A Model Solution okos szemüvegek közös fejlesztéséről kötött megállapodást a Virnect-tel
A Hankook & Company Group komplett hardverplatformot kínáló leányvállalata, a Model Solution, megállapodást kötött a mesterséges intelligenciával (AI) és kiterjesztett valóság (XR) technológiával foglalkozó Virnect vállalattal. A két vállalat okos szemüvegek kutatás-fejlesztésében fog együttműködni a Model Solution dél-koreai Bucheonban található létesítményében.
Olyan AR-eszköz kifejlesztését, sorozatgyártását és forgalomba hozatalát tervezik, amelyet szemüvegként lehet viselni, és amely számos iparágban, többek között a félvezető-, a kijelző- és a bioiparban lesz használható. A Model Solution feladata a szükséges hardverek megtervezése, fejlesztése és gyártása, a Virnect pedig alkalmazásokat fejleszt a termékhez, valamint megtervezi a felhasználói felületet (UI) és a felhasználói élményt (UX).
Az ennek eredményeként megszülető okoseszközök mindkét vállalat innovatív technológiáit tartalmazzák. A várható előnyök között szerepel a költségmegtakarítás, a termelékenység javítása és a kényelmesebb használat mind a fogyasztók, mind a nagy létesítményeket üzemeltető globális vállalatok számára.
A Virnect-tel való együttműködéssel a Model Solution célja, hogy megerősítse versenyképességét a globális AR és XR piacon, miközben kamatoztatja azt a technológiát és tudást, amelyet 2021 óta az ipari AR-eszközök fejlesztésével szerzett.
„A Virnect rendelkezik digitális iker (Digital Twin), mesterséges intelligencia (AI) és kiterjesztett valóság (AR) megoldásokkal, ezért kiváló partner számunkra a digitális transzformációban. Ez a megállapodás kiindulópont mindkét vállalat számára, hogy AR-XR-specialistaként képesek legyünk hardvert és szoftvert is szállítani” – mondta Byungil Woo, a Model Solution vezérigazgatója. „Az együttműködés eredményeként a globális piacot megcélzó innovatív eszközöket fogunk bevezetni.”
Model Solution: testreszabott megoldások az AR, a robotika és az orvosi eszközök területén
A Model Solution innovatív hardverplatform-vállalatként lett ismert és elismert cég, amely több mint 1000 partnert győzött meg világszerte. Ezek között szerepel többek között az autógyártó Hyundai Motor Group, valamint olyan techóriások, mint a Google, az Amazon, a Samsung Electronics és az LG Electronics. Az utóbbi évek növekedése az okostelefonok, laptopok és egyéb kommunikációs mobileszközök területén elért kiemelkedő teljesítménynek köszönhető. Ezen túlmenően a cég stretégiai feldatokat tűzött ki az AR, a robotika és az orvosi eszközök terén, és továbbra is komoly összegeket fektet a kutatásba és a fejlesztésbe.
A Model Solution fejlesztette ki az MS-AR20SE modellt, a fejre szerelhető ipari AR-kijelzőt, amelyet jelenleg a Hankook Tire & Technology dél-koreai (Geumsan) és egyesült államokbeli (Tennessee) üzemeiben tesztelnek. A terméket az év második felében tervezik bevezetni Dél-Koreában. Az eszköz ipari telephelyeken szükséges alapfunkciókkal rendelkezik, mint például a távoli segítségnyújtás és a biztonsági vizsgálatok. A Model Solution emellett mérlegeli, hogy felhasználva a Virnect szoftverét a távoli segítségnyújtó alkalmazáshoz további termékfejlesztést hajt végre.
Kapcsolódó cikkek
- K&H: az AI alkalmazása nem öncél, de a siker kulcsa
- A mesterséges intelligenciával tuningolt névjegykártyák piaci robbanás előtt állnak
- Drees & Sommer Trend Radar az ingatlan és építőipar részére
- Radikálisan javult a hatékonyság és az eredményesség a gyárakban AI megoldásokkal
- Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
- A Lenovo lett a PC piac legnagyobb nyertese 2024 első félévében
- Négy magyar egyetemista ismerkedhetett meg a jövő technológiáival Rómában
- A világon elsőként magyar betegek számára lesz elérhető az MI által támogatott, élő, 3D-s kapszula-endoszkópiás vizsgálat
- Milliárdokat spórolhat Magyarország egy egészségügyi fejlesztéssel
- NGM: Fábián Gergely a Sanghaji AI-konferencián ismertette Magyarország szakpolitikai célkitűzéseit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.