A Mahindra az ABB PixelPaint rendszerét választotta a prémium festési lehetőségek kivitelezéséhez
Az ABB innovatív PixelPaint technológiáját választotta a Mahindra & Mahindra Ltd (M&M), India vezető SUV-gyártója az új elektromosjármű-festő üzeméhez. A technológia, amely díjnyertes, tintasugaras nyomtatóhoz hasonló festékfejet használ, 2025-ben áll majd sorozatgyártásba.
• A Mahindra & Mahindra (M&M) az ABB Robotics PixelPaint rendszerét telepíti az új elektromos járművek személyre szabási lehetőségeinek biztosítására.
• Az M&M lesz az első OEM Indiában, amely a PixelPaint technológiát használja a kontrasztos tetők és járművek tartóoszlopának festésére.
• Az ABB díjnyertes technológiája a festékveszteség csökkentése mellett javítja a minőséget és a hatékonyságot.
„A forradalmian újnak számító PixelPaint technológiánk kimagasló pontossággal képes felhordani a festéket az egységes színű, nagy felületekre éppúgy, mint a legapróbb részekre anélkül, hogy késleltetné a gyártósort, vagy hogy szükség lenne kézi beavatkozásra” – mondta Joerg Reger, az ABB Robotika üzletághoz tartozó Automotive Business Line ügyvezető igazgatója. „A PixelPainttel felszerelt robotok dedikált cellákban történő telepítésével a Mahindra festőműhelye képes lesz arra, hogy a teljesen automatizált folyamattal olyan fényezési megoldásokat alkalmazzon, mint például az új EV-családnál tervezett kontrasztos tető- és oszlopfestések.”
A PixelPaint egy több mint 1000 apró, egyedileg vezérelt fúvókát tartalmazó festékfejből áll, amely egy ABB robotra, például az egyik IRB 5500 sorozatú festőrobotra van szerelve. Az ABB 3D-s gépi látási rendszerével kombinálva, és az ABB RobotStudio tervező- és programozószoftverrel koordinálva, a fej nagyon szorosan követi a jármű karosszériáját, így biztosítva, hogy a festék 100 százalékban az autóra kerüljön, túlfröccsenés vagy festékköd kialakulása nélkül. Ez kiküszöböli a munkaigényes maszkolás és a festőműhelyben végrehajtandó, többszöri művelet szükségességét, ami nulla veszteséget eredményez, miközben biztosítja a pontos, részlethű reprodukálást.
A személyre szabási lehetőségek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan nőtt, és a PixelPaint csak egy példa arra, hogy az ABB átalakítást hozó technológiái hogyan segítik elő a Mahindra termékeinek térnyerését a luxusszegmensekben.
Az ABB és a Mahindra meglévő együttműködése magában foglalja 42 db IRB 5500 modellcsaládba tartozó robot telepítését is, így az M&M az első OEM Indiában, amely a PixelPaint technológiát használja a kontrasztos tetők és járműoszlopok festésére.
Az olyan összetett és időigényes műveletek, mint a jármű belterének festése és tömítése teljesen autonóm módon történik. Az ABB rendszereinek pontossága biztosítja, hogy a festék pontosan és csak oda kerüljön felhordásra, ahol az szükséges, így nem kell manuális maszkolással kitakarni az egyes területeket, ami időt és anyagot takarít meg. Hasonlóképpen, az ABB digitálisan támogatott RB1000i festékporlasztói 10 százalékkal javítják a festékátvitel hatékonyságát, és több mint 30 százalékkal csökkentik a veszteséget, így kevesebb festék kerül a levegőbe.
Kapcsolódó cikkek
- A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak
- Az ABB Robotics és a koreai Pulmuone az MI-alapú automatizálás alkalmazásának lehetőségeit vizsgálja
- Az ABB megerősíti vezető szerepét a következő generációs MI-alapú mobil robotika területén
- Az ABB több mint 1300 robotot szállít a Volvo Carsnak
- Karácsonyi sütit készít a GoFa, az ABB együttműködő robotja
- A robotok pontos és alkalmazkodóképes elektronikai gyártást biztosítanak
- A világ legtávolabbról vezérelt robotja automatizálja Amazónia újraerdősítési projektjét
- Az ABB és partnerei felújított robotokat ajándékoztak az Óbudai Egyetemnek
- Az ABB előrejelzései a 2023. évben várható főbb robotikai trendekről
- Az ABB robotjai is beszállnak a COVID ellen folytatott küzdelembe
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.