Átadták az idei Green Pledge védjegyeket
Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és a MAKSZ által életre hívott Green Pledge pályázat védjegyei. A reklámszakma környezettudatosságát hangsúlyozó kezdeményezés idei díjazottjai: az Alfa Vienna, az Artificial Group, a Henkel, a K&H, a Kia, a Mastercard, a Mediator, a Neo Interactive, a reNEW Technologies, a SPAR, az Uniomedia, a Well PR és a Yettel. Az elismeréseket szeptember 19-én, a MÜPA-ban megrendezésre került Marketing Summiton vehették át a díjazott cégek képviselői.
A Green Pledge kezdeményezést az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) még 2022-ben hívta életre azzal a céllal, hogy a hazai marketing-, és reklámipar szereplői saját működésük és a marketing kommunikációs gyakorlatok készítése során még nagyobb figyelmet fordítson a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, illetve a greenwashing elkerülésére.
Az ezt igazoló védjegyet idén is azok a szervezetek és vállalatok érdemelték ki, akik fotókat és adatokat is tartalmazó esettanulmányokkal mutatták be a 20 tagú szakmai grémium számára a témában elért példás eredményeiket.
A pályázók közül idén 13-an – az Alfa Vienna, az Artificial Group, a Henkel, a K&H, a Kia, a Mastercard, a Mediator, a Neo Interactive, a reNEW Technologies, a SPAR, az Uniomedia, a Well PR és a Yettel – vehették át ünnepélyes keretek között a Green Pledge védjegyeket szeptember 19-én, a MÜPA-ban megrendezett Marketing Summiton.
Dr. Bándi Gyula, zöld ombudsman, az alapvető jogok biztosának a jövő nemzedékek érdekvédelmét ellátó helyettese, a zsűri elnöke az idei pályázatokkal kapcsolatban kiemelte: „A beérkező pályázatok száma és az általuk átfogott témák változatossága örvendetesen növekedett, egyre komolyabb feladatot adva ezzel a zsűrinek. Külön figyelmet érdemel, ahogy a reklám és marketing feladatokat ellátó vállalkozások is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a környezetbarát megoldásoknak – egyre izgalmasabb és innovatívabb módokon megközelítve azt. És ha ezzel még saját piaci szerepükre is pozitív hatást tudnak gyakorolni, az olyan haszon, amit feltétlenül megérdemelnek”.
Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára és a Green Pledge koordinátora hozzátette: „Az idén második születésnapját ünneplő Green Pledge program, mind a pályázó vállalkozások növekedésével, mind pedig az értékelésre küldött pályamunkák mennyiségével és minőségével bizonyította azt, hogy szükség van a reklámszakma zöld téma iránt felelős gondolkodását és magatartását bemutató kezdeményezésre. Példaértékűnek tekintem azt a szoros és összehangolt együttműködést, melyet a három irányadó szakmai szervezet – az ÖRT, az MMSZ és a MAKSZ – végez a Green Pledge program folyamatos fejlesztése és a sikeres megvalósítása érdekében.”
A munka nem áll meg, a most nem díjazott pályázatokat – némi átdolgozással, fejlesztéssel – szívesen várjuk jövőre! A Green Pledge program részletei megtalálhatók a kezdeményezés hivatalos oldalán, a https://www.greenpledge.hu címen.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentős szakmai sikerrel zárult az ELTE pályaorientációs és tehetséggondozó programja
- 24. alkalommal lehet jelölni a reáltárgyak legjobb oktatóit a Rátz Tanár Úr Életműdíjra
- Megvannak a Marketer of The Year hazai jelöltjei
- Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál IT fronton
- A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
- 50 millió forint értékben jutott digitális eszközökhöz 255 rászoruló család és közintézmény
- Idén is keresik a legjobb honlapokat
- A ViewSonic megnyitja a nevezést az 5. ColorPro Awards: Momentumra
- Robotok a bankban? Már itt tartanak a pénzintézetek
- A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.