A Mahindra az ABB PixelPaint rendszerét választotta a prémium festési lehetőségek kivitelezéséhez
Az ABB innovatív PixelPaint technológiáját választotta a Mahindra & Mahindra Ltd (M&M), India vezető SUV-gyártója az új elektromosjármű-festő üzeméhez. A technológia, amely díjnyertes, tintasugaras nyomtatóhoz hasonló festékfejet használ, 2025-ben áll majd sorozatgyártásba.
• A Mahindra & Mahindra (M&M) az ABB Robotics PixelPaint rendszerét telepíti az új elektromos járművek személyre szabási lehetőségeinek biztosítására.
• Az M&M lesz az első OEM Indiában, amely a PixelPaint technológiát használja a kontrasztos tetők és járművek tartóoszlopának festésére.
• Az ABB díjnyertes technológiája a festékveszteség csökkentése mellett javítja a minőséget és a hatékonyságot.
„A forradalmian újnak számító PixelPaint technológiánk kimagasló pontossággal képes felhordani a festéket az egységes színű, nagy felületekre éppúgy, mint a legapróbb részekre anélkül, hogy késleltetné a gyártósort, vagy hogy szükség lenne kézi beavatkozásra” – mondta Joerg Reger, az ABB Robotika üzletághoz tartozó Automotive Business Line ügyvezető igazgatója. „A PixelPainttel felszerelt robotok dedikált cellákban történő telepítésével a Mahindra festőműhelye képes lesz arra, hogy a teljesen automatizált folyamattal olyan fényezési megoldásokat alkalmazzon, mint például az új EV-családnál tervezett kontrasztos tető- és oszlopfestések.”
A PixelPaint egy több mint 1000 apró, egyedileg vezérelt fúvókát tartalmazó festékfejből áll, amely egy ABB robotra, például az egyik IRB 5500 sorozatú festőrobotra van szerelve. Az ABB 3D-s gépi látási rendszerével kombinálva, és az ABB RobotStudio tervező- és programozószoftverrel koordinálva, a fej nagyon szorosan követi a jármű karosszériáját, így biztosítva, hogy a festék 100 százalékban az autóra kerüljön, túlfröccsenés vagy festékköd kialakulása nélkül. Ez kiküszöböli a munkaigényes maszkolás és a festőműhelyben végrehajtandó, többszöri művelet szükségességét, ami nulla veszteséget eredményez, miközben biztosítja a pontos, részlethű reprodukálást.
A személyre szabási lehetőségek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan nőtt, és a PixelPaint csak egy példa arra, hogy az ABB átalakítást hozó technológiái hogyan segítik elő a Mahindra termékeinek térnyerését a luxusszegmensekben.
Az ABB és a Mahindra meglévő együttműködése magában foglalja 42 db IRB 5500 modellcsaládba tartozó robot telepítését is, így az M&M az első OEM Indiában, amely a PixelPaint technológiát használja a kontrasztos tetők és járműoszlopok festésére.
Az olyan összetett és időigényes műveletek, mint a jármű belterének festése és tömítése teljesen autonóm módon történik. Az ABB rendszereinek pontossága biztosítja, hogy a festék pontosan és csak oda kerüljön felhordásra, ahol az szükséges, így nem kell manuális maszkolással kitakarni az egyes területeket, ami időt és anyagot takarít meg. Hasonlóképpen, az ABB digitálisan támogatott RB1000i festékporlasztói 10 százalékkal javítják a festékátvitel hatékonyságát, és több mint 30 százalékkal csökkentik a veszteséget, így kevesebb festék kerül a levegőbe.
Kapcsolódó cikkek
- A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak
- Az ABB Robotics és a koreai Pulmuone az MI-alapú automatizálás alkalmazásának lehetőségeit vizsgálja
- Az ABB megerősíti vezető szerepét a következő generációs MI-alapú mobil robotika területén
- Az ABB több mint 1300 robotot szállít a Volvo Carsnak
- Karácsonyi sütit készít a GoFa, az ABB együttműködő robotja
- A robotok pontos és alkalmazkodóképes elektronikai gyártást biztosítanak
- A világ legtávolabbról vezérelt robotja automatizálja Amazónia újraerdősítési projektjét
- Az ABB és partnerei felújított robotokat ajándékoztak az Óbudai Egyetemnek
- Az ABB előrejelzései a 2023. évben várható főbb robotikai trendekről
- Az ABB robotjai is beszállnak a COVID ellen folytatott küzdelembe
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.