Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Korunk legnagyobb innovátorait többek között az is összeköti, hogy a valódi hatás elérése érdekében céltudatosságuk már egy vállalkozói ambícióval is párosul. Az egyedi ötletekre mindig van kereslet a Red Bull Basement versenyében, a márka pedig lehetőséget biztosít a fiatal gondolkodóknak egy olyan együttműködésre, ahol személyes fejlődési lehetőségek, szakmai workshopok és kapcsolatépítés keretében tökéletesíthetik ideáikat. Könnyen lehet, hogy a következő világmegváltó megoldás épp Magyarországról indul majd útjára.
A korábbi években az egyetemista ötletgazdák már rengeteg bámulatos ötletet mutattak be, amelyek megvalósítását, továbbfejlesztését a Red Bull Basement esemény után is folytatták. Volt, aki elhasznált mosóvizet újrahasznosító mosógépet hozott létre, míg másnak a hanghullámokat sikerült elektromossággá formálnia eszköze segítségével. Az elmúlt években magyar diákok is bemutathatták ötleteiket: 2020-ban Popovics Kinga és Guthy Máté, a termékek vízindexét megjelenítő IWI-projekt ötletgazdái egészen a TOP 10-ig meneteltek a versenyben, három éve pedig Lengyel Kristóf vitte energiafelhasználást optimalizáló alkalmazását a döntőbe.
A nemzetközi versenyre november 5-ig várják a szervezők az inspirációt ébresztő, a világot pozitív irányba terelő innovátorok érkezését, akik egyénileg vagy két fős csapatokban jelentkezhetnek. Újítás ezúttal, hogy a Red Bull Basement idei versenyzői a mesterséges intelligenciát is használhatják a megvalósítás és az üzleti terveik megalkotása érdekében. A jelentkezést követően a szakmai zsűri kiválasztja a legjobb pályázót minden országból, akik egy nemzetközi színtéren, szakértők és mentorok bevonásával fejleszthetik tovább ötletüket. December 2. és 6. között Tokióban, a verseny döntőjén pedig bemutathatják a kidolgozott koncepciót is. A nyertes csapat jutalma egy út a Szilícium-völgybe, ahol személyre szabott mentorálást kapnak és kapcsolatokat építhetnek az iparág vezetőivel.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- Az ARUBA Hackathon visszatért – 24 órás verseny a legjobb fejlesztők számára
- Az innováció új hulláma: a Z-generációról szól a Bosch×Richter Innovátorok Napja
- Közel 100 magyar KKV számára nyílt meg az út, hogy bekapcsolódjon az egészségügyi innováció nemzetközi vérkeringésébe
- Véget ért az EIT Health InnoStars – iLex Innovációs Verseny
- Új lehetőség nyílik meg a magyar egészségügyi innovátorok előtt
- Elindult az LG nemzetközi innovációs versenye, várják a jelentkezőket
- Jöhetnek a merész ötletek – indul a Go Green
- Magyar újítók ötleteit is várja innovációs versenyén a Siemens
- Jó ügyeket szolgáló, innovatív technológiák fejlesztését támogatja a HONOR
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.