Hosszú távú, stabil munkahelyekkel találkozhatunk a „Mi a pálya” műszaki pályaválasztó fesztiválon
A Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) idén már 9. alkalommal szervezi meg a „Mi a pálya?” műszaki pályaválasztó fesztiválsorozatot, amely eddig országosan már több, mint 60 ezer fiatalnak segített a pályaválasztásban. Az esemény célja változatlanul az, hogy megmutassa a fiataloknak, milyen lehetőségek várnak rájuk a műszaki területeken, ahol stabil és hosszú távú karrier építhető.
A „Mi a pálya?” műszaki pályaválasztó fesztivál betekintést nyújt olyan szakmákba, amelyek nemcsak a jelen, hanem a jövő technológiai kihívásainak is megfelelnek. A mesterséges intelligencia és a legmodernebb technológiák itt már nem a jövő, hanem a valóság részei, de ezekhez mindig szükség lesz az emberi hozzáértésre, kreativitásra és technikai tudásra.
Az élményalapú programok, interaktív bemutatók és izgalmas feladatok révén minden résztvevő felfedezheti saját tehetségét és érdeklődési területét. Nem számít, hogy valaki a gépészet, az elektronika, vagy az informatika iránt vonzódik – itt mindenki találhat inspirációt. A pályaválasztó eseményen az ipari szereplők és az oktatási intézmények bevonásával, modern eszközökkel, látványos, vonzó, interaktív, élmény alapú bemutatókon keresztül ismerhetik meg az érdeklődők a műszaki és informatikai szakmák izgalmas világát. Számítógépes vasútépítő játékprogramok, hegesztő szimulátorok, asztali CNC és 3D modellek készítése, műszersimogató és számtalan kézzelfogható eszköz, valamint gyakorlati feladatok is várják a fiatalokat az élő show részeként. A cél, hogy a pályaválasztás előtt állók kézzelfogható élmények alapján dönthessenek arról, hogy mely szakterület érdekli őket a leginkább.
Idén először külön figyelmet kapnak a tanárok és pedagógusok, akiknek konzultációs lehetőséget biztosítanak a fesztivál szervezői, a duális képzés lehetőségéről, felvételi eljárásokról és későbbi munkalehetőségekről. Továbbá Budapesten egy harmadik nappal bővül a megjelenés, kifejezetten középiskolás diákok számára szervezve, hogy még több fiatal számára nyíljon meg a lehetőség a fesztiválon való részvételre.
"A rendezvényen minden megtalálható, ami ahhoz kell, hogy a diákok átgondolt és tudatos döntést hozhassanak a jövőjüket illetően. Szeretnénk, ha rátalálnának a szenvedélyükre a műszaki világban, és felfedeznék, mennyi lehetőség vár rájuk ezen a dinamikus és izgalmas területen" – mondta Janky Csaba a főszervező, Magyar Elektrotechnikai Egyesület nevében.
Az esemény már bizonyította, hogy pozitív hatással van a fiatalokra: több mint 15.000 diákot ér el évente, és sokan találnak itt nemcsak karrierutat, hanem életre szóló hivatást is. A szülők számára is remek alkalom, hogy pályaválasztás előtt álló gyermekeikkel közösen ismerjék meg a műszaki világ nyújtotta lehetőségeket, és támogassák a fiatalokat abban, hogy egy stabil, fejlődő iparágban építsenek karriert.
”Digitalizáció, innováció, okoseszközök, mindezek nemcsak az energetika jövőjét jelentik, hanem már a jelenünket is meghatározzák. Az E.ON által kínált gyakorlati tudást adó képzési formák lehetőséget biztosítanak a fiatalok számára, hogy naprakész tudást szerezve, magabiztosan használják a legújabb technológiákat. Arra törekszünk, hogy a legkiválóbb szakemberekkel dolgozzunk együtt, ezért vagyunk jelen már a képzésüktől, 14 éves kortól, az egyetemi oktatáson keresztül a diploma utáni gyakorlatig” – tette hozzá Kátai Tamás a rendezvény kiemelt támogatója, az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. üzemigazgatója.
Az esemény lényege valós társadalmi felelősségvállalás, mely során a szervezők a cégekkel karöltve valósítják meg az eseménysorozatot. A kiemelt támogatók – E.ON Hungária Csoport, OPUS Energetika, MVM, MEKH, MÁV-VOLÁN csoport – mellett a helyi önkormányzatok sok esetben a kiemelt támogatókkal azonos szinten vesznek részt a szervezésben. A városok számára is fontos mind a diákság, mind a pedagógusok tájékoztatása, a lehetőségek bemutatása, és hogy a gyerekek az adott városban maradjanak, legyen reális jövőképük a leendő munkahelyeikről, tudásukat és szakértelmüket helyben kamatoztassák. Ilyen önkormányzatok a hét közül: Pécs, Győr, Székesfehérvár, akik felismerve ennek fontosságát, saját maguk adnak otthont a rendezvénynek.
„Ez az élmény alapú, interaktív roadshow egy hosszútávú befektetés a jövőbe. Nem az azonnali toborzás a feladat, hanem a fiatal tehetségek érdeklődésének felkeltése a műszaki szakmák megismerése iránt” – tette hozzá Danyi Vilmos a rendezvény alapítója.
Az eseménysorozat október 9-én, Pécsett vette kezdetét, november végéig pedig Szegedre, Győrbe, Miskolcra, Debrecenbe, első alkalommal Székesfehérvárra és a rendezvénysorozat lezárásaként Budapestre látogat el a pályaválasztó roadshow. A programsorozatról minden információ elérhető a Mi a pálya? (mee.hu) oldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Hamar eldől, hogy a lányok nem lesznek mérnökök
- Adatalapú megoldások adhatnak választ az energetikai kihívásokra
- Nyílt Nap az ELTE Informatikai Karán
- Túl gyors a napelem-boom?
- Fiatal mérnökök segítik a diákok pályaválasztását
- Pályaválasztási konfliktusok a családban
- Túllépnének a pedagógusok az iskolai kereteken a műszaki pályaorientációban
- Átalakulóban a műszaki szakemberigény
- Hatalmas lila kamion szeli az utakat tavasszal
- Kihirdették a MŰKÖDJ! Pályázat győzteseit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.