A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint
Az első helyen végzett a Schneider Electric a TIME magazin és a Statista által összeállított, a világ legfenntarthatóbban működő vállalatait bemutató rangsorban. A társaság többek között saját fenntarthatósági programjával, illetve az ügyfelei és beszállítói energiahatékonysági és klímavédelmi törekvéseit támogató megoldásaival és kezdeményezéseivel érdemelte ki az elismerést.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat áll a TIME magazin és a Statista által összeállított „World’s Most Sustainable Companies for 2024” rangsor élén. A TIME és a Statista egy átlátható, többlépcsős módszertan alapján határozta meg, hogy mely társaságok szerepelhetnek a listán.
A folyamat első lépéseként a világ legnagyobb és legbefolyásosabb vállalatai közül több mint 5000-et választottak ki. A szigorú, négylépcsős értékelést követően a végső rangsorból kizárták a nem fenntartható iparágakat, és olyan tényezőket vettek figyelembe, mint a külső szereplők által adott fenntarthatósági minősítések, kötelezettségvállalások, a vállalati jelentéstételi gyakorlat, valamint a környezeti és társadalmi teljesítménymutatók, ezek alapján pontozták a cégeket. Az átfogó elemzés révén jött létre a több mint 30 országból 500 vállalkozást tartalmazó rangsor, melynek első helyén a Schneider Electric található.
A TIME és a Statista egyaránt kiemelte a társaság technológiai szakértelmét és saját fenntarthatósági kezdeményezését, a Schneider Sustainability Impact (SSI) programot. Ez a program irányítja a vállalat aktivitását és méri az elért eredményeket a 2021 és 2025 közötti időszakra megfogalmazott fenntarthatósági célok kapcsán, amelyek lefedik az összes környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) dimenziót.
A Schneider Electric 2018 óta 553 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülésében támogatta ügyfeleit. A vállalat saját ellátási láncának átalakítása terén is jelentős előrelépést ért el. A Schneider Electric 1000 legfontosabb beszállítójának szén-dioxid-kibocsátása 27 százalékkal csökkent a program kezdete óta, valamint a cég legfontosabb beszállítóinak 21 százaléka teljesítette a Schneider Electric tisztességes munkára vonatkozó elvárásait.
„Hihetetlenül megtisztelő számunkra, hogy a világ legfenntarthatóbb vállalataként ismertek el minket. Ez az eredmény is mutatja megingathatatlan elkötelezettségünket a fenntarthatóság iránt, amely minden tevékenységünkbe beágyazódik. Minden döntésünkben és a napi működésünkben figyelembe vesszük a környezetet, a társadalmat és a helyes irányítást. Éppen ezért keményen dolgozunk azon, hogy még nagyobb előrelépést érjünk el fenntarthatósági céljaink megvalósításában, és biztosítsuk, hogy mindenki hozzájárulhasson a pozitív és tartós, jövőformáló hatás eléréséhez” – mondta el Peter Herweck, a Schneider Electric vezérigazgatója.
A Schneider Electric idén a 13. egymást követő évben is bekerült a Dow Jones Sustainability World Indexbe, iparágában az első helyen végzett. Ez az eredmény tükrözi a fenntarthatóságot stratégiája középpontjába állító vállalat erős környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) teljesítményét.
Kapcsolódó cikkek
- Akár szabadnapot is „vehetnek” a Schneider Electric munkatársai
- 2023-ban harmadjára ért el platina minősítést a Bridgestone
- Továbbra is a Schneider Electric a párizsi maraton névadó szponzora
- Száműzik az SF6 gázt a villamossági berendezésekből is az Európai Unióban
- Új lendületet ad a „zöld” IT törekvéseknek a Schneider Electric innovációja
- Új vezetők a Schneider Electric budapesti beszerzési központjában
- A Provim lett a hazai fődíjas a Schneider Electric fenntarthatósági versenyén
- A tervezettnél gyorsabban halad fenntarthatósági céljai megvalósításával a Schneider Electric
- Ismét a legfenntarthatóbban működő vállalatok között a Schneider Electric
- A körforgásos gazdaság példaképei között a Schneider Electric
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.