Fontos mérföldkőhöz érkezett a Schneider Electric Energize programja
Megkötötték az első, több partnert érintő, megújuló forrásból származó áram vásárlására vonatkozó megállapodásokat a Schneider Electric Energize programja keretében. A gyógyszeripar fenntarthatóságát az ellátási láncok dekarbonizálása révén növelő kezdeményezés történetében mérföldkőnek számító ügylet során a vevőket a Schneider Electric „Sustainability Business” üzletága támogatta.
Az egészségügyi szektor a teljes globális kibocsátás közel 5 százalékáért felelős, aminek többsége a Scope 3 kategóriába sorolható, vagyis a beszállítói láncba tartozó piaci szereplők tevékenységéhez köthető. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat 2021-ben hozta létre az Energize programot, melynek célja, hogy támogassa a gyógyszeripar ellátási láncának szén-dioxid-mentesítését, és ezáltal segítse az éghajlatváltozás jelenlegi és jövőbeli kihívásainak kezelését. A kezdeményezés keretében létrejött első vásárlói csoport nyolc vállalatból áll, amelyek összesen 27 PPA-t (power purchase agreement – hosszú távú villamosenergia-vásárlási megállapodás) kötöttek meg, évi 563,7 GWh megújuló forrásból származó áramra, 10 éves futamidőre. Ez a mennyiség megfelel 51 355 háztartás éves energiafogyasztásának, és a tiszta energia használata révén évente 393 795 tonna CO2-kibocsátást kerülnek el az együttműködő társaságok. A Schneider Electric „Sustainability Business” üzletága tanácsadással támogatta az érintett vállalkozásokat a PPA szerződés megkötéséhez vezető folyamat során.
Az Energize program három szponzora, a Takeda Pharmaceuticals International AG, a Teva Pharmaceutical Industries és az UCB, valamint a beszállítók közül, az Avantor, az Organon LLC, a Perrigo és a West Pharmaceutical Services Inc. együttműködve összesen 305 GWh megújuló forrásból származó energiát vásárolnak a Zelestrától. Emellett a Takeda, a Teva Pharmaceuticals, a Labcorp és a West Pharmaceutical Services 258,7 GWh zöldáramot vesznek a Bruc-tól. A megállapodások teljesítése érdekében a Zelestra három, míg a Bruc 4 új napenergia projektet indít Spanyolországban, melyek összesített kapacitása meghaladja majd a 280 MW-ot.
Az Energize program keretében eddig több mint 750 beszállítónak nyújtottak oktatást és támogatást a megújuló forrásból származó villamos energia beszerzésével kapcsolatban. Idén öt új szponzor – Almirall, Bayer, Kenvue, Sandoz és Schott – is csatlakozott a kezdeményezéshez, és a már 24 szponzoráló vállalatból álló csoport 2028-ig meghosszabbította elkötelezettségét a program mellett.
„Ennek a virtuális PPA-nak a résztvevőjeként nemcsak az iparágunkon belül, hanem az Energize-hoz hasonló kezdeményezések kulcsfontosságú tagjaként is vezető szerepet és elkötelezettséget mutatunk a megújuló energia használata iránt. Azzal, hogy Európában a villamosenergia-szükségletünk nagy részét, világszerte pedig közel felét fedezzük zöld energiával, példát mutatunk a felelős energiafelhasználás terén, és tovább haladunk hosszú távú célunk, a nettó zéró kibocsátás felé” – mondta el Amalia Adler Waxman, a Teva Pharmaceuticals fenntarthatósági vezetője.
„Az Energize Program az Avantor éghajlatvédelmi stratégiájának fontos eleme, amely lehetővé teszi számunkra, hogy portfóliónkat jelentős mennyiségű megújuló villamos energiával bővítsük. A gyógyszeripar kulcsfontosságú partnereként örömmel támogatjuk az ágazat azon törekvéseit is, hogy dekarbonizálják az ellátási láncuk kibocsátását” – jelentette ki Rachel Kaufman, az Avantor fenntarthatósági alelnöke.
„Bolygónk egészsége kritikus fontosságú az egyének egészsége szempontjából, és a mi felelősségünk, hogy mindent megtegyünk a vállalkozásunk és értékláncunk környezeti hatásainak csökkentése érdekében. Ez a program fontos eszköze lesz annak, hogy értékláncunkban 2040-re elérjük a nettó zéró üvegházhatásúgáz-kibocsátást” – közölte Thomas Wozniewski, a Takeda globális gyártási és ellátási vezetője.
„Ahogy szembesülünk a klímaválság sürgető jeleivel, rá kell ébrednünk arra, hogy a kollektív cselekvés elengedhetetlen. Az UCB-nél elkötelezettek vagyunk az ökológiai átállás előmozdítása mellett, többek között a megújuló energia használatával. Olyan kulcsfontosságú partnerségek kialakításával, mint az Energize program, arra törekszünk, hogy jelentős dekarbonizációs eredményeket érjünk el, és nagyobb hatást érjünk el annál, mint amire egyedül képesek lennénk. Együtt egy fenntarthatóbb jövőt építünk” – mutatott rá Katiana Iavarone, az UCB beszerzési igazgatója.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy bejelentették az első Energize-üzletet, amely fontos mérföldkövet jelent az együttműködés történetében. Az Energize-t 2021-ben társalapítóként hoztuk létre, és a program fontos része annak a tervünknek, hogy 2020 és 2030 között 80 százalékkal csökkentsük az értékláncunk kibocsátását. Ez az új napenergia-megállapodás, amely a GSK négy európai beszállítóját is magában foglalja, mutatja közös elkötelezettségünket a szén-dioxid-mentesítés és az iparág megújuló energiára való áttérésének támogatása mellett” – tette hozzá Lisa Martin, a GSK beszerzési igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Új eszközt kínál az épületek dekarbonizációjához a Schneider Electric
- Az energiaátállás felgyorsításáért áll ki a New York-i klímahéten is a Schneider Electric
- Már 600 millió tonna CO2-kibocsátást sikerült elkerülni a Schneider Electric megoldásaival
- Idén is meghirdette fenntarthatósági versenyét a Schneider Electric
- A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint
- Továbbra is a Schneider Electric a párizsi maraton névadó szponzora
- Száműzik az SF6 gázt a villamossági berendezésekből is az Európai Unióban
- Új lendületet ad a „zöld” IT törekvéseknek a Schneider Electric innovációja
- A Provim lett a hazai fődíjas a Schneider Electric fenntarthatósági versenyén
- A tervezettnél gyorsabban halad fenntarthatósági céljai megvalósításával a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.