Megjelent az IAB Hungary Programmatic Kisokos 2023-as kiadványa
Mi az a waterfall modell, és mi a baj vele? Mi az a header bidding? Milyen alapvető targetálási taktikák léteznek? És mekkorára nőhet az automatizált hirdetések piaca? – többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a hazai programmaticot már használó vagy azzal még csak ismerkedő szereplőket segítő Programmatic Kisokos 2023 kiadvány, amely mától az iab.hu weboldalán teljes terjedelmében elérhető.
Magyarországon először az IAB Hungary Programmatic Munkacsoportja készített 2017-ben a programozott médiavásárlást részletesen bemutató, minden marketinges számára hasznos útmutatót. A digitalizáció terjedése és a transzparencia iránti növekvő igény azonban az elmúlt években további lendületet adott a hazai programmatic ökoszisztéma számára, ezért a helyzetre reagálva a munkacsoport is frissítette kiadványát.
“A hazai automatizált hirdetések fejlődése vitathatatlan, az eddigi növekedést is számos kihívás és lehetőség határozta meg. Az ezzel járó változások kapcsán aktualizáltuk a kiadványunkat, amely az idei évre a kétszeresére bővült. Megőriztük benne a korábbi alapokat, kiegészítettük azokat az iparág aktuális trendjeivel, de olyan kérdéseket is körbejártunk, mint például azt, hogy milyen jogszabályoknak kell megfelelni, mi várható a cookieless világ után és milyen megoldások lehetnek a helyzetre” – fogalmazott Zsatkulák István, a Programmatic Munkacsoport vezetője, miközben hozzátette, a kiadvány anyagát úgy állították össze, hogy tapasztalattól és tudástól függetlenül mindenkit segítsen elkalauzolni a programmatic világ összetett rendszerében.
A Programmatic Kisokos 2023 kiadványban kibővült a legfontosabb definíciókat gyűjtő fogalomtár és olvasói többek között már az alábbi témákban is elmélyedhetnek:
● Hogyan alakult a programmatic piac 2019 és 2022 között? Mennyit költöttek automatizált módon a hirdetők?
● PPC vagy programmatic? Hol van szerepük a médiamixben?
● Mi az a brand safety?
● Miért szükséges az Ad Verification, és mit vizsgál?
● Milyen formátumokkal lehet hirdetni programmaticban, és egyáltalán kinek, mikor, milyen célok elérésére ajánlott az automatizált hirdetés?
A megújult 2023-as Programmatic Kisokos minden piaci szereplő számára szabadon elérhető az IAB Hungary Dokumentumtárában.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes IAB-s online képzés a GA4 és a GA360 által kínált lehetőségekről
- Megjelent az IAB Hungary új, hazai podcastpiaci kiadványa
- Mindenki számára ingyenes online képzést tart az IAB a GA4-ről!
- Megjelent az IAB Hungary AdEx 2022 és AdExpect 2023 legfrissebb riportja
- Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok
- PPC munkacsoportot indított az IAB Hungary
- Az IAB Hungary idén is díjazza a legjobb szakdolgozatokat
- Megvan a legjobb szakdolgozat a digitális marketingről
- Új elnökséget választott az IAB Hungary
- Új ügyvezetővel vág neki 2022-nek az IAB Hungary
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása
Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.
KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését
Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.
A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában
A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.