Több mint 700 millió embernek segíthet a Schneider Electric új fejlesztése
Világszerte 756 millió ember él áramellátás nélkül a Nemzetközi Energiaügynökség becslése szerint, számukra jelent hatalmas segítséget a Schneider Electric új fejlesztése, a Villaya Flex. A microgrid/mikrohálózati megoldás támogatja a villamos hálózati hozzáféréssel nem rendelkező közösségeket a megbízható és szén-dioxid-mentes áramellátás megteremtésében.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat új fejlesztése, a Villaya Flex egy összetett, hardver- és szoftverelemeket egyaránt tartalmazó microgrid/mikrohálózati megoldás, amely maximalizálja a tiszta energiához való hozzáférést, miközben csökkenti az áramtermelő generátorok használatából adódó szennyezést. A rendszert kifejezetten közösségek számára tervezték, megkönnyítve számukra a szén-dioxid-mentes, független villamosenergia-ellátás felé vezető utat, miközben megfelel napjaink energetikai kihívásainak. A megoldás könnyen skálázható, rendelhető, telepíthető, üzemeltethető és karbantartható.
A Nemzetközi Energiaügynökség becslése szerint világszerte 756 millió ember él áramellátás nélkül, ami akadályozza a gazdasági és emberi fejlődést. A tiszta és megfizethető energiához való hozzáférés biztosítása az ENSZ fenntartható fejlődési céljai közé tartozik, és különösen fontos Afrika szubszaharai területein, ahol a becslések szerint a villamos energiához való hozzáféréssel nem rendelkező emberek 80 százaléka él.
A Schneider Electric a Villaya Flex megoldást az „Alliance for Rural Electrification Energy Access Investment Forum 2024” rendezvényen jelentette be. Az idén májusban, a nigériai Lagosban megrendezett fórum a magán- és közszféra energiához való hozzáférés növelésén – különös tekintettel a szubszaharai térségre – dolgozó szereplőit hozta össze.
„A Villaya Flex egy olyan megoldás, amely fenntarthatóbb és megfizethetőbb energiához való hozzáférést biztosít a villamos hálózathoz nem kapcsolódó közösségek számára. Azoknak tervezték, akik energiahiánnyal, az elektromos áramhoz való korlátozott hozzáféréssel és magas üzemanyagköltségekkel küzdenek” – mondta el Bala Vinayagam, a Schneider Electric „Microgrid Line of Business” területért felelős alelnöke.
A Villaya Flex bevezetésével a Schneider Electric tovább bővíti azon termékek és megoldások körét, amelyek célja, hogy támogassák az ENSZ 2030-ra kitűzött, az energiához való egyetemes hozzáférésre vonatkozó céljának elérését. A lagosi rendezvényen a vállalat az energiához való hozzáférés bővítését célzó innovatív megoldások sorát is bemutatta. A cég szakértői emellett olyan kulcsfontosságú témákról beszéltek, mint a megújuló energiaforrások villamos hálózatokba történő betáplálásához szükséges beruházások felgyorsítása, a megújuló energiaágazat decentralizálása és a tiszta energiára való átállás felgyorsítása a szubszaharai Afrikában.
A társaság 2009-ben létrehozott, az energiához való hozzáférést támogató programja révén 2025-re 50 millió embert kíván világszerte tiszta és megbízható energiához juttatni.
Kapcsolódó cikkek
- Akár szabadnapot is „vehetnek” a Schneider Electric munkatársai
- Növeli európai termelési kapacitását a Schneider Electric
- Szintet léphet a mikrohálózatok fejlesztése, megérkezett BESS
- Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
- A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
- Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
- Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
- Új innovációkat és együttműködéseket jelentett be párizsi rendezvényén a Schneider Electric
- Körforgásos gazdaság az adatközpontokban is
- Áram nélkül lenni? Na még mit nem?!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.