Retail Media Munkacsoportot indított az IAB Hungary

forrás: Prím Online, 2024. április 4. 16:37

2024. április 4. Újabb munkacsoport alakult az IAB Hungary kötelékében, amelynek célja, hogy az online kiskereskedelmi médiában érdekelt piaci szereplők között egységes, produktív kommunikáció indulhasson a területhez köthető információgyűjtéssel, kutatással, edukációval, sztenderdizálással és ajánlásokkal kapcsolatban. 

A retail media szerepe Európában 2023-ra már túlnőtt a feltörekvő médiacsatornák szintjén: a szektor hirdetési költéseinek összege átlépte a 10 milliárd eurót, az idei évre (az Amazon nélkül) 40 százalék feletti bővülés várható a költésekben (Forrás: Statista), az IAB Europe Retail Media Munkacsoportjának előrejelzése szerint pedig 2027-re akár a lineáris televízióra fordított összeget is meghaladhatja az európai online retail media reklámköltés. 

 

Az IAB Hungary keretein belül létrejött munkacsoport kiemelten foglalkozik majd a piac szereplőinek, tevékenységeinek, igényeinek és szándékainak feltérképezésével; elérhetővé teszi az európai szintű retail media piaci információkat; a magyar piac sajátosságainak figyelembevételével pedig adaptálja az IAB Europe kiskereskedelmi médiára vonatkozó páneurópai definíciókat is tartalmazó útmutatóját. De feladata lesz az is, hogy az IAB Europe szabványosítási keretrendszeréhez igazodva kidolgozza a hazai sztenderdeket és kialakítsa a best practice környezet elemeit – különös tekintettel a mérés- és elszámolásbeli tényezőkre, illetve az auditálási, megfelelőségi szabványokra.

 

„Szeretnénk, ha az érintett magyar szereplők tevőlegesen is alakítanák a piacot. Mindezt úgy, hogy közben korrekt képet kapjanak a retail media hazai státuszáról, és megismerjék azt az IAB-s keretrendszert, amelynek elemei nemzetközileg már rendelkezésre állnak. Az a célunk, hogy az iparági szegmens lehető legtöbb releváns szereplőjét bevonjuk a szakmai párbeszédbe, az együttgondolkodásba, a tudásmegosztásba és az alkotó tevékenységbe” – fogalmazott Szabó Ákos, a Barion big data üzletágának üzletfejlesztési vezetője, aki április eleje óta az IAB Hungary Retail Media munkacsoportját is vezeti. 

 

Az új munkacsoport alapító tagjai között van az Adaptive Media, az Adverticum, a Barion, a Dentsu, a Growww Digital és az Offerista, de további cégtagok csatlakozását is várják, akik képviselőiken keresztül szívesen dolgoznának azért, hogy egy élő, aktív, a közösségi érdeket szem előtt tartó platform jöhessen létre a hazai retail media szektorban is. "A munkacsoportba elsősorban tényleges és potenciális retailmedia-tulajdonosokat, őket képviselő sales house-okat, retail mediat tervező és vásárló hirdetőket, ügynökségeket és az online kereskedelemben, illetve közvetlenül a retail mediaban érintett szolgáltató cégeket várunk. Mindenkit szívesen látunk, aki szakmai érdeklődést táplál a téma iránt” – fogalmazott Szabó Ákos, majd hozzátette: a Retail Media Munkacsoport legfontosabb célja, hogy 2024-ben az európai szakmai szinthez a lehető leggyorsabb, legteljesebb felzárkózás megtörténhessen. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01