Saját AI-t kapnak a kis-és középvállalkozások
Végre a hazai kis-és középvállalkozások is haszonélvezői lehetnek az AI-forradalomnak: a fejlesztőkből, AI-szakértőkből, és reklámügynökségi szakemberekből álló Think AI csapata megtalálta annak a módját, hogyan teheti a vállalati folyamatok szerves részévé a mesterséges intelligenciát anélkül, hogy a kkv-knál bárkinek is promptolnia kellene hozzá.
A mesterséges intelligencia eddig csak a nagyvállalatok kiváltsága volt. Ők már jelen pillanatban is komoly lépéseket tesznek annak érdekében, hogy kiaknázzák a technológiában rejlő lehetőségeket. Ha a hazai kis-és középvállalkozások nem követik nagyon gyorsan a példájukat, félő, hogy rövid időn belül behozhatatlan hátrányba kerülnek. Ez a felismerés késztette a Think AI megálmodóit arra, hogy olyan AI-alapú automatizációkat hozzanak létre a kkv-k számára, melyek a vállalati folyamatok elemi részévé teszik a mesterséges intelligenciát – méghozzá úgy, hogy a cégek dolgozóinak még csak meg sem kell nyitniuk a ChatGPT-t ahhoz, hogy hatékonyabban lássák el feladataikat.
A fejlesztőkből, AI-szakértőkből, és reklámügynökségi szakemberekből álló csapat abból indult ki, hogy bár számos promptolásra oktató kurzus közül válogathatnak a hazai cégek, a legtöbben akadályba ütköznek a tanultak vállalati folyamatokba való integrálásakor, mivel nincs elegendő erőforrásuk ahhoz, hogy a szervezeti tudás részévé tegyék a promptolást, és sok esetben nem tudják, mely területeken és milyen módon ültessék gyakorlatba a kurzusokon szerzett ismereteket.
A Think AI csapata úgy szeretné orvosolni ezt a problémát, hogy kész megoldásokat nyújt kkv-k számára: először átvilágítják a vállalati folyamatokat, beazonosítják az időrabló tevékenységeket, majd javaslatot tesznek arra, hogyan tudnák őket részben vagy teljesen automatizálni az AI segítségével. A kkv-k gyakorlatilag egy saját AI-t kapnak tőlük, amivel gyorsabban és pontosabban tudják elvégezni feladataikat.
Bár a marketinget, az ügyfélszolgálatot, és a termelést szokták a mesterséges intelligencia főbb felhasználási területeiként emlegetni, a Think AI csapata ennél jóval messzebbre merészkedett az eszköztárukban megtalálható AI-alapú chatbotok, alkalmazások, virtuális asszisztensek és egyedi megoldások kifejlesztésekor. A cégnek arra is van megoldása, miként csökkenthető az e-mailek feldolgozásával töltött idő a corporate világban: létrehoztak egy virtuális személyi titkárt, ami feladatlistákat készít a beérkező levelek tartalma alapján, amit aztán egy projektmenedzsment szoftverben hozzárendel a feladatok végrehajtásáért felelős személyekhez. A fejlesztők következő nagy dobása egy ügyvédi irodáknak szánt virtuális segéd lesz, amely elemzi az ügyvéd által definiált jogesetet, és konkrét hivatkozásokkal támogatja a szakértő munkáját. Az új termék egyelőre még csak tesztelési fázisban van, de rövidesen elnyeri végleges formáját.
“Cégvezetőként nem ismeretlenek számomra azok a kihívások, amikkel a kkv szektor szereplői küzdenek. A látottak sarkalltak arra, hogy belemerüljek az AI alkalmazási területeinek vizsgálatába.
A jelenlegi gazdasági helyzet minden eddiginél hatékonyabb működést követel meg a hazai cégektől. Ám a hatékonyságnövelést célzó intézkedéseknek gyakran gátat szab, hogy a cégek többségénél még gyerekcipőben jár a digitalizáció. A nehézségeket látva egy olyan megoldást dolgoztunk ki a kkv-k számára, amivel átugorhatják a digitális transzformáció különböző szakaszait, és rögtön annak élvonalába kerülhetnek. Hisszük, hogy az általunk kifejlesztett AI megoldások alkalmazásával végre méltó helyet szerezhetnek maguknak a globális piaci versenyben. Mi azon leszünk, hogy ehhez minden technológiai segítséget megkapjanak” – mondta Lederer Balázs, a Think AI társalapítója.
Hozzátette: “Nem titkolt szándékunk, hogy egészségesebbé és kreatívabbá tegyük a munkahelyeket. Egy olyan eszközt adunk a munkáltatók kezébe, amellyel jelentős mértékben javíthatják a munkavállalói élményt, hisz az általunk kifejlesztett automatizációk megszabadítják a dolgozókat a monoton, ismétlődő feladatoktól, hogy több idejük maradjon a magasabb hozzáadott értéket jelentő munkák elvégzésére.”
Kapcsolódó cikkek
- Kyndryl: A MI várhatóan teret nyer az ügyfélszolgálatokban, a bankokban, a biztosításban és az oktatásban
- Elfogadta az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról szóló rendeletet
- Vállalati tech az AI-on túl: az optimalizálás és a kockázatkezelés kerülnek előtérbe idén
- Mosolytervezés felsőfokon: már a fogászatban is hódít az AI
- Újabb SAP fejlesztések az AI korszakban való érvényesüléshez
- A HONOR megmutatta az idei MWC-n a jövőt
- Kell-e félteni a munkánkat az AI-tól?
- Vállalati adatokon tanított generatív AI: a jövő útja a cégeknek
- Deepfake technikák terjedése: harc az újgenerációs kibercsalások ellen
- Az új One UI 6.1 frissítéssel még több Galaxy készüléken válnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.