Napelemeket telepített az OMV 100 hazai töltőállomásán
Augusztustól az OMV Hungária töltőállomásainak már közel 50 százalékában napelemek termelnek áramot. A beruházás eredményeként a kutak 1800 magyar háztartás éves átlagos energiafogyasztásának megfelelő energiát állítanak majd elő, ami hozzávetőlegesen 273 magyarországi lakos éves átlagos karbonlábnyomának felel meg. A projekt az OMV Csoport átfogó fenntarthatósági stratégiájának része, melynek célja a 2050-es karbonsemlegesség elérése.
Az OMV Hungária nagyszabású zöldberuházás keretében napelemekkel szerelte fel 100 magyarországi töltőállomását. A kutak tetején elhelyezett fotovoltaikus panelek évente összesen több mint 4.500.000 kWh energiát termelnek majd, ami 1800 magyar háztartás éves átlagos energiafogyasztásának felel meg. A napelemrendszerek a töltőállomások energiaigényének majdnem felét lesznek képesek kiváltani megújuló forrásból. A megtermelt energiának köszönhetően a töltőállomások szén-dioxid kibocsátása együttesen évente 1200 tonnával csökken – ez összesen mintegy 273 magyarországi lakos éves átlagos karbonlábnyomával egyenlő.*
„Ez a fejlesztés fontos mérföldkő az OMV Hungária fenntarthatósági terveiben. A napelemek telepítésével nem csak a környezeti terhelésünket csökkentjük, de példát is mutatunk az energiahatékony működésre. Célunk, hogy az elkövetkező években, a nemzetközi vállalati stratégiát követve tovább növeljük a megújuló energiaforrások arányát működésünkben, ezzel is hozzájárulva egy fenntarthatóbb jövő megteremtéséhez” – mondta Ján Hrivňák, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.
Az OMV Hungária napelemes projektje szervesen illeszkedik az OMV Csoport átfogó fenntarthatósági stratégiájába. Az anyavállalat 2030-ig szóló tervében kulcsfontosságú szerepet játszik a karbonlábnyom csökkentése és a megújuló energiaforrások arányának növelése. A társaság célkitűzése, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást, mind saját működésében, mind az általa értékesített termékek tekintetében. Ennek részeként a vállalat fokozatosan növeli a fenntartható üzemanyagok és vegyipari alapanyagok arányát, fejleszti az e-mobilitási szolgáltatásait, és jelentős beruházásokat hajt végre az energiahatékonyság javítása érdekében.
A magyarországi töltőállomások napelemes rendszerekkel való felszerelése fontos lépés ebben a folyamatban, ami nem csak lokálisan, de a teljes vállalatcsoport szintjén hozzájárul a kitűzött fenntarthatósági célok eléréséhez.
___________________________
*A magyarországi átlagos egyéni karbonlábnyom 4.4 tonna szén-dioxid egyenérték/fő (legfrissebb, 2022-es világbanki adat)
Kapcsolódó cikkek
- Már 600 millió tonna CO2-kibocsátást sikerült elkerülni a Schneider Electric megoldásaival
- Az ABB brazíliai üzeme az okosépületekhez szükséges berendezések energiahatékony gyártására áll át
- Fontos lépéseket tett a VGP a fenntartható jövő felé
- 140 millió eurós befektetés: az OMV is csatlakozik az EIT InnoEnergy-hez
- Idén is meghirdette fenntarthatósági versenyét a Schneider Electric
- A GoldenPeaks Capital Magyarország egyik legnagyobb HTM-ügyletét köti a Faerch Grouppal
- A Toshiba légkondícionálója az európai otthonokba is fenntarthatóságot és természetes szépséget hoz
- Energiatakarékos megoldások: Az üveg szerepe a zöld otthonokban
- A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint
- Indul az Európai Napenergia Akadémia, ahol két év alatt 65 ezer szakembert képeznek ki
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.