Az LG két kutatási beszámolóját mutatták be egy AI technológiai konferencián
Május 7-11. között, a Bécsben megrendezett International Conference on Learning Representations (ICLR) 2024 konferencián mutathatta be kutatási eredményeit az LG Electronics (LG). A rengeteg beérkezett pályamű közül az LG kutatási dokumentumait a legjobb egy százalék közé választották, így bekerültek a konferencia programjába. Mindez jól szemlélteti az LG kutatási erőfeszítéseinek jelentőségét, és megerősíti a cég pozícióját a kulcsfontosságú AI technológiák fejlesztésének éllovasaként az olyan területeken, mint például a robotika, a metaversum és az intelligens otthonok.
Az ICLR egy rangos nemzetközi tudományos konferencia, amely a mélytanulási technológiákra fókuszál, és a Google Scholar listáján folyamatosan szerepel a mérnöki és számítástechnikai alkategória legjobb publikációs platformjainak rangsorában. 25 százalékos elfogadási arányával az ICLR fenntartja hírnevét, mint az élvonalbeli kutatások rangos platformja.
Az LG "DiffMatch: Diffusion Model for Dense Matching" című munkáját az ICLR 2024-es konferenciára benyújtott pályázatok legjobb egy százaléka közé sorolták, és beválasztották a konferencia szóbeli előadásainak témái közé. A tanulmány egy olyan mesterségesintelligencia-technológiát mutat be, amely képes a képek összehasonlítására és a hasonlóságok és eltérések pontos azonosítására, ezzel megkönnyítve a tárgyak helyének és alakjának pontos meghatározását. Ez az innováció ígéretes megoldást nyújt a térbeli felismerés sebességének és pontosságának növelésére a fejlett robotikai alkalmazásokban, lehetővé téve a robotok számára, hogy hatékonyan navigáljanak egy változó tárgypozíciójú és megvilágítású környezetben.
Emellett az LG "H2O-SDF Two-Phase Learning for 3D Indoor Reconstruction using Object Surface Fields" című, a metaversum egyik alapvető technológiájára összpontosító tanulmányát a beérkezett pályázatok legjobb öt százaléka közé sorolták, és kiválasztották az egyik Spotlight, azaz kiemelt előadás témájaként. A tanulmány azt mutatja be, hogyan használható a mesterséges intelligencia a komplex belső terek és felületek részleteinek reprodukálására egy 3D virtuális térben. A 2D-s képeket forrásanyagként használva a mesterséges intelligencia képes azonosítani és 3D-ben megjeleníteni egy belső térszerkezetet – beleértve a falakat, mennyezetet és oszlopokat. Ezt követően a technológia a megtanult információkat felhasználva apró részletekkel egészíti ki a bútordarabokat, háztartási gépeket és egyéb lakberendezési tárgyakat, realisztikus ábrázolást kölcsönözve a virtuális tereknek. Az LG innovatív technológiája alkalmazható a metaversumhoz kapcsolódó különféle applikációkban is, és potenciálisan felhasználható a már létező "digitális iker" szoftverek kiegészítésére, amelyek mára az intelligens gyárak alapvető technológiai megoldásává váltak.
„Az LG termékei és szolgáltatásai esetében saját csúcstechnológiáinkat alkalmazzuk, ezzel továbbra is kényelmesebbé és élvezetesebbé téve ügyfeleink életét – legyen szó otthoni környezetről, munkahelyről vagy a virtuális térről” – mondta Kim Byoung-hoon, az LG Electronics technológiai igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
- A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
- Közzétette első negyedéves pénzügyi jelentését az LG Electronics
- Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
- Mammográfiához tervezett diagnosztikai monitort mutat be az LG
- Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
- Az LG új 4K okosmonitora beépítve kínálja a Netflixet, a Google Calendart és a Twitchet
- Az LG három hónapig ingyenes Apple TV+ hozzáférést kínál okostévéin
- Az LG innovatív megoldásaival könnyen digitalizálható bármilyen üzleti, oktatási vagy kereskedelmi tér
- Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.