A kereskedők nem fogadják el az InterCom ajánlásait
, 2001. április 2. 18:25
A pillanatnyilag a hazai DVD-kínálat nagy részét forgalmazó InterCom kiadó április elsejétől új árstruktúrát vezet be, és egyúttal megemeli a DVD-filmek nagykereskedelmi árait.
A mintegy hatszáz DVD-filmet érintő változás lényege, hogy az eddigi árkedvezményes rendszer helyett átadási árat fog alkalmazni a kiadó. Ez azt jelenti, hogy a korábbi gyakorlattól eltérően amikor a film fogyasztói árából visszaszámolt kedvezménnyel adták a filmeket a kereskedőknek április 1-jétől a DVD-knek meghatározott nagykereskedelmi áruk lesz. Az átállás szépséghibája, hogy az új átadási ár átlagosan 5 százalékkal magasabb, mint az eddigi kedvezmény alapján számolt ár. Az emelést az InterCom ráadásul úgy hajtotta végre, hogy ajánlott fogyasztói árain nem változtatott.
Mivel az InterCom a DVD-forgalmazás 1999-es beindítása óta másodszor hajt végre ilyen típusú árváltozást mellyel a piacon jelenleg a legdrágább DVD-ket kínálja , a kereskedők ezt már valószínűleg nem fogják lenyelni. A hazai internetes kereskedelem piacvezető film-, illetve DVD-áruházai, a NetPiac és az Xpress.hu már be is jelentették, hogy a jövőben nem az InterCom ajánlása, hanem a nagykereskedelmi ár alapján, közösen határozzák meg listaáraikat.
Kapcsolódó cikkek
- Jóváhagyták a legális letöltésekhez kapcsolódó írási technológiát
- Magyar Telekom: egymilliárdos befektetés és multimédia központ
- A Logitech megvette a hálózat-alapú zenei rendszerek úttörőjét, a Slim Devices-t
- Hordozható 7"-es DivX-es DVD-lejátszó DVB-T-tunerrel
- A TDK kivonul az írható CD-k és DVD-k gyártásából
- LG külső DVD író: könnyen digitalizálni
- Három-az-egyben asztali DVD/videók a Sony-tól
- Cégintegráció újszerű mobil multimédiás megoldásokért
- 2005-ben 135 új termék a Logitechnél
- Szorosabb Microsoft-Toshiba fejlesztési együttműködés, a DVD-technológiában is