Felével növelte forgalmát az első félévben az Omoda gyártója, a Chery Group
Kiugróan jó eredményt ért el az idei első félévben a legnagyobb kínai autóexportőr, a Chery Group, a társaság közel felével növelte globális eladásait. A vállalat autóiból már több mint 14 milliót használnak világszerte.
Az idei első félévben 1,1 millió autót adott el a Chery Group globális szinten, ez 48,4 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. Első alkalommal fordult elő, hogy a kínai autógyártó féléves értékesítése átlépte az egymilliós határt. A január-júniusi időszakban elért kiugróan jó eredmények egyben azt is jelentik, hogy a vállalat autóiból világszerte már több mint 14 millió fut az utakon.
A gyártó portfóliójában számos márka található, ezek közül a Chery-ből fogy a legtöbb. Az idei első félévben közel 708 ezer Chery autót adott el a cég, ami 41,9 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi eredményt.
A Chery Group stratégiájában kiemelt figyelmet kap a globális jelenlét erősítése. A cég ennek jegyében több mint 3000 vendéget hívott meg a Pekingi Autókiállításra idén áprilisban, köztük tíz ország – például Spanyolország, Ausztrália és Dél-Afrika – diplomatáit, hogy részt vegyenek a standon zajló tevékenységekben. 2024 júniusában a Chery történelmi jelentőségű szándéknyilatkozatot írt alá a JLR-rel, megnyitva az utat egy innovatív partnerség előtt. A javasolt új licencszerződés értelmében a CJLR nevű vegyesvállalat a Chery EV-architektúráján alapuló elektromos járművek gyártására fog összpontosítani, kizárólag a Freelander név alatt.
A kiváló üzleti eredmények, a sikeres kapcsolatépítés és az előremutató partnerségek jelentős mértékben erősítik a Chery márkát. Ennek köszönhetően a brand sorban másodszor végzett az első helyen a „Google x Kantar BrandZ Top 50 Chinese Global Brand Builders” rangsorban az autóipai kategóriában.
A Chery Group nemzetközi terveiben fontos szerepet játszik az európai piac meghódítása. Ennek jegyében idén szeptembertől Magyarországon is kapható lesz a vállalat Omoda 5 modellje. Az OMODA 5 forgalmazását Magyarországon a Genius Automotive Europe látja el. A Chery által gyártott OMODA márka első körben Budapesten több helyszínen, valamint Kecskeméten lesz elérhető. A közeljövőben a hálózat tovább fog bővülni és számos megyeszékhelyen lehet majd megvenni ezeket az autókat. Az Omoda 5 ára 1,6-os benzines crossover, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.
Kapcsolódó cikkek
- A Maserati új szupersportkocsijának világpremierjére készül
- Maratonfutó és öttusázó – ilyennek látják autóikat a magyarok
- A magyar férfi autósok negyede vezetett már 700 kilométernél is többet egyszerre
- Az olaszoknál folytatta európai terjeszkedését a hozzánk ősszel érkező Omoda
- Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
- Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább
- A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
- Bemutatta autóját az ART: magabiztosan várja a versenyeket a Széchenyi-egyetem csapata
- Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
- Két versenyautóhoz szállít motort és hibrid hajtást is fejleszt a Széchenyi-egyetem hallgatói csapata
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.