó kereskedelempolitika (vámok- és nemvám-jellegű akadályok) és a vállalati kontrolling-gyakorlat által teremtett kihívások, illetve mindazok a közgazdaságtani és üzleti jelenségek, amelyek nemzetközi termelési-szolgáltatási hálózatokhoz kapcsolódnak.
– A BMW debreceni üzeme már jelenleg is foglalkoztat a GTK-n végzett szakembereket, nyilvánvaló cél a szakmai utánpótlás biztosítása, közös gyakornoki programok kialakítása és a duális képzés további kiterjesztése is. A Gazdaságtudományi Kar számít a BMW-től érkező előadók gyakorlati tapasztalataira nem csak előadások, hanem akár teljes kurzus formájában is – mondta el Fenyves Veronika.
Kapcsolódó cikkek
- Felvételi: ötezernél is többen jelentkeztek első helyen a győri egyetem színvonalas képzéseire
- Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
- Felvételi: a legjobbak között a DE
- Általános- és középiskolás diákoknak indít Tehetséggondozó Programot az ELTE
- SmartManFest: A Széchenyi-egyetem innovációi a képzést és a kutatást egyaránt szolgálják
- UD Studyversity: segítség a bajban
- A kiberbiztonságot kutatják az ELTE-n
- Lányokra szabott mérnöki pályaorientációs programot indít az EJMSZ
- Minden második magyar szerint férfiként könnyebb érvényesülni a munkaerőpiacon
- Stratégiai megállapodást kötött a Corvinus és a Procter&Gamble
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.