7+1 vicces történet az IT ügyfélszolgálatról

forrás: Prím Online, 2024. július 30. 16:29

Szinte minden informatikai szakembernek vannak vicces (és kevésbé vicces) történetei arról, hogy a kollégák milyen hibákat jelentenek be. Hallottunk már olyat, hogy valaki összetévesztette a lemezmeghajtót egy pohártartóval, sőt az is előfordult, hogy valakinek sikerült „törölnie” az internetet. A TOPdesk most összegyűjtött 7+1 ügyfélszolgálatos történetet a legfurcsábbak közül, amik alapján kiderül: bizony mindig van min nevetni az ügyfélszolgálaton.

 

1. A hibás nyomtató

 

A bejelentés egy elromlott nyomtatóról érkezett. A felszínen ez egy átlagos kérésnek tűnik, amelyet az ügyfélszolgálati munka során kaphatunk. Amikor viszont kiderül, hogy a bejelentő kicsomagolás nélkül tette bele a papírtömböt a nyomtató papírtálcájába, nehéz megtartani a pókerarcot.

 

2. Hamis biztonságérzet

 

Mindenki tudja, hogy a megfelelő jelszó létfontosságú a vállalati adatok biztonságának megőrzése érdekében. Ám a gyakorlatban nem minden felhasználó veszi ezt olyan komolyan, mint kellene… Amikor egy probléma megoldása során rájövünk, hogy a bejelentő jelszava megegyezik a felhasználónevével, akkor felmerül a kérdés, miért is töltöttünk annyi időt azzal, hogy edukáljuk a kollégákat az IT biztonság témakörében. És a hab a tortán, amikor kiderül, hogy az adott eszköz egy informatikai vezetőé.

 

3. Jobbagyféltekésolvasásigyakorlat

 

A hibajegy tárgya: „Elromlottaszóközbillentyűm.”

 

A hiba leírása: „Kaphatokegyújbillentyűzetethogytudjakdolgozni?

 

Ezt csak így itt hagyjuk, mindenféle magyarázat és megjegyzés nélkül.

 

 

4. Hol van a „bármelyik” gomb?

 

Az örök klasszikus. Minden évben van legalább egy felhasználó, aki pánikszerűen telefonál, amikor arra kéri a rendszer, hogy „Nyomja meg bármelyik billentyűt” – ő pedig nem találja a billentyűzetén a titokzatos „bármelyik” billentyűt. A legenda szerint a mai napig keresi.

 

5. A felügyelet nélkül hagyott laptop

 

Ki ne élvezne néha egy jó kis irodai csínyt? Néha azonban kicsúszik az irányítás a kezünkből… A TOPdesknél előfordult már például olyan eset, amikor a felhasználó arra panaszkodott, hogy „meghackelték”: ugyanis valahányszor elindította a számítógépet, a Trónok harca főcímdala szólalt meg. Mint kiderült, valójában annyi történt, hogy egyszer őrizetlenül hagyta a laptopját, így egy kollégájának alkalma nyílt arra, hogy módosítsa a hangbeállításokat. Tanulság: mindig zárjuk le a laptopunkat, mielőtt felállunk kávézni!

 

6. Az IT szeme mindent lát

 

Nincs viccesebb, mint végignézni, ahogy egy bejelentő – akinek nyilvánvalóan „fogalma sincs”, miért van tele a hálózati meghajtója – megpróbálja gyorsan törölni az összes filmes bootlegjét és zenei fájlját. A nap hasznos tippje: ha megosztjuk a képernyőnket az IT-vel, láthatják, mit csinálunk.

 

7. Megőrjít az USB

 

Egy másik esetben egy felhasználó arra panaszkodott, hogy nem működött a pendrive-ja, amikor a laptopjához csatlakoztatta. (Manapság még tényleg használnak az emberek USB-t?) Nos, mint kiderült, az eszközt az ethernet portba csatlakoztatta. Hoppá. 

 

+1 Internetes problémák

 

Nem számít, hány e-mailt és Teams-emlékeztetőt küldünk ki, vagy hányszor jelezzük intranet-bejegyzésben a tervezett internetkarbantartás időpontját – mégis mindig van legalább egy ember, akihez nem jut el az információ. Ennek megfelelően minden alkalommal van legalább egy bejelentő, akinek rejtélyes internetproblémái vannak – és végül ugye mindig kiderül, hogy tervezett hálózati karbantartások vannak a háttérben, amelyekről a cégnél mindenki más már értesült.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek

Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként. 

2024. november 14. 21:20

Elindult a Google 2024. novemberi Core, alap-algoritmus frissítése

A Google elindította a legújabb algoritmus frissítését. A „2024. novemberi Core-frissítés” körülbelül két hétig fog tartani, amíg teljesen érvénybe lép. Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.

2024. november 14. 20:07

Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?

Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül. 

2024. november 14. 18:19

Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása.  Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.

2024. november 14. 14:55

A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett

Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása. 

2024. november 14. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06