Hosszútávú megújulási stratégiája részeként a Corvinus az SAP rendszereire is támaszkodik
Az egyetemi modellváltásból adódó kötelezettségek teljesítésén túlmenően komplex megújulási stratégiát valósít meg a Budapesti Corvinus Egyetem. Ennek keretében nemcsak az egyetemi funkciókhoz kapcsolódó reformok zajlanak – például az oktatási és kutatási tevékenységet, valamint az ezekhez kapcsolt javadalmazási modelleket érintően – hanem a támogatói rendszereket is korszerűsítik az informatikai, szervezetirányítási, üzemeltetési feladatok területén. Ezekhez a Corvinus a meglévő SAP elemek frissítése mellett új modulok bevezetéséről is döntött.
Hazai keretek között talán egyedülálló, de nemzetközi szinten nem szokatlan az az időtáv, amelyet a Corvinus maga elé tűzött a modernizációs programja végrehajtására. A 2030-ig meghatározott megújulási program elindításához a kezdő lökést persze az egyetemi modellváltási törvény adta, ugyanakkor számos további olyan változtatásra is sor kerül, amelyek régóta esedékesek voltak az egyetem életében. „A megújulási program külön érdekessége, hogy egy olyan szervezet átalakítására kerül sor, mely a legmagasabb szinten oktatja Magyarországon a szervezeti és vezetési diszciplinát” – mutat rá a modernizáció kihívására Csentericsné Arnold Zsuzsanna, a Corvinus Egyetem HR vezetője. Ugyanakkor a reform célja éppen az, hogy a Corvinus Magyarországon piacvezető legyen a gazdaság- és társadalomtudományokban mind az oktatás, a kutatás, a tudományos publikációs eredmények terén, valamint nemzetközi szinten is jegyzett egyetemmé váljon.
A stratégia alapjainak lefektetése 2019-ben kezdődött. A megújulási program első fázisában, 2020-23. között, a stratégiai alapozás és teljesítményorientációs lépések megvalósítása volt a fő cél. A teljesítményfejlesztési alapelvek kidolgozása és a leadership kompetenciákkal szembeni elvárások meghatározása már 2020-ban megtörtént, a konkrét értékek meghatározására 2021-ben került sor. Egy másfél éves intenzív akadémiai munka eredményeként olyan teljesítménykultúrát alakítottak ki, amellyel az oktatói-kutatói teljesítmény és kompetencia 360 fokban mérhető, ide értve a hallgatók, a szakfelelősök, a viszonyítási pontnak kijelölt érdekeltek és az oktatásfejlesztési minőségellenőrök visszajelzéseit is.
Noha a projektvezetésben, az oktatási és javadalmazási munka átalakításában az egyetem támaszkodhat saját erőforrásaira, az informatikai háttér kialakítására külső szolgáltató bevonása indokolt. Az SAP SuccessFactors bevezetése jelentős mérföldkő volt az egyetem számára. „A rendszereink előnye, hogy különböző iparági tapasztalatokat figyelembe véve tud hatékonyságot javítani, átláthatóságot teremteni minden területen. Bár korábban ilyen komplex folyamatok kezelésére nem volt igény a hazai felsőoktatásban, büszkék vagyunk rá, hogy a Corvinus teljesítménykultúrájának fejlesztésében az SAP rendszerével tevékenyen részt vehettünk” – emelte ki a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője.
A rendszer a teljesítménykultúra bevezetéséhez kapcsolódóan átláthatóságot, minimális adminisztrációs terhet és 360 fokos mérést biztosít, ezzel támogatva a leadership fejlődést és a kollégák kezelését. Az alapbér, a bónusz és a kiválósági díj hármasára alapozott új javadalmazási modellt is már ebben a rendszerben működtetik. „Ennek köszönhetően már most háromszorosára ugrott nemzetközileg jegyzett legrangosabb publikációink száma, az alapítványi működés óta pedig megötszöröztük a nemzetközi top folyóiratokban megjelent cikkeink számát” – meséli Csentericsné Arnold Zsuzsanna.
Bár egyetemi referenciát nem találtak az SAP SuccessFactors alkalmazására, a privát szférában nyújtott teljesítménye validálta a Corvinus döntéshozói számára, hogy ez lesz a legalkalmasabb rendszer a Corvinus modernizálásának humán oldali levezénylésére. A rendszer bevezetése 3 egyetemi munkatárssal és a tanácsadói kör bevonásával gördülékeny volt, hiszen lehetett támaszkodni korábbi SAP alapokra. Mégis voltak buktatók a folyamatban, hiszen sok oktató csak néhány hónap elteltével eszmélt rá, hogy az a kultúraváltás és az az új modell, melyről nap mint nap hallanak, egyúttal kötelezettséget is foglal magában az adatok rendszeres feltöltésére a SuccessFactorsba, különben nem marad nyoma, hogy az új rendszerben elvárt nagyobb aktivitás kritériumait teljesítették. Bár ez az adminisztrációs feladat plusz tehernek tekinthető, ugyanakkor az évközbeni értékelések, a publicisztikák nyilvántartása, az egyéb vállalt és teljesített feladatok rögzítése mind-mind számszerűen befolyásolja az adott dolgozó juttatásainak alakulását. A kiemelkedően teljesítő kollégák az új rendszernek köszönhetően az éves egyéni célok elérésével bónusz-juttatásokat is kapnak.
Az SAP támogatása révén a Corvinus Egyetem biztosítja, hogy oktatói és hallgatói a legmagasabb szintű képzésben részesüljenek, amely nemcsak az erőfeszítéseket, hanem a tényleges hatást és eredményeket is elismeri.
Kapcsolódó cikkek
- Új rektor a Corvinus élén: Bruno van Pottelsberghe
- E-sport csapat működését gyorsítja fel az SAP Business AI
- Az adatvezérelt megoldások a divatiparban is hatékonyak
- A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen
- Új fejezet a Corvinus életében
- Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
- Húszezer résztvevő ismerkedhet az SAP legkorszerűbb megoldásaival Barcelonában
- Minden cloud termékét AI képességekkel ruházza fel az SAP, és vezető AI-cégekkel épít együttműködést
- Stratégiai együttműködést jelentett be az SAP és az Amazon Web Services
- Látványos felületen böngészhetjük 5000 egyetem kutatási teljesítményét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.