A kereskedők nem fogadják el az InterCom ajánlásait

, 2001. április 2. 18:25
A pillanatnyilag a hazai DVD-kínálat nagy részét forgalmazó InterCom kiadó április elsejétől új árstruktúrát vezet be, és egyúttal megemeli a DVD-filmek nagykereskedelmi árait.
A mintegy hatszáz DVD-filmet érintő változás lényege, hogy az eddigi árkedvezményes rendszer helyett átadási árat fog alkalmazni a kiadó. Ez azt jelenti, hogy a korábbi gyakorlattól eltérően – amikor a film fogyasztói árából visszaszámolt kedvezménnyel adták a filmeket a kereskedőknek – április 1-jétől a DVD-knek meghatározott nagykereskedelmi áruk lesz. Az átállás szépséghibája, hogy az új átadási ár átlagosan 5 százalékkal magasabb, mint az eddigi kedvezmény alapján számolt ár. Az emelést az InterCom ráadásul úgy hajtotta végre, hogy ajánlott fogyasztói árain nem változtatott.

Mivel az InterCom a DVD-forgalmazás 1999-es beindítása óta másodszor hajt végre ilyen típusú árváltozást – mellyel a piacon jelenleg a legdrágább DVD-ket kínálja –, a kereskedők ezt már valószínűleg nem fogják lenyelni. A hazai internetes kereskedelem piacvezető film-, illetve DVD-áruházai, a NetPiac és az Xpress.hu már be is jelentették, hogy a jövőben nem az InterCom ajánlása, hanem a nagykereskedelmi ár alapján, közösen határozzák meg listaáraikat.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01