Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
A vállalkozások ma az ellátási lánc akadozásától kezdve a munkaerőhiányon át a geopolitikai bizonytalanságokig számos kihívással szembesülnek. Az SAP az ellátási láncok és a gyártási folyamatok racionalizálását célzó, mesterséges intelligencia alapú megoldásaival ösztönzi az innovációt. A frissen bejelentett fejlesztésekkel a vállalatok növelhetik a működési hatékonyságot és mérsékelhetik a kockázatokat, miközben versenyképes, kiváló szolgáltatást tudnak nyújtani ügyfeleiknek, ezáltal a fenntartható növekedés pályájára állhatnak.
A pontos és releváns, valós idejű információk világszerte segíthetnek enyhíteni az ellátási lánc zavarainak a beszállítókra, gyártókra és forgalmazókra gyakorolt hatását. Számos ügyfél, köztük például az SMA Solar Technology AG – amely az SAP Digital Manufacturing megoldásába épített AI-alapú vizuális ellenőrzés bevezetésével fenntarthatóbbá és kockázattűrőbbé tette gyártási rendszereit - mostanra megtapasztalhatták az SAP megoldásainak előnyeit. Ők és más ügyfelek is olyan eredményekről számoltak be, mint az ellátási láncban dolgozók termelékenységének mintegy 15%-os növekedése, az ellátási lánc tervezés teljes költségének 10%-os csökkenése, valamint a készletezési költségeken elérhető 10%-os megtakarítás. „A mesterséges intelligencia újabb alkalmazási területein ezek a konkrét innovációk egyszerre segítik hozzá a termelő vállalatokat növekedési elképzeléseik megvalósításához, valamint javítják fenntarthatósági mutatóikat is. Ez a globális karbonkibocsátásért nagy részben felelős termelői szektorban kifejezetten üdvözlendő” – értékelte a bejelentést Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Az ellátási láncért felelős vezetők 63 százaléka és az üzemeltetési vezetők 52 százaléka rendelkezik az üzleti célkitűzésekhez kapcsolódó AI-stratégiával. Ez derült ki az SAP által támogatott, 2024-es globális IDC InfoBriefből. „Az AI szerepe az ellátási láncban és a működésben” című kutatás szerint a 2000 megkérdezett 51 százaléka építi be az AI-t az ellátási lánc tervezésének üzleti folyamataiba és a kulcsfontosságú alkalmazásokba a valós idejű döntéshozatal érdekében. A válaszadók 58 százaléka az AI-t a működési hatékonyság és az alkalmazottak termelékenységének növelésére használja.
Az ügyfelek AI-központú stratégiáját támogató SAP ellátási lánc megoldások legfontosabb fejlesztései a következők:
• A döntések optimalizálása az egész ellátási láncban a mesterséges intelligencia által feltárt megállapításokkal. A vállalatok mostantól nagyobb mennyiségű gépi adatot használhatnak fel, és az AI által vezérelt számítógépes vizuális ellenőrzést integrálhatják termelési folyamataikba, ami az automatizálás révén figyelemre méltó minőségnövekedést tesz lehetővé.
• A termékfejlesztés racionalizálása. A termékfejlesztők mostantól az SAP Joule segítségével természetes nyelvi lekérdezésekkel gyorsan és hatékonyan gyűjthetnek és gondolhatnak tovább új termékötleteket. A Joule emellett segít a terméktervek üzleti adatokkal való címkézésében is, így áttekinthetővé teszi az üzleti szempontból kritikus információkat.
• A berendezésekkel kapcsolatos anomáliák felderítése. A mesterséges intelligencia segítségével az eszközüzemeltetők proaktívan kezelhetik a potenciális meghibásodásokat az intelligens eszközökről és az edge gateway-ekről beérkező érzékelt adatok alapján. Ez az új képesség a Software AG élvonalbeli Cumulocity IoT platformját használja, és a tervek szerint a harmadik negyedévben építik be az SAP Asset Performance Management alkalmazásba.
• A helyszíni reagálás javítása. Az ügyfelek optimalizálhatják a bejárási útvonalakat és hatékonyan készíthetik el a munkabeosztásokat az integrált valós idejű forgalmi adatok és a gépi tanulással képzett modellek segítségével, amelyek lehetővé teszik, hogy a megfelelő helyszíni szerviztechnikusok időben elérjék a célállomásukat.
Kapcsolódó cikkek
- Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
- Saját AI-t kapnak a kis-és középvállalkozások
- Kyndryl: A MI várhatóan teret nyer az ügyfélszolgálatokban, a bankokban, a biztosításban és az oktatásban
- Elfogadta az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról szóló rendeletet
- Vállalati tech az AI-on túl: az optimalizálás és a kockázatkezelés kerülnek előtérbe idén
- Mosolytervezés felsőfokon: már a fogászatban is hódít az AI
- Újabb SAP fejlesztések az AI korszakban való érvényesüléshez
- A HONOR megmutatta az idei MWC-n a jövőt
- Kell-e félteni a munkánkat az AI-tól?
- Vállalati adatokon tanított generatív AI: a jövő útja a cégeknek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.