Az LG globális K+F-háromszöget hoz létre nagy teljesítményű hőszivattyúk fejlesztésére
Az LG Electronics (LG) globális K+F-háromszöget hoz létre Észak-Amerika, Európa és Ázsia között azért, hogy a hőszivattyúk piacán világszerte vezető szerepet töltsön be, és biztosítsa a következő generációs, kifejezetten a hideg éghajlati övezetek számára tervezett hőszivattyúk kínálatát. A vállalat célja, hogy a fejlett hőszivattyúkutatás európai konzorciumának (European Consortium for Advanced Heat Pump Research, ECAHR) létrehozásával az észak-európai hideg éghajlatra optimalizált, regionálisan specializált alaptechnológiákat fejlesszen ki.
A vezető európai egyetemekkel történő együttműködésre azt követően kerül sor, hogy a vállalat tavaly megalapította a fejlett hőszivattyúkutatási laboratóriumát Alaszkában. Az LG azt tervezi, hogy fokozott erőfeszítéseket tesz a fűtési, szellőzési és légkondicionálási (HVAC) termékeinek alacsony hőmérsékletű éghajlati körülmények melletti teljesítményének javítása érdekében. Idén augusztusban a társaság egy tekintélyes kínai egyetemmel partnerségben Harbinban is folytatja a hideg éghajlati viszonyok között alkalmazott hőszivattyúkkal kapcsolatos kutatásait.
A június 18-án ünnepélyes aláírási ceremónia keretei között megalapított ECAHR tagjai közt megtalálható az Oslo Metropolitan University (OsloMet), a Norvég Tudományos és Technológiai Egyetem (Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet), valamint a Nápolyi II. Frigyes Egyetem (Università degli Studi di Napoli Federico II), amely aktívan végez kutatásokat a hideg éghajlati viszonyok között alkalmazott HVAC berendezések terén.
Az idei tél során Észak-Európában rekordhideg időjárás uralkodott, a hőmérséklet több területen is mínusz 40 Celsius-fok alá süllyedt. Ezekben a régiókban ugyanakkor a magas fűtési hatékonyság elérése kihívást jelent, mivel a hűtőközegek alacsonyabb nyomáson történő sűrítése nehézségekbe ütközik. Ennek megoldására hozta létre az LG konzorciumot, amelynek célja, hogy extrém hideg körülmények között is csúcskategóriás fűtési teljesítményt nyújtó hőszivattyúkat fejlesszenek ki.
A vállalat emellett igyekszik továbbfejleszteni alaptechnológiáit is, hogy a globális elektrifikáció törekvések élére álljon, és bővítse a kiegészítő fűtési megoldások elérhetőségét Európában.
Az EU 2022-ben elindította a REPowerEU tervet, amelynek célja, hogy 2030-ig csökkentse az orosz fosszilis tüzelőanyagoktól való függőséget, és bővítse az új és megújuló energiaforrásokat. Ennek eredményeképpen a nagy hatékonyságú elektromos készülékek és hőszivattyús fűtő- és hűtőrendszerek iránti kereslet Európa-szerte megugrott, ez pedig az energiafogyasztás csökkentésére és a szén-dioxid-semlegesség elérésére irányuló törekvéseket erősíti.
Az LG ráadásul egy átfogó helyi működési rendszer kialakításán is dolgozik a HVAC-üzletága számára, ami várhatóan a B2B értékesítések növekedését fogja elősegíteni. Ez a rendszer lokálisan fedi majd le az üzletág összes fázisát, a kutatás-fejlesztéstől kezdve az értékesítésen át a karbantartásig és az üzemeltetésig.
Az LG 2030-as jövőképének tavalyi bejelentésekor William Cho vezérigazgató a három fő növekedési tényező egyikeként a vállalat B2B irányú képességeinek fejlesztését emelte ki. Ehhez a jövőképhez igazodva a HVAC üzletág azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy 2030-ra több mint kétszeresére növelje eladásait, és a világ élvonalbeli fűtési és hűtési vállalatává váljon.
„Célunk, hogy az egyes régiók eltérő éghajlati viszonyaira szabott, új generációs hőszivattyú-technológia kifejlesztésével világszerte bővítsük jelenlétünket” – mondta James Lee, az LG Electronics légtechnikai megoldásokért felelős vezetője „Folytatjuk térnyerésünket a globális piacon, hozzáadott értéket teremtve a HVAC-üzletágunk növekedésének előmozdítása érdekében."
Kapcsolódó cikkek
- Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
- Az LG fejlett autós platformjával érkezik a Kia legújabb elektromos járműve
- 3+1 tévhit: ezek a légkondicionálókkal kapcsolatos legnagyobb mítoszok
- Az állkapocs mozgását és a környezeti zajszintet is elemzi az LG új fülhallgatója
- Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
- Antimikrobiális üvegport fejlesztett ki az LG
- Másodpercenként akár 480 képkockát is képes megjeleníteni az LG új monitorja
- Az LG két kutatási beszámolóját mutatták be egy AI technológiai konferencián
- Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
- A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.