A vállalkozások online jelentlétét tuningolja a Telekom
A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.
Ha az emberek tájékozódni szeretnének, akkor a vállalkozások weboldalát tekintik elsődleges forrásnak – ez derült ki a Telekom megbízásából készült legújabb, kis-és középvállalkozások online jelenlétével foglalkozó, lakossági véleményeket vizsgáló reprezentatív kutatásból, amely a megkérdezettek vásárlás előtti tájékozódását vizsgálta.* A friss kutatás eredménye különösen érdekes annak fényében, hogy a Telekom egy korábbi, 2023 végén készült felmérése** azt mutatta, a vállalkozások egy jelentős része viszont úgy gondolja – alábecsülve a weboldal jelentőségét –, hogy ügyfeleik nem igénylik, hogy saját weboldalt tartsanak fent.
Vállalkozói vélekedések vs. valódi ügyféligények
A Telekom megbízásából a GKID Research & Consulting által 2024 május elején készített kutatásból arra is fény derült, hogy ha egy vállalkozásnak nincs saját honlapja, akkor nemcsak megítélésben, bizalomban, hanem vásárlói potenciálban is veszíthet: a válaszadók közel kétharmada úgy nyilatkozott, nem szívesen vásárol attól, akinek nincs weboldala. Megállapításuk kortól, iskolai végzettségtől, lakhelytől függetlenül igaz, de még jellemzőbb a fiatalabb, képzettebb, városi ügyfelek körében. Számukra még inkább a vállalkozás weboldala játssza a központi szerepet a tájékozódásban. A korábbi, 2023 év végi felmérés szerint viszont, a saját honlappal nem rendelkező KKV vállalkozások mintegy 60%-a úgy vélekedik: az ügyfeleknek nincs igénye a vállalkozás ilyen jellegű online jelenlétére. Szerintük nincs szükség weboldalra, mert az ügyfelek nem igénylik, és így nem hozna tényleges hasznot egy weboldal kialakítása és fenntartása a vállalkozás számára. A saját weboldallal nem rendelkező KKV-k mindössze 10-15 százaléka tervezte, hogy a közeljövőben weboldalt fejleszt, és minden negyedik honlappal nem rendelkező vállalkozás mondta azt, hogy elég a Facebookon jelen lenni.
A most készült lakossági kutatás megállapításai azonban egészen más ügyféligényekről árulkodnak: az online vásárló válaszadók több mint kétharmada úgy vélekedik, hogy egy megbízható és ügyfélbarát vállalkozás rendelkezik saját weblappal. A válaszadók háromnegyede szerint a Facebook nem elegendő arra, hogy mindenről tájékozódjon a vásárló, fokozottan igaz ez a 60 év alattiakra. A Facebook jó, de kevés: nem található meg rajta minden fontos információ, nem tekintik tehát a weboldal egyenrangú kiváltójának.
Instant tuning
A 2023-as, KKV-k körében készült kutatásból az derült ki, hogy a mikrovállalkozások egyharmada azért nem vág bele a honlapkészítésbe, mert bonyolultnak és költségesnek gondolják a tervezését, üzemeltetését, frissítését. Ezen a problémán is segít a Telekom legújabb, kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára hozzáférhető Instant Honlap szolgáltatása, mely azokra a vállalkozásokra összpontosít, amelyek még nem rendelkeznek online jelenléttel, pontosabban saját weboldallal.
„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a vállalkozásokat folyamatosan támogassuk az online jelenlétük kialakítása és a vállalkozásukat segítő digitális szolgáltatások terén. Az Instant Honlap szolgáltatásunkkal a vállalkozások online jelenlétüket tuningolhatják, a szolgáltatás segítségével lépésről lépésre fejlesztjük webes megjelenésüket, amely – mint a kutatásból kiderült – fontos és hiteles információforrás az ügyfeleik, vásárlóik számára. A kutatásunk egyértelműen alátámasztja, hogy alapvető ügyfélelvárással állunk szemben, mikor egy vállalkozás webes jelenlétéről beszélünk. Hiszen a vásárlás, szolgáltatások igénybevétele előtti online tájékozódás nemcsak abban az esetben releváns kérdés egy KKV vállalkozás és ügyfelei számára, ha az online térben történik az értékesítés.” – mondta Sipos Tamás, a Telekom kis- és középvállalkozások szegmens vezetője.
Weblap tuning
De hogyan is tuningolhatjuk vállalkozásként az online jelenlétünket? A Telekom erre dedikált csapata létrehozza a vállalkozás saját honlapját, amit „kulcsra készen” szállít le, magában foglalva a kezdeti és a keresőoptimalizáláshoz szükséges beállításokat, a tartalom optimalizálását, valamint a közösségi média integrációját. Ezen kívül, a Telekom lehetőséget biztosít a honlapok karbantartására és módosítására is, új menüpontok hozzáadására, adatváltozások kezelésére, webshopra, új termékek bemutatására. A jelenleg négy díjcsomagban elérhető Instant Honlap szolgáltatást főként a kis- és középvállalkozások számára ajánlja a Telekom azzal a céllal, hogy támogassa őket abban, hogy megbízható és professzionális weboldallal erősítsék online jelenlétüket – az ügyfelek oldaláról támasztott egyértelmű igényeknek megfelelve.
_________________________
*A kutatást a Telekom megbízásából a GKID Research & Consulting Kft. végezte, több mint 2500 fő megkérdezésével. Az eredmények az online is vásárló internetezők 4,2 millió fős sokaságára reprezentatívak nem, korcsoport és lakóhely településtípusa szerint. A kutatás 2024 májusában készült.
**A kutatást a Telekom megbízásából a BellResearch Kft. végezte 2023 utolsó negyedévében, az üzleti távközlési szolgáltatást is igénybe vevő KKV vállalkozások körében. A 226 619 db mikro-, kis- és középvállalkozást felölelő szegmensben 1910-es mintán történt a reprezentatív kutatás.
Kapcsolódó cikkek
- Megvette a Netflix a Marsra magyar! első évadát
- Feltuningolva, hazai sztárokkal érkezik a Marsra magyar! második évada az RTL-re
- A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
- Jövő hét végén startol a 39. Telekom Vivicittá
- Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
- Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom
- A Magyar Telekom együttműködést jelentett be a Netflix-szel
- Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!
- WI-FI 6E: A jövő hálózata már elérhető a Magyar Telekomnál
- Lezárult ’Az Év Honlapja’ pályázat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.