Internethasználat: az első tíz között Magyarország az Európai Unióban
Bár az Európai Unió komoly összegeket fordít a gyors adatátvitelű vezetékes és mobilnetes hálózatok kiépítésére és a minőségi internetelérés biztosítására, az elemzés szerint az, hogy hányan és mennyit interneteznek egy adott országban, kevésbé függ össze a rendelkezésre álló infrastruktúrával. Franciaországban tavaly a 16–74 éves lakosság csupán 84 százaléka használta mindennap az internetet annak ellenére, hogy a vizsgált 25 tagállamból az ország a harmadik legjobban lefedett üvegszálas vezetékhálózattal, amely a legmagasabb minőségű internetelérést képes biztosítani. Az ugyanezen infrastrukturális mutatóban utolsó előtti helyezett Belgiumban ugyanakkor a lakosság 90 százaléka szörfölt a világhálón napi rendszerességgel.
Magyarországnak egyik szempontból sincs oka szégyenkezni: a 2023-as adatok szerint a huszonöt vizsgált ország közül hazánk az üvegszálas infrastruktúrával a tizenkettedik legjobban ellátott ország, miközben a 16–74 éves lakosság 88 százaléka használja napi szinten az internetet, amivel a ranglista tizedik helyét nyertük el. Ugyanebben az évben Ausztria csupán 84 százalékos eredményt ért el, amivel a tizenhatodik helyre került. Az internethasználók arányát tekintve tehát nemcsak beértük, de meg is előztük a nemzetek közötti összehasonlításban örök példaképként elénk állított nyugati szomszédunkat.
A viszonylag kedvező 2023-as magyar helyezés elsősorban annak köszönhető, hogy hazánkban az elmúlt tíz évben gyorsabban bővült az internethasználók tábora, mint más országokban: 2015-ben például a 16–74 évesek körében mért 63 százalékos arány még csak a tizennegyedik helyre volt elég, Ausztria pedig még bőven előttünk járt, hiszen sógorainknál ekkor már elérte a 68 százalékot a napi internethasználók aránya.
Az abszolút élbolyt képező északi országokban, Dániában és Svédországban már 95 százalék felett jár, az első helyezett Hollandiában pedig csaknem 98 százalék a napi rendszerességgel internetezők aránya. Ez azt mutatja, hogy hazánknak is van lehetősége a további fejlődésre. Az előrelépés kulcsa az idősebb korosztályok kezében van: miközben az említett skandináv országokban az 55 és 74 év közöttiek több mint 90 százaléka internetezik, Magyarországon csupán 71 százalékuk. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy európai összehasonlításban ez sem rossz arány, hiszen például Ausztriában az idősebbek csupán 66 százaléka, Lengyelországban pedig alig 52 százalékuk internethasználó.
A hatvanas-hetvenes korosztályban az internet világából kimaradók döntő részben nem tudatos távolságtartók, egyszerűen még nem volt alkalmuk vagy lehetőségük belekóstolni az internet világába, és megismerni, mennyi mindent lehet elérni vagy elintézni a világháló segítségével.
Az alábbi videóban Sugatagi Gábor, az NMHH Piackutatási és Piaci Monitoring Osztály vezetője beszél:
Kapcsolódó cikkek
- Nem csak a húszéveseké az online világ
- Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
- Az egyedül élő idősebbek különösen kiszolgáltatottak az online veszélyekkel szemben
- Már 10 Gbps feletti sebességet is mérhetünk a Szélessáv.nettel
- Ezek voltak 2023 online hívószavai
- A biztonságos internet napján megjelent az NMHH új szülői kiadványa
- Az NMHH az elégséges internetről végzett piackutatást
- Elkészült az éves INHOPE-jelentés
- A valótlanságoktól, vírusoktól és az álhírektől is félnek a magyar internetezők
- Ezektől volt hangos a magyar netes közbeszéd
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Iskolai okoseszköz-tiltás: Jobban figyelnek a gyerekek mobil nélkül?
Az iskolákban bevezetett mobiltelefon-használat korlátozása komoly hatást gyakorolhat az oktatásra és a diákok életére. Különösen az ADHD-s (figyelemzavaros hiperaktivitás-zavarral élő) gyerekek esetében, ahol a digitális eszközökkel eltöltött túl sok idő súlyos következményekkel járhat.
A ViewSonic a világon elsőként kapta meg az EPEAT Gold tanúsítványt signage kijelzőihez
A ViewSonic Corp., a vizuális és EdTech megoldások globálisan vezető gyártója büszkén jelenti be, hogy a világ első olyan márkája lett, amely Gold minősítést kapott az Electronic Product Environmental Assessment Tooltól (EPEAT), a világ első elektronikai ökotanúsítványát a signage kijelzők kategóriájában. Ez a tanúsítvánnyal rendelkező ViewBoard interaktív kijelző kiemelkedik kategóriájában, amely egyaránt magában foglalja az érintőképes és érintés nélküli kijelzőket, bizonyítva a vállalat elkötelezettségét amellett, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyek csökkentik a környezetterhelést a gyártás és használat során, miközben támogatják a fenntartható gazdaságot.
Az AOC és az MMD kulcsvezetői váltást jelent be az európai üzletvitelében
Az AOC és az MMD, a vezető kijelzőspecialisták jelentős vezetőváltást jelentenek be európai üzletvitelükben. Az MMD, a Philips monitors márka licencpartnere és az AOC, a kijelzőpiac egyik vezető márkája, mindketten a TPV Technology Limited, a világ egyik vezető monitorgyártójának részei.
Személyre szabott oktatás az online térben? A mesterséges intelligenciával hamarosan ez is lehetséges
A Codecool forradalmasítja és hatékonyabbá teszi a digitális oktatást mesterséges intelligencia alapú, új platformjával. Kelet-Közép-Európa egyik meghatározó, digitális készségeket oktató szereplője egy olyan komplex megoldás fejleszt, amely egyszerre ötvözi az AI általános képességeit a személyre szabott oktatással és a nagy létszámú célcsoportok elérésével.
Várat magára az AI-forradalom
Miközben a világ az ingyenesen elérhető mesterséges intelligencia-alapú eszközök lázában ég, a vállalati szektorban már kicsit visszafogottabb az AI-hájp: habár a cégek közel háromnegyede használja egy-egy üzleti területen a technológiát, a 2017 óta tapasztalt robbanásszerű növekedés csillapodni látszik, és viszonylag kevés példát találni a vállalatok alapvető működését forradalmasító integrált megoldásokra.