Az LG AI alapú szervizrobotot fejlesztett a vendéglátás és az egészségügy számára

forrás: Prím Online, 2024. július 18. 16:00

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb LG CLOi ServeBot (LDLIM31 modell) elnevezésű autonóm kiszolgáló robotját, amelyet arra terveztek, hogy biztonságos kiszállítást nyújtson a vendéglátásban és az egészségügyben. A bőséges belső tárolóhellyel rendelkező, négyajtós kialakítású CLOi ServeBot különböző kézbesítési feladatok elvégzésére képes, így nagy terhet képes levenni a személyzet válláról.

A készülék bevezetése tovább erősíti az LG pozícióját a fejlett AI robotok és robotvezérlési megoldások versenyében, és összhangban van a vállalat azon terveivel, hogy felgyorsítsa B2B üzletágának bővítését, különösen a szállítási és logisztikai szolgáltatások területén. A CLOi ServeBot először Dél-Koreában került forgalomba, de hamarosan Észak-Amerika és Ázsia kulcsfontosságú piacain is elérhető lesz.

 

Az ajtós kialakítású CLOi ServeBot innovatív és kényelmes formatervének köszönhetően idén a Red Dot Design Award és az iF Design Award elismerését is kivívta. Az új modell négy belső rekesszel lett ellátva, amelyek egyenként akár 30 kg súly teherbírásra alkalmasak. A robot tágas és biztonságos rakodótere akár 32 szabványos méretű kávéscsésze*  kényelmes elhelyezését teszi lehetővé, miközben a polcok helyzete könnyedén állítható a tárgyak vagy a rakomány méretének megfelelően.

 

 

Az LG CLOi ServeBot beltéri vendéglátó egységek és egészségügyi intézmények ellátására lett kifejlesztve, az emeletek között pedig lift segítségével közlekedik. Hat darab, egyenként független felfüggesztéssel ellátott kerekei kiváló stabilitást biztosítanak az eszköznek, így a CLOi ServeBot egyenetlen felületeken is képes anélkül kiszállítani az italokat, hogy azok jelentős mértékben kifröccsennének. A felhasználók kényelme érdekében a robot ajtajai működés közben automatikusan nyílnak és záródnak. Az LG CLOi ServeBot még azt is meg tudja állapítani, hogy milyen kiszállítást teljesített, mivel a belső rekeszekben elhelyezett kamerák révén érzékeli a kivett tételeket. Egy mesterséges intelligencia alapú algoritmusnak köszönhetően az új modell biztonságosan elkerüli az akadályokat, meghatározza az optimális útvonalat a célállomáshoz és akár 20 másik CLOi ServeBottal is képes összehangoltan és hatékonyan együtműködni.

 

A robot előlapi 10,1 hüvelykes kijelzője mobil hirdetési platformként funkcionál, az okostelefonon vagy interneten keresztül elérhető LG CLOi Station vagy a CMS mobilalkalmazás segítségével pedig a tartalmak könnyen feltölthetők a készülékre. Az LG legújabb robotja képes ügyfeleket elkísérni egy adott úti célhoz, a látássérülteket pedig hangutasítással segíti. A felhasználók emellett valós időben nyomon követhetik a robot állapotát az LG CLOi Station segítségével, amely egyben kényelmes személyhívó és ütemezési funkciókat is kínál.

 

 

„Az LG fejlett szervizrobotja mesterséges intelligenciát, valamint fejlett kommunikációt és vezérlést magában foglaló platformtechnológiákat használ, ezáltal racionalizált műveletek teljesítésére képes vendéglátó- és egészségügyi környezetben” – mondta Roh Kyu-chan, az LG Business Solutions Company robotüzletágának alelnöke és vezetője. „A robotmegoldások terén meglévő képességeinket és szakértelmünket kihasználva folytatjuk az LG CLOi ServeBot modellek fejlesztését a különböző speciális igényű szektorok ellátása érdekében.”

 

Az LG több éves robotika ipari tapasztalattal a háta mögött továbbra is sokoldalú robotmegoldásokat kínál különböző környezetek számára, beleértve a repülőtereket, szállodákat, kórházakat és raktárakat. A vállalat jelenleg egy átfogó megoldáscsomag fejlesztésén dolgozik a teljes elosztási folyamat hatékony kezelése érdekében, a robotok szállításától a megrendelt termékek kiszállításának megkönnyítéséig.

 

_________________________-

*Körülbelül 350ml/11,8 uncia darabonként.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59