Nagyot lépett előre fenntarthatósági programja megvalósításában a Schneider Electric

forrás: Prím Online, 2024. november 15. 14:59

A Schneider Electric által használt elsődleges és másodlagos csomagolás közel háromnegyedénél már nem alkalmaztak egyszerhasználatos műanyagot a harmadik negyedévben – derül ki a vállalat fenntarthatósági programjának eredményeiről kiadott legújabb jelentésből. Szeptember végére meghaladta az 50 milliót azok száma, akik a társaság kezdeményezéseinek köszönhetően jutottak tiszta és megbízható elektromos áramhoz világszerte, ezzel már most teljesült a jövő évre kitűzött cél. 

A harmadik negyedévben jelentős lépéseket tett fenntarthatósági programja megvalósítása érdekében a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, ennek köszönhetően jó úton halad ahhoz, hogy teljesítse az erre az évre meghatározott célokat. A vállalat 2021-ben indította el a 2025-ig tartó Schneider Sustainability Impact (SSI) kezdeményezést, melynek keretében 11 globális és több mint 200 helyi célkitűzést fogalmazott meg. A cég folyamatosan méri és publikálja az elért eredményeket. Idén szeptember végére a célkitűzések megvalósítását mérő skálán 7,29-es értéket ért el a cég a második negyedéves 6,78 után. A vállalat terve, hogy 2024 végére meglegyen a 7,4-es érték.

 

A harmadik negyedévben fontos mérföldkőhöz ért a program, az időszak végére ugyanis 50,8 millióra nőtt azok száma, akik a társaság kezdeményezéseinek köszönhetően jutottak tiszta és megbízható elektromos áramhoz világszerte. Ez azt jelenti, hogy már idén szeptemberre sikerült elérni az eredetileg 2025-re megfogalmazott célt. Ezt olyan projektek révén tudták megvalósítani, amelyekben a Schneider Electric napenergia-megoldásait Afrikában és Indiában telepítették közintézményekre. Kenyában, Nigériában és Indiában például új hibrid napelemes megoldásokat vezettek be olyan egészségügyi intézményekben, amelyeket körülbelül kétmillió ember látogat, Indiában pedig több mint 700 iskolát láttak el tiszta energiával. A vállalat most arra összpontosít, hogy tovább fokozza ezeket az erőfeszítéseket, hogy 2030-ra összesen 100 millió ember juthasson zöldáramhoz a közreműködésével.

 

 

A cég energiamenedzsment képzésein részt vevők száma meghaladta a 763 ezret a harmadik negyedév végére, ami az előző három hónapos időszakhoz képest több mint 80 ezres növekedést jelent. A Schneider Electric és alapítványa a közelmúltban együttműködött az Enactusszal, lehetővé téve tíz ország egyetemi hallgatói számára, hogy az energetikai átállással kapcsolatos társadalmi kérdésekre vállalkozói megoldásokat dolgozzanak ki.

 

A TIME magazin és a Statista által a közelmúltban a világ legfenntarthatóbb vállalataként elismert Schneider Electric komoly előrelépést ért el a csomagolóanyagok esetében is. A harmadik negyedévben a társaság által használt elsődleges és másodlagos csomagolás 74 százalékánál már nem alkalmaztak egyszerhasználatos műanyagot, helyette újrahasznosított papírból készült kartonnal oldották meg ezt a feladatot. A cég termékeiben használt „zöld” alapanyagok aránya elérte a 37 százalékot.

 

A Schneider Electric jövőformáló vállalatként küldetésének tekinti, hogy ügyfeleit és partnereit egyaránt ösztönözze a fenntartható működésre. Ennek jegyében indult el a társaság Zero Carbon Project kezdeményezése, melynek célja az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátásának visszafogása. Az idei harmadik negyedév végére sikerült 36 százalékos csökkenést elérni a program indulásához képest, a cél pedig a jövő év végéig az 50 százalékos eredmény. 

 

A társaság megoldásainak segítségével a cég ügyfelei már 628 millió tonna szén-dioxid-kibocsátását kerülték el. Ez közel 23 millió tonnával múlja felül az előző negyedéves eredményt. 

 

„Az ebben a negyedévben elért eredményeink jól mutatják hatásunk nagyságrendjét, a helyi projektek pedig kulcsszerepet játszanak ambiciózus céljaink megvalósításában. A nagyszerű eredményeink ellenére munkánk még messze nem ért véget. Tovább kell fokoznunk globális dekarbonizációs erőfeszítéseinket, hogy enyhítsük az éghajlatváltozás hatásait, az emberek és a bolygó javát szolgálva” – mondta el Xavier Denoly, a Schneider Electric „Sustainable Development” területért felelő alelnöke. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai beruházással erősíti magyarországi jelenlétét a DS Smith

Jelentős, 34,4 millió eurós stratégiai befektetéssel növeli innovatív jelenlétét Magyarországon a fenntartható, papíralapú csomagolási megoldások vezető szállítója, a DS Smith a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával. A három kiemelt telephely fejlesztését célzó, várhatóan 2026 áprilisában lezáruló projekt Füzesabonyban, Nagykátán és Győrben valósul meg, 40%-kal növelve a gyártási kapacitást. A vállalat a beruházással tovább erősíti pozícióját az innovatív és fenntartható csomagolási megoldások terén, beleértve a műanyag kiváltásának alternatíváit, valamint a körkörös gazdaság elősegítését. 

2024. november 26. 14:58

AI a felhők között: a mesterséges intelligencia a szemünk előtt alakítja át a légiközlekedést

Jelenleg is számos mesterséges intelligencia-alapú megoldást használnak a légitársaságok és a repterek az üzemanyag-optimalizálás, a légiirányítás, a fedélzeti kiszolgálás vagy éppen a járműkarbantartás területén. A határ azonban a csillagos ég, hiszen a légiközlekedés folyamatosan óriási mennyiségű adatot termel, ami további lehetőséget ad az AI megoldások fejlesztésére a hatékonyságnövelés, az utasélmény javítása és a fenntarthatósági célok elérése érdekében – hívja fel a figyelmet Berecz Dániel, a Lufthansa Systems Head of Engineering vezetője. 

2024. november 26. 13:14

Elnyerte a Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjat a Schneider Electric új okosgyára

A Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjon az Ipar kategóriában az első helyen végzett a Schneider Electric Dunavecsén megépült okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS). A 28 ezer négyzetméteres üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő intelligens megoldások alkalmazása mellett kiemelt figyelmet fordítottak a fenntarthatóságra.

2024. november 26. 11:55

Szervezeti változásokat jelentett be az LG 2030-as víziójának megvalósítása érdekében

Az LG Electronics (LG) az igazgatóság jóváhagyását követően számos szervezeti változást és vezetői kinevezést jelentett be. Az átszervezés célja a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájának, a „Future Vision 2030” megvalósításának elősegítése a szervezetközi szinergia javításával, valamint az üzleti portfólió innovációjával.

2024. november 26. 10:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36