Sikertrend lesz az ügyfélszolgálatok kiszervezése
Egy kiszervezett ügyfélszolgálat kapta két kategóriában az idei Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat. A nyertes Philip Morris a szektor nemzetközileg is jelentős szereplőjével, a Konectával együttműködve utasította maga mögé minőségben és ügyfélélményben a versenytársait.
Mitől lesz jó egy ügyfélszolgálat? Akár a problémájukkal kopogtató ügyfelek, akár a teljesítményt értékelő vállalatvezetők szemszögéből nézzük, a legfontosabb szempontok ugyanazok. Az első valószínűleg az eredményesség: az ügyfélpult vagy a telefonvonal túloldalán dolgozó kolléga rendelkezzen minden szükséges tudással és kompetenciával a felmerült probléma kezeléséhez és találjon is rá megoldást. Lényeges természetesen a megfelelő kommunikáció és a kellő empátia, hiszen az ügyfélszolgálatokkal azért lépnek kapcsolatba az emberek, mert segítségre szorulnak. Nem elhanyagolható még a gyorsaság. Érezhetően emeli az ügyfélélmény szintjét, ha a munkatársak gyorsan felveszik a telefont, hamar válaszolnak az írott üzenetekre és többszörös átirányítás nélkül, rövid úton kielégítő válaszokat tudnak adni.
Az viszont senkinek sem érdemi szempont, hogy a segítséget nyújtó ügyfélszolgálatos munkatárs melyik cég irodájában ülve oldotta meg a problémáját.
„Magyarországon az ügyfélszolgálati feladatok kiszervezése még gyerekcipőben jár. Mégis egyre többször fordul elő, hogy fizikailag nem annál a vállalatnál veszik fel a telefont, amit az ügyfél hívott” – hívta fel a figyelmet Bangó Róbert, a Konecta operációs menedzsere. A kéttucat országban harmincnál több nyelven mintegy 700 klienst kiszolgáló Konecta a világ egyik vezető BPO, vagyis kiszervezett üzleti folyamatokkal foglalkozó nagyvállalata.
„Minden piaci szereplő kénytelen szembenézni az évről évre emelkedő fogyasztói igényekkel. Ezeket úgy kell kielégíteni, hogy a problémával érkező ügyfelek elégedetten távozzanak és megerősödjön a cégbe vetett bizalmuk. Ez egy önálló szakterület speciális kompetenciákkal és folyamatos innovációval. Egy professzionális partner pedig versenyelőnyt jelenthet. Például azzal, hogy a pozitív ügyfélélmény belépő lehet további termékek vagy szolgáltatások értékesítéséhez” – tette hozzá Bangó Róbert.
Bangó Róbert véleményét visszaigazolják a nemrégiben átadott Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjak: a négy nagyvállalati kategóriából kettőben a Konecta partnere, a Philip Morris Magyarország Ügyfélszolgálat hozta el az első helyet. A másfél évtizedes múltú szakmai elismerés alapítói a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztését tűzték a zászlajukra. A programba bekapcsolódó vállalkozások ügyfélszolgálatait részletes szempontrendszer alapján értékelik, a vizsgálatnak ügyfélelégedettség-mérések és mystery shopping tesztek, vagyis tényleges, személyes kapcsolatfelvételek is a részei.
Az értékelés alapján mind a telefonos, mind az elektronikus ügyfélkiszolgálás kategóriát a Philip Morris nyerte – a Konecta munkatársainak hathatós közreműködésével.
„Az ügyfélkiszolgálás minőségében a szakértelem és a kommunikációs készségek a döntő tényezők. Jelentős erőforrásokat fordítunk ezeknek a fejlesztésére: munkatársaink rendszeres képzéseken vesznek részt azon túl, hogy csoportvezetőink személyre szabott támogatásával kiemelt figyelmet fordítanak az egyéni ügyféligények maximális kiszolgálására. Ez lépéselőnyt jelent, hiszen a cégek számára az ügyfélszolgálat általában egy mellékszál, amire a főtevékenységük mellett kevésbé tudnak koncentrálni” – mutatott rá egy további fontos szempontra Bangó Róbert.
A Philip Morris egyébként a harmadik egymást követő évben iratkozott fel a díjazottak közé. Az idei siker értékét növeli, hogy elsőként nyerték meg mindkét kategóriát.
Kapcsolódó cikkek
- Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
- A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak
- Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel
- Magyarország a világelsők között van a vásárlók kiszolgálásában
- Igényesebbek lettek a magyar vevők
- A válságban is kitartanak vevőik mellett a magyar üzletek
- Igénylik a magyarok a színvonalas kiszolgálást
- Bevételük negyedét veszíthetik el azok a cégek, melyeknek nincs digitális ügyfélszolgálata
- A Vodafone nyerte el az idei Élményvezér díjat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Elindult a Google 2024. novemberi Core, alap-algoritmus frissítése
A Google elindította a legújabb algoritmus frissítését. A „2024. novemberi Core-frissítés” körülbelül két hétig fog tartani, amíg teljesen érvénybe lép. Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.