Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
A nehéz tehergépjárművek igényeire szabott, folyadékhűtéses töltőkábelekkel felszerelt, 400 kW teljesítményt biztosító ultraerős készüléket a töltést egyszerűsítő AutoCharge funkcióval szerelték fel: a töltőkábel csatlakoztatásakor azonnal elindul a töltési folyamat, a beállított tarifa szerint. Azaz nincs szükség az alkalmazáson vagy töltőkártyán keresztüli hitelesítésre, hanem a járműveket egyedi azonosítójuk (MAC-címük) alapján ismeri fel a rendszer. A töltés végeztével a sofőrnek csak le kell választania a töltőkábelt, és már folytathatja a vezetést, mivel a fizetés is automatikusan történik.
Az új töltőállomásokat négy DC (egyenáramú) töltőkarral látták el, ennek köszönhetően a töltőkhöz egyidejűleg több jármű, és nem csak e-kamionok, hanem személygépkocsik is csatlakozhatóak. A rendelkezésre álló teljesítményt az eszközt kezelő szoftver dinamikusan osztja meg a járművek között, azok optimális töltési idejét, akkumulátortechnológiáját, valamint aktuális töltöttségi állapotát figyelembe véve.
A hazánkban is elérhető SICHARGE portfolió új tagja akár 40 Celsius fokos hőségben is stabil teljesítmény leadására képes.
Kapcsolódó cikkek
- Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
- Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
- Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
- A kánikula sem akadály az új csúcstöltőnek
- Eljött a mikrogrid ideje – Saját hálózat biztosíthatja a fenntartható, stabil energiaellátást
- Helyi rugalmassági piacot tesztelnek Róma villamosenergia-hálózatán
- A Pesti Vigadó fényeit is Siemens-technológiával vezérlik
- A Pick Arénában a Siemens biztosítja az energiaelosztást
- Nagy dobásra készül az amerikai posta
- Szén-dioxid-mentes jövőre készül a HEINEKEN
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.