Jövőálló Akadémia: A Samsung elindította az építkezést
Zajlanak a Samsung által elindított Jövőálló Akadémia kampuszának digitális munkálatai a Minecraft felületén. A program versenyre, játékra, kedvenc gamer influenszereikkel közös gondolkodásra hívja az Alfa és a Z generáció* tagjait.
Az építőverseny június 3-án zárult, a legjobb alkotásokra június 10-ig lehet szavazni a szerver Telekvilágán. Ekkor hirdetik ki a győztes alkotást, amely a június 14-i esemény helyszínévé válik. A Jövőálló.Kampusz első online előadásán a jövő munkahelyét, a játékokból elsajátítható képességeket és az AI kérdéseit vitatják meg többek között Dr. Rab Árpád trendkutatóval és Kánai András jövőkutatóval. A Jövőálló.Kampusz digitális kihívása arra is rámutat, hogy a népszerű, nyílt világú videójáték valójában olyan jövőformáló eszközök platformja, mint az építkezés, a tanulás, a kommunikáció és a fejlődés.
A Jövőálló Akadémia eseményei lehetőséget teremtenek az Alfa és Z generációnak, hogy együttműködő és alkotó közösséget hozhassanak létre, és közösen gondolkodjanak a jövőjükről. A Samsung által életre hívott programsorozat online epizódja napjaink egyik legnépszerűbb gaming platformján, a Minecraft felületén zajlik, a résztvevők feladata, hogy megépítsék a Jövőálló.Kampuszt, ahol június 14-én megtarthatják az első, formabontó virtuális konferenciát. Az építőverseny kreatív választ és digitális leképezést ad arra a kérdésre, hogy hogyan fogunk dolgozni a jövőben.
A kampusz felépítésére meghirdetett verseny zsűrijét népszerű gamer influenszerek alkotják: IceBlueBird, Zsomac, zsDav és Uborcraft. A versenyzők arra vállalkoznak, hogy a Minecraft szinte határok nélküli eszközkészletének segítségével egy olyan egyedülálló, vizuálisan változatos, a legapróbb részletekig kidolgozott épületet hozzanak létre, amelynek innovatív terei otthont adhatnak majd a holnapunk kihívásairól szóló online eszmecseréknek.
A játék Telekvilágán egyénileg, illetve 2-4 fős csapatokban zajló kampuszépítések június 3-án zárultak. Ezt követően, június 10-én az influenszer-zsűri kiválasztja a 10 legtöbb szavazatot kapott épület közül a három dobogós kampuszt, valamint egy közönségdíj is gazdára talál. A győzteseket értékes nyeremények, többek közt Samsung Galaxy S24+ okostelefon, Odyssey G5 gaming monitor vagy Galaxy Buds FE készülékek és vásárlási utalványok várják.
A verseny után a használatbavételre sem kell sokáig várni. Június 14-én a játékon belül, a Jövőálló.Kampuszon tartott előadás keretében a gaming és a munka összefüggéseit járják körbe neves gondolkodók, és mesélnek a jövőről alkotott elképzeléseikről. Ezen a ponton lép be a (digitális) képbe Dr. Rab Árpád trendkutató és Kánai András jövőkutató, valamint Molnár Janka fizikus-TikTokker, Kovács Gergely, az XR (Extended Reality – kibővített valóság) szakértője és Világi Bence, a COMET digitális stúdió technológiai vezetője, akiknek részvétele garancia az izgalmas, gondolatébresztő előadásokra és eszmecserére.
A Samsung kutatásából** kiderül: az Alfa és Z generáció többsége otthonosan mozog a számítógépes játékok, köztük az idén 15 éves Minecraft világában, közel harmaduk hetente néhány pár órát tölt a digitális játéktérben. A játék sikerét példázza, hogy a mozikban élőszereplős film, streaming platformon animációs sorozat készül belőle, az offline világban számos kézzelfogható játék alapját adja, nem mellesleg a Minecraft az Alfa és Z generációs gamerek top 3 kedvenc számítógépes játékának egyike. A Minecrafttal legtöbben (45%) többjátékos módban és egyedül is szoktak játszani, különösen a középiskolások esetében a többjátékos mód felé billen a mérleg (37% többjátékos módban, 20% egyedül) – vagyis a Minecraft önmagában is értelmezhető közösségformáló platformként.
A Jövőálló.Kampusz szervere széles, változatos gamerközönséget szólít meg: itt nem csak építőknek terem babér. A munkálatokon túl részt lehet venni a Bedwars nevű stratégiai játékban, ahol a cél az ellenfelek ágyainak megsemmisítése és a saját ágy védelme. A SkyPVP egy PvP (játékos kontra játékos) mód, amelyben a játékosok lebegő szigeteken harcolnak a túlélésért. További különlegességként ott van még a Duel Arena Verseny is, amelynek keretében egyéni vagy cserealapú PVP összecsapások várnak a küzdelmet kereső játékosokra.
További információ a Jövőálló.Kampuszról a https://jovoalloakademia.hu/jovoallokampusz weboldalon olvasható. A június 10-i szavazóshow és a június 14-i virtuális konferencia élőben követhető a Jövőálló Akadémia YouTube-csatornáján.
__________________________
*A Z generációba az 1995 és 2009 között születetteket sorolják, a 2010 után születetteket "alfa" generációnak (Generation Alpha) szokták nevezni
**A Samsung a Trend International kutatócég segítségével 2024 márciusában, 1200 fő megkérdezésével végzett generációs jövőkép kutatása
Kapcsolódó cikkek
- Digitális karakterekkel fejlesztenék az oktatást a Megoldások a holnapért idei győztesei
- Különleges kedvezményekkel indítja a nyarat a Samsung
- Adatvédelem a felhasználók igényeire szabva – így segít a Samsung Knox
- Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
- Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat
- Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
- A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
- Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
- Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
- Dizájnkiállításon és konyhai szakkiállításon is megmutatja magát a Samsung
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.