Új pályázatok segítik a hazai innovációk szellemitulajdon-védelmét
A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal vissza nem térítendő támogatás formájában 500 millió forint keretösszeggel hirdet felhívásokat hazai vállalkozások, kutatóhelyek, illetve magánszemélyek számára szellemi alkotásaik levédetésére, elősegítve azok hatékony hasznosulását akár a nemzetközi piacokon is.
A hazai innovációs stratégiai intézkedéscsomagban, a Neumann János Programban (NJP), a Kormány célul tűzte ki az iparjogvédelmi oltalmak számának jelentős emelését – ma ugyanis 1 milliárd euró GDP-re Magyarországon 1,5 szabadalmi bejelentés jut, míg az EU-átlag 3,5. Ezért is döntött úgy a Kormány az NJP keretében, hogy 2024-től 75%-kal csökkenti a szabadalmi bejelentési és fenntartási díjakat a magánszemélyek, kkv-k, egyetemek és kutatóintézetek részére − ezzel a magyarországi lett a legkedvezőbb díjszabás az említett kör számára egész Európában.
A kutatás-fejlesztési eredmények és az innovatív ötletek úgy hasznosíthatók leghatékonyabban, ha megfelelő jogi védelmet kapnak. Ez a lépés létfontosságú ahhoz, hogy a befektetett erőforrások – idő, pénz, szakértelem – ne csak megtérüljenek, de hosszú távú piaci előnyt és annak megfelelő hasznot hozzanak.
Jó hír, hogy a piaci szereplők Magyarországon is egyre tudatosabbak ezen a téren, mind gyakrabban kérnek oltalmat az általuk fejlesztett termékre vagy technológiára a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál (SZTNH). A szemléletformálás keretében a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) hosszú ideje célzott pályázatokkal támogatja, hogy minél szélesebb kör – akár a legkisebb mikrovállalkozás is – éljen ezzel a lehetőséggel. A most meghirdetett pályázati felhívás 500 millió forintnyi keretösszegéből az érintettek 100% vissza nem térítendő támogatást kaphatnak a szabadalommal, használatiminta-oltalommal, növényfajta-oltalommal, formatervezési mintaoltalommal vagy védjegyoltalommal kapcsolatos hazai és nemzetközi SZTNH-eljárások finanszírozására – ide értve például az iparjogvédelmi tanácsadást, az ügyvivői szolgáltatást, valamint a hatósági díjak költségét is.
„A szellemi tulajdon védelme és hasznosítása az egyik legfontosabb katalizátora a hazai innovációs potenciál kiaknázásának. Tudatosítással, hatékony folyamatokkal, jógyakorlatok megosztásával, illetve hazai és nemzetközi források ajánlásával támogatjuk a piaci szereplőket, egyetemeket, magánszemélyeket a szellemi alkotómunka megfelelő elismerése érdekében. Ez a pályázat egyedülálló módon nyújt lehetőséget a hazai és nemzetközi oltalomszerzés legfontosabb döntési pontjainál felmerülő költségek finanszírozására, így segítve elő végső soron a hazai, európai és nemzetközi iparjogvédelmi oltalom megszerzését” – hangsúlyozza Farkas Szabolcs, az SZTNH elnöke.
„Minden piaci szereplőnek fontos felismerni, hogy a versenyképesség érdekében a szellemitulajdon-védelem területén is lépést kell tartani a konkurenciával. A Neumann János Program egyik kiemelt célja, hogy Magyarországon a szabadalmak száma az évtized végéig megduplázódjon. Ezt a pályázati támogatások mellett azzal is ösztönözzük, hogy az oltalomszerzés egyre több innovációs pályázatunknál alapvető elvárás lesz” – teszi hozzá dr. Szabados Zsuzsa, az NKFI Hivatal vállalati innovációs elnökhelyettese.
A most megnyíló két pályázaton vállalkozások, egyetemek és más szervezetek kutatóhelyei és természetes személyek igényelhetnek támogatást szellemi alkotásaik védelméhez. A hasonló céllal meghirdetett korábbi „Iparjog” pályázati konstrukciókban 2015 óta összesen 474 kérelem részesült több mint 730 millió forint támogatásban.
Kapcsolódó cikkek
- Indul a K&H STEM pályázat: az IT hallgatók innovatív megoldásait várják
- Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
- Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
- 30 százalékos díjkedvezmény az európai szabadalmi díjakból
- Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
- Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
- Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei
- Női szakemberekkel mutat példát a fiataloknak az IVSZ és a WiTH
- Átadták a Jedlik Ányos-díjat
- Napelemes pályázat: ezek az akkumulátorok legnagyobb buktatói
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.