Fenntartható járműipar és közlekedés: nemzetközi mérnöki konferenciát rendezett a Széchenyi-egyetem
A győri Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kara és Járműipari Kutatóközpontja közös szervezésében valósult meg az a fenntartható mobilitásról és közlekedésről szóló nemzetközi konferencia, amelyen járműipari kutatók és vállalati szakemberek mutatták be legújabb eredményeiket. A háromnapos eseményen többek között amerikai, francia, olasz és német szakértők is részt vettek.
A XXI. század egyik legnagyobb ipari kihívását a fenntartható közlekedés jelenti, ebben a témában a Széchenyi István Egyetem hosszú évek óta végez kutatás-fejlesztéseket. A mobilitás élenjáró technológiáival az intézmény Audi Hungaria Járműmérnöki Kara és Járműipari Kutatóközpontja egyaránt foglalkozik, így közösen rendezték meg az első SMTS konferenciát (Sustainable Mobility and Transportation Symposium), amely a fenntartható mobilitás és közlekedés nemzetközi szakértőinek fórumaként a legfrissebb tudományos eredmények megvitatására szolgált.
A megnyitón elhangzott, hogy az egyetem számos tudományterületet lefedő tevékenységét meghatározza a jövőbe mutató technológiák fejlesztése és a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettség. Prof. dr. Bokor József, az intézmény kutatásért és innovációért felelős elnökhelyettese elmondta: az egyetem számos hazai és nemzetközi kutatási programban vesz részt a mesterséges intelligencia és az önvezető járművek terén, amelyhez olyan innovatív területek kapcsolódnak, mint a dróntechnológia. Kiemelte továbbá, hogy a rendezvény kiváló lehetőség a tudományos kapcsolatok erősítésére, hiszen akár közös publikációk létrejöttét is elősegítheti.
A programban olyan rangos intézmények elismert szakértői mutatták be kutatási eredményeiket, mint a holland Delfti Műszaki Egyetem, az olasz Cataniai Egyetem, az amerikai Közép-missouri Egyetem és Floridai Műszaki Egyetem. Utóbbi képviseletében dr. Rahul Razdan, a Széchenyi István Egyetemen ebben a félévben Fulbright-ösztöndíjjal kutató professzorok egyike plenáris előadást is tartott az autonóm rendszerek mérési és ellenőrzési lehetőségeiről.
A felsőoktatási intézmények mellett az ipar is kiemelt szerepet kapott a konferencián, az európai járműfejlesztés meghatározó vállalati szereplői szintén bemutatták legújabb eredményeiket. A Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban, dr. Szászi István az autóipar jelenéről és jövőjéről beszélt a hallgatóságnak, kiemelve az elektromos autók fejlesztésének kihívásait, különös tekintettel annak fenntarthatósági és gazdasági aspektusaira. A résztvevők egy különleges vállalati kooperációval is megismerkedhettek, az Audi Hungaria és a Lamborghini közös motor-minőségbiztosítási és kvalifikálási projektjéről magyar részről dr. Gubicza Gábor, olasz részről pedig Silvio Biasi számolt be. A járműipar egyik legégetőbb kérdéséről, az üzemanyagokról prof. dr. Thomas Garbe, a Volkswagen csoport szenior menedzsere tartott előadást.
A háromnapos esemény 14 szekciója között minden járműiparral vagy közlekedéssel foglalkozó kutató megtalálhatta a szakterületéhez leginkább illőt. A témák között megtalálható volt a járműfejlesztés, a diagnosztika és tesztelés, az anyagtechnológia, az autonóm rendszerek, a közlekedés és logisztika, a mesterséges intelligencia, az elekromobilitás, a hajtóanyagok, sőt még a menedzsment, valamint a motorsport és egészség is. A szimpóziumot az idei rendezvény sikerének köszönhetően 2025-ben is megtartják.
Fotók: Adorján András
Kapcsolódó cikkek
- Floridán keresztül a világpiacra: USA Accelerator Iroda nyílt a Széchenyi-egyetemen
- Összefogtak a jövőért az ipar, a tudomány és a művészetek képviselői
- Autószerelés: a Széchenyi-egyetem oktatója készítette fel a szakmák világbajnokságán kiválósági díjat nyert fiatalt
- Második alkalommal indult „Jogtudatosan” felvételi előkészítő kurzus a Széchenyi-egyetemen
- Több mint félszáz hallgató részesült Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjban a Széchenyi-egyetemen
- A Wizz Airrel együttműködve indít pilótaképzést jövő februártól a Széchenyi-egyetem
- Matematikai, informatikai és műszaki felvételi előkészítő képzéseket indít a Széchenyi-egyetem
- Elektromos hajtásláncot terveztek az Audi Development Camp résztvevői a Széchenyi-egyetemen
- Audi Development Camp: húsz országból érkeztek a jövő mérnökei a Széchenyi-egyetemre
- Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzést indít a Széchenyi-egyetem
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok és a közszféra szervezetei is haladnak a digitális átalakulás útján. Most azonban gyorsítaniuk kell a tempón, és dolgozniuk kell azon, hogy megfeleljenek állampolgáraik elvárásainak. A KPMG a Global Tech Report 2024 adatai alapján igyekezett választ adni a digitális közigazgatással kapcsolatos aktuális kérdésekre, és felvázolni azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket a kormányzati tisztviselők tehetnek meg a digitális átalakulás érdekében. Az adatok 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapulnak, többségében (60%) Európából, továbbá Ázsia és a Csendes-Óceán térségéből (21%), valamint Észak-, Közép- és Dél-Amerikából (19%).
A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot
A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.