Tizenöt év után elhagyja a Budapesti Értéktőzsdét a Kulcs-Soft
Néhány hónapon belül zártkörű részvénytársaságként folytathatja működését a Kulcs-Soft Nyrt. Az idén alapításának harmincöt éves évfordulóját ünneplő cég részvényeivel tizenöt éve, 2009 októbere óta lehetett kereskedni a BÉT-en. Ezt a szakaszt zárja majd le a cég életében a részvényesi közgyűlés.
A Kulcs-Soft vezetése nemrégiben fogadta el a cég 2030-ig tartó üzleti stratégiáját. A tulajdonosok és a menedzsment megállapította, hogy a kitűzött, ambiciózus bővülési- és fejlesztési tervek finanszírozását saját erőből képesek lebonyolítani, így nem érzik indokoltnak, hogy a cégrészvények a továbbiakban nyilvános kereskedésben maradjanak.
„Idén először léptük át az egymilliárd forintos osztalék küszöböt, amelyet teljes egészében ki is fizetünk a részvénytulajdonosoknak. Ezzel a negyedik legnagyobb osztalékhozam-termelővé váltunk a BÉT-en” – hívja fel a figyelmet Szabó Ervin, a Kulcs-Soft vezérigazgatója. Az osztalékkifizetésről a cég rendes közgyűlése határozott április végén, az igazgatóság pedig egy rendkívüli részvényesi közgyűlés összehívásáról is döntött: ez a grémium szeptember közepén hozza meg a végső határozatot arról, hogy a Kulcs-Soft elhagyja a pesti börzét, és a továbbiakban zártkörű részvénytársaságként (Zrt.) működik tovább. A hivatalos közgyűlési határozatot követően a részvények társaság általi megvásárlása a törvényileg meghatározott részvényáron történik meg azon részvényesek esetén, akik élni kívánnak ezzel a lehetőséggel. „Nagyságrendileg 13 milliárd forintos cégértéken vásárolja majd meg a Kulcs-Soft a részvényeit – ez pedig mindenképpen a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő piaci szereplők közé emeli a céget” – mutat rá egy fontos részletre Szabó Ervin, aki hozzáteszi: az angolszász cégkultúrában általánosnak számít, hogy generációváltásokon átívelő családi cég időszakosan tőzsdén, máskor zárt tulajdonban működik. „Mindenképpen a cég erejét jelzi, hogy önerőből finanszírozni tudjuk jövőbeli terveinket” – zárja gondolatait a vezérigazgató.
A 2030-ig tartó stratégia fontos szakmai mérföldkövei már az idei üzleti évben megvalósulnak. Sikeresen elindult partnerségi együttműködéssel a digitális faktoring, illetve az automatizált, munkabér-előleg megoldás is, de az új megoldások között említhető a sikeresen benyújtott első eÁFA-bevallás is. Az evolúció része az is, hogy az új megoldásokat már online alapokon biztosítja a Kulcs-Soft, 2030-ra szinte kizárólag felhő alapú szolgáltatások lesznek elérhetőek a cég portfoliójában. A cég digitális szolgáltatásai továbbra is a bérszámfejtésre, a könyvelőszoftverek fejlesztésére, valamint az ügyviteli terület támogatására fókuszálnak, utóbbi esetében szintén egy új, ADATPONT nevű vezetői riporting szolgáltatást vezetnek be ügyfeleknek.
Mindezeket a fejlesztéseket, és a 2030-ig tartó időszakot felölelő, átfogó üzleti stratégiát saját finanszírozásban fogják megvalósítani a tulajdonosok a rendkívüli közgyűlés felhatalmazásának alapján.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 2024. második negyedéves eredményei
- ABB – 2024. II. negyedévi eredmények
- Kiadta első ESG-jelentését a Ganz
- Oltvai Mártont nevezték ki a Schneider Electric bécsi gyárának igazgatójává
- A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint
- Új igazgatóval új igazgatóságot alakít a Yettel
- 1 millió eurós befektetést kapott egy magyar fenntarthatósági startup
- Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion
- TheFence: a jogosultság mindent visz!
- Végleges döntés született az OXO Technologies hollandiai székhelyáthelyezéséről
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Az eMAG több mint 1 millió, “Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viselő ajánlattal készül november 15-ére
Az eMAG Black Friday, a cég legtöbb ajánlatot kínáló napja 2024. november 15-én a kora reggeli órákban veszi kezdetét. Erre a napra az eMAG több mint 1,3 millió ajánlatot készített elő, amelyek közül több mint 1 millió az „Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viseli majd. Így 2024-ben tíz ajánlatból majdnem nyolcnál az eMAG-on az „Az év legjobb ára nálunk” felirattal lesz feltüntetve. Ezek az ajánlatok több ezer Marketplace partner ajánlatait is tartalmazzák.