Maratonfutó és öttusázó – ilyennek látják autóikat a magyarok
A magyar autósok 30 százaléka sportol rendszeresen, a futás a legnépszerűbb sportág a körükben, de sokan járnak edzőterembe is. Az idei nyár egyik legnagyobb sporteseménye a Párizsban zajló olimpia, ennek apropóján a Chery Group megbízásából készült felmérés arra kereste a választ, hogy mennyire sportosak a hazai sofőrök.
A magyar autósok 3 százaléka versenyszerűen, 27 százaléka pedig rendszeresen sportol – derül ki a Chery Group megbízásából készült felmérésből. A kutatás során a megkérdezettek további 39 százaléka jelezte, hogy alkalmanként sportol valamit, ugyanakkor a válaszadók 31 százaléka soha nem sportol.
A sportágak közül a futás a legnépszerűbb, a sportoló autósok 29 százaléka jelölte meg ezt a mozgásformát, de viszonylag sokan járnak edzőterembe is, a válaszadók közel negyede jelezte ezt. A női sofőrök szívesebben választják az úszást, a jógát és más egyéni sportokat, mint a férfiak, akik körében viszont a futás, az edzőtermi edzés, a foci, valamint az egyéb csapatsportok a népszerűbbek.
A Chery Group megbízásából készült korábbi felmérésből már kiderült, hogy viszonylag sokan vannak a hazai autósok közül, akik maratoni távokra is vállalkoznak, ötödük például már vezetett egyhuzamban több mint 700 kilométert. Az újabb kutatás során arra is rákérdeztek, hogy egy-egy hosszabb utazás során milyen praktikákkal igyekeznek újraindítani a vérkeringést elzsibbadt végtagjaikban a magyar sofőrök.
A legnagyobb arányban azok vannak (40%), akik semmilyen gyakorlatot nem csinálnak a hosszabb vezetés után, hanem a járműből kiszállva azonnal sietnek a dolgukra. A megkérdezettek valamivel kevesebb mint egyharmada nyújtani szokott egy-egy hosszú vezetés után, közel ötöde végez derék- és karkörzést és mozgatja meg a nyakát, illetve 15 százaléka indul hosszabb sétára.
A nők körében gyakrabban előfordul, hogy semmilyen plusz mozgással nem vezetik le a hosszú út fáradalmait (45% míg a férfiaknál 36%). Ez adódhat abból is, hogy az autót vezető nők valamennyivel általában is kevesebbet sportolnak, mint a férfiak (35% egyáltalán nem sportol, míg férfiaknál 28%). Ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy a már említett korábbi kutatás alapján a nők kevesebb kilométert tesznek meg átlagosan havonta, mint a férfiak, illetve a leghosszabb egyben levezetett út is rövidebb az esetükben.
A felmérésből az is kiderült, hogy utazás közben a magyar sofőrök nem igazán követik majd az olimpia eseményeit, a válaszadók 78 százaléka jelezte ezt. Az autósok valamivel több mint tizede rádión figyeli majd a történéseket, 7 százalékuk, ha hosszabb útra indul előre tájékozódik, hogy útközben vagy a célállomáson hogyan tud belenézni a versenyekbe, 4 százalék pedig az anyósülésen utazó beszámolóiból tájékozódik majd vezetés közben.
Ha már ilyen sportos nyarunk van, a kutatás készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy milyen sportág versenyzőjének látják leginkább autójukat a hazai sofőrök. A megkérdezettek relatív többsége egy megbízható maratonfutóhoz hasonlítaná (33%) járművét, de sok „minden kihívást jól teljesítő öttusázó” is akad az utakon (26%). Minden terhet cipelő súlyemelő járgányokkal (18%), gyorsan cikázó, kreatív helyzetmegoldó bmx freestyle autókkal (12%), valamint mindent leküzdő akadályfutókkal (11%) kevesebb esélyünk van találkozni a mindennapi közlekedésben.
A Chery Group hozzánk idén szeptemberben érkező Omoda 5 modelljével a maratoni távolságok bátran vállalhatók, hiszen az 51 literes üzemanyagtartállyal rendelkező autó teletöltött tankkal megállás nélkül akár 700 kilométert is megtesz. Az OMODA 5 forgalmazását Magyarországon a Genius Automotive Europe látja el. A Chery által gyártott OMODA márka első körben Budapesten több helyszínen, valamint Kecskeméten lesz elérhető. A közeljövőben a hálózat tovább fog bővülni és számos megyeszékhelyen lehet majd megvenni ezeket az autókat. Az Omoda 5 ára 1,6-os benzines crossover, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.
Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.
Nyitókép: Freepik
Kapcsolódó cikkek
- A magyar férfi autósok negyede vezetett már 700 kilométernél is többet egyszerre
- Az olaszoknál folytatta európai terjeszkedését a hozzánk ősszel érkező Omoda
- Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
- Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább
- A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
- Bemutatta autóját az ART: magabiztosan várja a versenyeket a Széchenyi-egyetem csapata
- Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
- Két versenyautóhoz szállít motort és hibrid hajtást is fejleszt a Széchenyi-egyetem hallgatói csapata
- Az LG fejlett autós platformjával érkezik a Kia legújabb elektromos járműve
- Kényelmet és biztonságot nyújtanak a Continental innovációi az új Mercedes-Benz E-osztályban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.