Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.
Közös fejlesztésükkel arra törekszenek, hogy egyszerűbbé tegyék az ügyfelek számára a RISE with SAP megoldás bevezetését az AWS-en. Ezzel javítják a felhőben futó SAP munkafolyamatok teljesítményét, hatékonyságát, illetve a generatív AI-t beágyazzák a vállalatok üzleti szempontból kritikus alkalmazásportfóliójába.
"Az AWS volt az első felhőszolgáltató, amely az SAP portfóliójának támogatására tanúsítványt szerzett, aminek köszönhetően ma már több ezer nagyvállalat futtat SAP-megoldásokat az AWS-en. A mostani kooperációnk révén az AWS és az SAP gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a vállalatok számára a generatív AI-t alkalmazását az alapvető üzleti adataikra vonatkozóan, hogy az alkalmazásaikból a lehető legtöbbet hozzák ki és ezzel hatékonyabbá, gyorsabbá, fenntarthatóbbá váljanak." – fejtette ki Matt Garman, az AWS vezérigazgatója.
Az Amazon Bedrock generatív AI modelljei – mint az Anthropic Claude 3 modellcsalád és az Amazon Titan – integrálásával az SAP ügyfelei nagyméretű nyelvi modellekhez (LLM-ekhez) és más alapmodellekhez férhetnek hozzá, hogy saját adataikkal testreszabott alkalmazásokat építsenek. Ezzel az integrációval a SAP ügyfelei felgyorsíthatják a generatív AI alkalmazását és korszerűsítik az SAP megoldásokra épülő kulcsfontosságú üzleti folyamatokat. Az SAP és az AWS azt tervezi, hogy további SAP felhőmegoldásoknál és alkalmazásoknál is elérhetővé teszik a beágyazott AI-funkciókat, többek közt a pénzügyek és a termékéletciklus-menedzsment területén.
Az Amazon vállalatai, köztük a Twitch, a Zappos.com és a Zoox Inc., már szintén SAP szoftvereket használnak az AWS-en. Most pedig az Amazon műholdas szélessávú hálózata, a Project Kuiper is a RISE with SAP alkalmazása mellett döntött, hogy felgyorsítsák a vállalati döntéshozatalt és javítsák az általános teljesítményt, produktivitást.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligencia a pénzügyeinkben: 2024-ben fordulópont következhet
- Húszezer résztvevő ismerkedhet az SAP legkorszerűbb megoldásaival Barcelonában
- Az ABB Robotics és a koreai Pulmuone az MI-alapú automatizálás alkalmazásának lehetőségeit vizsgálja
- Minden cloud termékét AI képességekkel ruházza fel az SAP, és vezető AI-cégekkel épít együttműködést
- Teljesítmény, sebesség és tartósság egy dinamikus autóversenyt idéző bemutatóban
- Stratégiai együttműködést jelentett be az SAP és az Amazon Web Services
- Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?
- SZTNH: a fiatalok kétharmada tisztában van azzal, hogy a MI használata felvethet szerzői jogi aggályokat
- Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia
- Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.